01 October 2012

lagu tentang harapan =')

aku mmg addict dgn lagu harapan since dia klua lagi... lagu ni pemes mase cite seindah sakura tu rsenya.. tp ntah knp, ni satu2nya lagu yg gambarkan tentang aku...
 tentang jalan aku yg aku rase cuma harapan je skang...

 "harapan...harapan menjadi layu... inginku bahgia bersama..
menjadi kenangan memburu impian masa kita selamanya" 

ape perasaannya bila hati kita da mula rasa sayangkan seseorg... setiap hari lalui hari2 dgn pelbagai cerita.. namun... menjadi terhenti hanya kerana 1 perkara yg merentap smua...  ye, tentang aku... rasa selesa.. serasi... dan senang berkomunikasi walau ada masanya... *selalu* aku dianggap bagaikan kanak2 yg hanya memerhati tindakan mereka.. tanpa mereka sedari aku adalah aku yg sedang mengharapkan diri ni berada bersama mereka sama level dan bukan dilayan keanak2kan... agak pelik ape yg aku cuba sampaikan.. tp semakin menginjak ke pertengahan 20an.. aku masih dianggap kanak2 yg xtau ape2.. sedang aku cuba blaja bersama mereka... berada bersama mereka sama tingkat.. mengejar mereka cuma untuk aku xnk diasingkan.. tp nyatanya? ntahlah..... tu cerita diantara kawan2... 

bagaikan sama cerita.. yg hampir setiap hari ada di sekeliling aku... tp langkah aku seolah terhenti ketika terlihat sesuatu yg aku xjangka... dan jawapan setiap persoalan aku yg aku mmg xjgka.. sama.. sama seperti mereka yg menganggap aku adalah kanak2 belasan tahun... kelakar kn.. sedang aku cuba dan cuba mengembirakan... senyuman...jawapan da semakin terngiang2... aku hanya memerhati dgn langkah yg semakin aku perlahankan.. aku memerhati dgn mata yg semakin bergenangan... aku memerhati seolah apa yg aku lakukan tiada erti.. dan aku kini? tiada lg harapan yg aku nk sandarkan.. bila semuanya da direntap... 
mereka menganggap aku adalah anak2 kecil... kini, aku hanya akan memerhati tanpa meneruskan langkah yg   da terhenti.. aku terasa... sedih yg terlalu hinggakan ape yg aku lakukan bagaikan xde nilai ape2... makanya, aku kini akan berdiam diri.. 

sayang tp tiada erti bila aku bukan yg wajar disisi tatkala ape jua terjadi... 
kasih tp tiada erti andai aku cuma hanya memandang tp insan lain lebih ketahui... 
cinta... aku hanya sandarkan pada harapan... harapan yg semakin aku terluka..