08 October 2012

penyembuh luka

skrg ni aku sebenarnya seakan bingung... ape jalan aku sbnanya ni..? susah nk gambarkan... bila aku sebenarnya rasa mcm aku bukanlah kawan maupn sahabat yg baik.. betul... tika ni aku da rase aku xlayak langsung jd seorg sahabat... bila aku bukanlah sayap yg diperlukan utk terbang... bila aku bukanlah tongkat yg diperlukan tatkala kaki tempang berjalan... merepek? haa... mlm2 cmni sbnanya aku da makin rasa jauh dari keadaan... aku cuba harung semua sendrian selepas ni... 

minah sentap?
dulu aku bukan mcmni... jauh bezanya aku dulu dan skrg... knp aku skrg ni? seolah mcm aku sentiasa rasa aku disalahkan dalam smua perkara... aku disalahkan tika aku cuba membantu... aku disalahkan tika aku cuba ada... aku disalahkan tika aku sentiasa trasa dgn kata2 mereka... aku? aah... aku cepat trasa.. cpt tersentuh... makin hari makin tersentuh.... setapak kebelakang, aku ditolak kembali kehadapan... salahkah aku? salahkah memberi ruang kebahagiaan buat mereka... salahkah aku?

aku cuma seorg aku.... seorang aku yg xde ape2..... seorang aku yg hanya berpaut pada dinding utk truskan perjalanan... salahkah aku?? masih salahkah aku menyentuh hanya kerana ingin seiring berjalan... seiring truskan langkah kaki ni... seiring walau aku sentiasa keanak2an.... tatkala aku gagal... izinkan aku perbaiki... walau aku kelihatanya selalu gagal... knp aku terkilan? krana aku terluka... 

pernah disapa seseorg..... dikau punyai rasa itu dan rasakan sakitnya... kerana itu kau begitu... ye! mmg aku tau itu.... tp sekian kalinya aku ingatkan diri sendiri... usah teruskan sakiti dirimu... usah... sakitnya hanya aku yg tau... walau perit... tika ini... waktu yg sepatutnya aku luangkan dgn membaca... aku terasa kebingungan... dimanakah aku tika ni... dimanakah letaknya kekuatan 3tahun dulu... dimanakah letaknya kesabaran tinggi langit tika tu..

Ya Allah...
saat aku mengalirkan airmata ni... 
moga ini yg terakhir....
saat aku bersedih tika ini... 
moga ini yg terakhir...
saat aku disentuh rasa itu...
moga ini yg terakhir..
saat aku punyai rasa itu...
moga ini yg terakhir... 
saat aku menangis semahunya... 
izinkan ini yg terakhir...
saat aku dihambat pelbagai rasa..
Ya Allah, izinkan smuanya adalah yg terakhir... 

aku hanya seorg aku... bukanlah manusia yg sempurna dimatamu Ya Allah.. 
sedang aku seringkali lakukan kesilapan.. sedang aku seringkali mencuba perbetulkan.. 
perkuatkan hatiku agar aku adalah bukan lg insan lemah yg menyerap smua prasangka mereka.. 
perkuatkan semangatku sdg mereka melemparkan kata2 hina padaku Ya Allah... 
perkuatkan aku dari smua segi agar aku mampu menepis segala rasa sakit ini ya Allah... 
perkuatkan aku agar aku mampu pertahankan diri Ya Allah... 
tika aku sedari aku hanyalah seorg aku kini... 

hanya insan lemah dimatamu Ya Allah.. 
harini aku tersungkur.. aku da xmampu teruskan lagi langkahan kaki ni... 

kepada kesayanganku... aku bersyukur punyai kamu sbg benteng diriku... 
kepada sahabatku... aku mohon ampun dan maaf atas segala silap dan khilaf aku sbg seorg teman dimata kamu smua... 
kepada insan sekelilingku.. aku mohon ampun dan maaf andai diri ini telah sakiti hati smua tanpa sedar atau aku lakukannya secara sengaja.. 
aku keletihan berpaut dinding meneruskan langkah ni... 
aku mahu berhenti... 
aku xkn teruskan lagi.. 

assalamualaikum...