aku hargai...

22 July 2016

:: slot akasia "sayangku kapten mukhriz":

dah petang jumaat rupenya...
tak sabar tunggu malam.. ya ampun letihnya rasa..
semenjak jadi nomad kejap ke subang sekejap kang