aku hargai...

31 December 2013

majlis perkahwinan dan pertunangan sepanjang 2013

pembukaan majlis..
rasanya takdela pembuka sgt pun..
da masuk tengah2 tahun jugak ni..
yang lelain tak teramik gambo agaknya... 

majlis perkahwinan cuzzie 'mimi & suami'
cheras, kuala lumpur


majlis perkahwinan ex opismate yg gila2 kat perodua 
jinggo & awin
setia alam, shah alam


majlis perkahwinan warga bahagian rekaan
yusfaizal & mieza 
institut kraf negara, rawang


majlis perkahwinan cuzzie 
nur zulaikha & halim
seksyen u14, shah alam


majlis perkahwinan warga bahagian teknologi maklumat
anis & salbiah
au3, keramat kuala lumpur


majlis perkahwinan member
shahida & suami
IKN, rawang


majlis perkahwinan ex classmate SMK meru
nor aini & faizul
meru, klang




majlis perkahwinan little cuzzie
akma & suami
pekan kapar



majlis perkahwinan ex classmate SMK meru
amira & suami
meru, klang



majlis perkahwinan ex opismate region system
shila & suami
meru, klang



majlis pertunangan mak usu
zarina & rafael
seksyen u14, shah alam


majlis perkahwinan warga bahagian rekaan
elle & izudin 
kelab shah alam, shah alam


majlis perkahwinan aunty
herdiyanti & muhammad
yishun, singapura


majlis perkahwinan kakak
hanif & marinah
pahang


majlis perkahwinan abg terhebat didunia
Fakrullah & zawiah
felda raja alias dua, negeri sembilan



majlis perkahwinan lovely cuzzie
ara & zulkifli
meru, klang



tamatlah sesi attend wedding untuk tahun 2013.
tak sangka gile aku rajin betul pi kenduri kawen orang..
haha.. ade kawan bole la attend...
kot nak harap aku pi sendiri sorang2..
memang alamatnya aku tak pi la jawabnya kan...

selamat pengantin baru kalian..
moga kekal bahagia hingga ke jannah hendaknya..
moga sentiasa melengkapi kekurangan dan kelebihan masing2 juga..
moga sentiasa bertolak ansur.. dan bertanggungjawab terhadap masing2 juga hendaknya.. =)
amin

sekitar majlis perkahwinan lovely cuzzie 'ara & lie'

petang tu aku sebok dok tolong makcik ni adjust balik inai dia..
sebab dia dok sental ape tah.. inai makin pudar...
hoih! baru pakai da pudar.. nampak sangat laaa instant...



tadaa..
da malam.. kteorg da bersiap untuk majlis akad nikah kejap lagi..
gambo masa tengah mekap takde..
sebab bizi klua masuk bilik pura2 bizi..




the cuzzie


bergambo dulu ape2 hal



sesi mendebarkan..
beberapa ketika sebelum lafaz akad nikah








peace yaww..






seusia

sorang da jadik mama kepada budak kecik sombong..
sorang da selamat dinikahkan...
sorang lagi tunggu orang masuk meminang...



susah nak kumpul camni..
masing2 ade komitmen sendiri..
dulu kecik2 main sesama..
gelak sesama..

gaduh pun sesama!



selesai majlis akad nikah..
larik keluar.. sebab pengantin sebok amik gambo..

ni adik sepupu kesayangan..
mak kata sama macam kaklong dia kecik2..
badan kecik.. tapi buat keja memang agresif.. 
*bab menyepahkanlaaaa*

aku rasa da beso pun ko mcm kaklong jugak..
kecik2 je badan halus.. da beso sok.. tgkla badan ko.. koh3..
mau jadik pembiakan lemak yg berjaya..



hari ahad
22/12/2013

sebelum pengantin laki sampai dan bersiap..
perghh.. berasap aku tggu..
lambat gile hokeh!

sok2 turn aku nak bersanding.. 
ko lambat ayg, mmg aku tukar baju terus...
hahaha..



si apit2 yang gigih siapkan baju untuk wedding cuzzie..









selepas 1/2 jam berasap..
baru sampai..

ape ko tercegak lagi..
salam la laki ko tuh..
haihhhhh.. tu pun aku nak ngajor...

koh...koh..koh..
tapi mmg betul pun dialog tu..
terus rasa Ya Rabbi.. brutal betul cik apit2...








aku rasa aku da buat muka ala2 sopan ayu dahhhh..
apsal dalam gamba.. muka aku smua macam singa lapo..
haishhhhhh







"ko buat ape tepi pelamin tu pompuannnnnn! orang suruh kipas pengantin.. takkan pi kipas bunga tu kot" 

ok2... smua memang membahan aku gara2 gambo ni..haha...
kata suruh kawen cepat.. aku tgh sorok sirih junjung la ni.. senang aku nak bawak lari kang..




"agak2 kalau kipas siling ni bole sejuk tak 1 rumah?''

mmg yg kesudahnya aku tak prasan aku kipas diri sendiri rupanya..
bila maksu aku tegur baru aku prasan.. haha.. panas hoih!





time ni laaa pun ko nak manja2 dgn aku kan cuzzie..
pasni takdak daaa ko pandang aku lg..

 -_-''

sape yang nak tgk sangat pengapit laki aritu..
haaa.. tu haaaaa.. aku sendiri tak kenal sape..
tapi aku rasa abg pengantin laki kot..

lepas je sesi ala2 amik gambo..
aku blah carik nasik...

pastu pengantin jerit...
gulp! sebab pengapit da larik pegang pinggan...
terpaksa bawak pinggan letak sebelah meja beradab..

heaven! 
sebab nampak udang...
wiwiwiiwiwiwiwi...

beberapa jam selepas tu..
update facebook.

check in KLINIK LUCKY KAPAR
sebab muka da bengkak gara2 makan udang kat meja beradab..
sekian.



24 December 2013

selamat pengantin baru cuzzie =)


akhirnya 21.12.2013
cuzzie kesayangan yang terpaling rapat selamat diijabkabulkan dengan pilihan hatinya..
Allah je tau ape rasa aku..
mcmana rapatnya dia dengan aku.. 
sempat aku bisik kat dia..

moga jadi isteri yang taat pada suami..
moga jadi isteri solehah terbaik dunia akhirat..

masa dia masih kena andam.. 
takdela aku rasa ape pun..
bole cool rileks2 lagi.. klua masuk bilik pengantin sesuka ati..
siap buat lawak2 bangang lagik..

bila kena inform je..
pengantin da kena keluar..
ara genggam tangan aku..
sejuk.. sangat2..

aku pun tak penah rasa gugup sampai camtu..
macam aku pulak yang nak menikah malam tu..
aku cakap dengan ara..
aku duduk jauh ye.. sebab aku tak kuat sangat tengok orang aku sayang lalui fasa baru dalam hidup dia..betul.. aku ni memang gebang je lebih.. tapi selembut2 hati yang selalunya jadi..

ara suruh jugak aku kat sebelah dia..
masa nak start akad nikah..
ara hold tangan aku..
tapi aku da pesan ara siap2..klau nampak aku nangis jangan tegur..
aku tampa sat lagi kang..

tapi ara tau aku sedih..
sebab dia je yang aku angkut bila aku mood tak betul..
bila aku sedih..bila aku stress..bila aku tertekan..
selamat je majlis.. aku peluk dia.. 
sebab aku tak sangka segila2 kitaorg.. lastly dia menikah dulu..

baru aku faham kenapa org nangis bila lalui majlis pernikahan..
bagaikan merampas orang2 yg kita sayang demi mencari kebahagiaan dia sebenarnya..
tapi aku bangga.. sekurang2nya aku masih ada saat dia selamat jadi isteri..

sepanjang usia kami memang ada adatnya kami tak bertegur..
bila makin hampir majlis.. makin kteorg klua merayau together..
sebab aku yakin pasni susah da nak merayau sesama lagi..
bukan sebab suami dia tak izin..
tapi aku belajar hormat.. dia ada ketua yang perlu didulukan..

perubahan demi perubahan akan berlaku..

Ya rabbi..
lindungilah bahtera pernikahan orang yang paling aku sayang..
permudahkanlah setiap urusan rumahtangga mereka..
moga mereka sentiasa bertolak ansur..
moga mereka sentiasa bertanggungjawab..
moga mereka sentiasa memahami antara mereka...

selamat pengantin baru ara & zulkifli



18 December 2013

selamat pengantin baru hanif & marinah


selamat pengantin baru abg boy & marinah..
moga bahagia hgga akhirnya..
moga saling melengkapi seadanya..
moga berkekalan sampai syurga, InshaAllah..


paling lambat update pasal ni..
majlis berlangsung 16 november 2013
takde ape2 nak story..
gambo jela ada pun..


dengan marliza.. sebelum ni panggil mummy to be..
la ni da bersalin.. then ibu sudahhh...
nanti kite story pasal baby girl mar..




dengan pengantin..
org kata muka kteorg sama.. haha.. sbb inah pakai mekap kot..
tu yg ala2 sama..


love you Mr.arrogant

dugaan hidup..
ada masanya da rasa kecewa sangat dah..
ada masanya pun da rasa menyerah sgt dah..
bukan tak yakin diri.. cuma tak yakin dengan diri sendiri..

arghh.. semakin aku dilempar kata2 seolah sengaja menyakitkan hati..
bukan aku tak tau siapa mereka sebenarnya..
cuma kebenaran belum berpihak pada aku..takpe nad! Allah always with u..
berapa jauh dan berapa lama sgtkah mahu dilempar kata2 sinis itu..
berapa lamakah mau dilempar kata2 menghina itu..
berapa lama jugalah jika nak dikisahkan mulut yg berbicara seolah sengaja mengadu domba tu...

aku akui.. kelemahan aku bila terlalu cepat melenting..
terlalu pantas melepaskan amarah..
kuat manalah aku nak menepis rasa.. tipu juga andainya aku diam dan diam bermakna aku redha setiap incinya yg dilemparkan.. aku bukanlah boneka yg boleh dihambat dgn pelbagai cerita kemudian dibiar tanpa rasa belas..

cuma masih tak dapat lagi teknik melepaskan amarah dgn rasa tenang..
terdetik cerita lepas..
bila hampir milo panas hampir dicurah kerana melebihnya sikap biadap dalam diri..
sungguh! aku kecewa yg teramat.. ahhh! apelah sgt kisah itu..

sungguh.. syukur alhamdulillah..
kerana kisah tu, aku nampak sesuatu yg terselindung..
sungguh.. itu yg buat aku kembali tenang.. dan mampu tersenyum bangga tatkala aku melihat kebenarannya.. sungguh.. Allah sentiasa maha adil dalam setiap tindakannya.. =)

kita biarkan kisahnya...
aku membelek helaian demi helaian muka baru..
supaya aku jumpa setiap inci yg pastinya membahagiakan aku nanti...
allah punya kuasa untuk segalanya kan..


mahu menjadi sekuat zara amirah..
sabar dan tak mudah menyerah.. redha dgn setiap inci jalan hidupnya..






disamping zafriel irham..
si Mr arrogant alam maya..





17 December 2013

selamat pengantin baru "razip" & isteri




 sampai ke felda raja alias 2, serting Negeri sembilan dengan selamatnya..
alhamdulillah..

mencari jalan tu punyelah hazab..
iolss kan co pilot yg super power...
maklumlaaa... co pilot tak reti baca map... muahahahahha
makanya duduk diam2 sebab biar pilot je yg carik jalan...
sebab nak harapkan co pilot ni.. mmg ntah je jawab aku kang.. haha..
bukan aku tau pun..kang salah, da tak memasal jadi hal kan....
setakat jalan2 kL tu aku terer la jugak...

selamat pengantin baru Angah Fakhrullah & isteri Puan Zawiah
moga kalian bahagia hingga akhirnya...
moga dikurniakan cahaya mata soleh dan solehah..
moga saling melengkapi dan menyayangi antara satu sama lain..
moga sentiasa saling mengingatkan..saling menjaga tanggungjawab sbg suami isteri juga  bakal ibu dan ayah..

ramai yg tanya macamana aku kenal angah.. kenal awi..
cukuplah kata... Allah tu punya kuasa kan.. jauh mana pun kita berjalan.. jauh mana kita berurusan dan bertanggungjawab.. biarlah segalanya dilakukan dgn ikhlas..
makanya bersahabatlah dgn ikhlas...

aku happy je ade kawan mcm angah, awi, maksu (shafarina).. aku jumpa angah 1st time tu pun masa hari majlis kawen dia.. setakat abis2 dlm media sosial je..yela, angah pun mengajar kat johor.. kemudian kenal dgn isteri angah, kak ngah Awi.. pada masa sama rapat jugak dgn maksu (shafarina) smpai org ckp maksu tu makcik betul2 aku.. hahaha.. oleh krana ramai sgt panggil maksu (shafarina) tu maksu.. makanya aku ikut jelaa... aku pun tak tau kengkawan lain panggil dia ape.. umo beza setaun je dgn aku pun...
tp sebab aku rasa dia masuk air.. aku pn lebih kurg.. then kteorg bole je gurau2...
setakat ni mmg tak penah lg la jumpa maksu tu.. walaupun opis maksu tu dekat je pn dgn opis aku ni haaaa.. Allah belum detikkan kteorg jumpa.. =) 

sebenarnya aku ada cerita nak kongsikan..
tp belum masanya lagi kot..takpela, ada masanya nanti.. 
tggu terbukak hati nak bercerita..



04 December 2013

mudah2an semuanya dipermudahkan yg maha esa =)

takde kata2 lagi bermakna bila dapat dikhabarkan sesuatu yg mmg lama dah diharapkan..
senang cite memang yang dimimpikan setiap hari..

pernah terjatuh sebab terlalu berharap..
tp harapan yang tak kesampaian jadi ingatan..
pernah kecewa bila tersalah langkah..
tapi jadi ingatan supaya tak berulang..

sujud syukur..
sujud memohon restuMu Ya Rabbi..
sujud memohon segalanya dipermudahkanNya...
sujud restuMu Ya Allah moga ini yg terbaik diantara yang terbaik..
Moga langkah perjalanan selepas ni makin mudah..
makin dipermudahkanMu..

^_^

ameen..
yarabbal alamin...

20 November 2013

al kisah header...

 sebenarnya da jelak tgk header lama tu.. 
header dulu aku buat guna fon je.. memandangkan fon aku skrg makin rajin nak kena cassss je semedang.. mmg tak aaaaa aku nk edit guna fon.. 
pengguna internet tegar macam aku mmg akan memanfaatkan seharian dgn internet je..
oleh krana aku mmg da bosan tahap gaban tgk header ni.. lama kot.. da setahun agaknya.. ke belum? ntah.. hahahaa.. aku pun lupa...

ni header lama...
gambo banyak sgt kan.. edit je.. tu pun kembang2 la muka sbb nak check size segala..
serius rasa cam buat header la paling leceh sebenarnya...



aku pun terajin google2 tutorial buat header...
maklumlaaa... aku bukan slalu buat.. bila tak slalu buat.. mmg tak aaaa nak ingat je kan...
tgk tutorial tadi ade buat guna photoscape...
try laa.. memula buat guna gambo kartun ni..
tunjuklaa kat mai kan.. hahaha.. skali kena marah.. 
dia cakap mcm budak2..

eh! mmgla aku budak2..
kan korg suka panggil aku budak2.. 
muahahahahahahaha....



pastu..
google2 lain pulak..
makanya jadiklaaa header baru... 
cik mmg suka kasut tumit tinggi..

wiwiwiwiwiwi



so... ni la header baru.. simple2 jer,
tgu aku katam dulu buat header.. then aku buat lain nanti..
tu pun klau rajin la kan.. tak rajin..lantakkan.. hahahhaa

k bai

19 November 2013

convocation day 17/11/2013

ahad lepas convo angah...
buat kat uitm dungun, terengganu..

aku sampai kat dungun dalam 4pagi...
sumpah ngantuk gila! mmg sakit kepala tahan mata smpai camtu..
mak abah da gerak dulu..jadinya aku gerak malam tu dengan pejal..
sebab kena tunggu dia tutup gym dulu..

sepanjang jalan bole pulak kan dia bantai berdengkur..
geram je rasa.. mak abah masuk dewan awal.. kteorg kat bilik berdengkur dulu...
dalam pukul 10 camtu baru smua siap2 pegi dewan... 

berlari gak la nak kejorkan beli bunga segala.. sebab mak info da abis...
makanya cepat2 laaa jalan.. 




 adik akak dok pose dgn bunga dulu...
sebelum dapat kat tuannya..




pose gambo ni kat M.C...
bole plak dia ckp.. ait? apsal akak plak yg dpt bunga? 
selamba la jawab.. takde org nak bagi akak dia bunga! terus rasa mcm comel je jawab camtu kan.. 





mak abah iolsss...




mmg balik2 muka kteorg dua je la..
time ni pejal tgh pose..
berlari aku kejor...hahahah... sbb nak jugak!





angah, along, pejal..
kteorg bertiga yg paling beso..
dulu masa kecik2.. mmg kteorg bertiga yg rajin buat hal.. smpai pejal tanya kenapa agknya adik 2org tu tak penah kena bantai..tak penah kena tali pinggang segala.. 

sedarlah adikku pejal...
kita bertiga ni mmg muka buat hal.. lepas ko, aku.. pastu angah..pastu patah balik ko..
mesti ko lupe kan.. asal befday tiap taun.. mmg muka ko jela dapat hadiah kena sesah.. haha...
sbb tu kteorg jadi garang..sbb kteorg yg paling banyak buat salah.. bila da beso2.. skrg ni masing2 ade tanggungjawab sendiri.. masing2 ade urusan sendiri..

then.. tak yah la nak jeles2 dgn budak kecik 2org ni sebab tak penah kena sesah..
dorg berdua ni bukan kutu rayau cam abg akak dia dulu.. hahaha.. 





abis je amik gambo kat dalam...
kteorg berposing pulak kat tepi pantai..
nampak tak tu budak2 berjubah dok lompat2..
sronok rasa...




akak pun nak gak la feeling2 ala2 romantika...
bergambo tepi pantai..



2 org hero kekasih awal dan akhir..




angah: betul!! aritu ade zirafah dgn singa duduk sekandang!! betul!!

along: rasanya org yg bagi watikah sat tadi mesti salah org.. haihhhh... 




safari tepi highway..
gigih suruh along turun tgk...

rasanya ni bukit gambang punye safari kot ni...ntahla..
da abis da perjalanan cuti2 family bonding pegi terengganu...
takde entry penutup! lantakkan.. aku da tak tau hape nak ditaipnya nih...

k bai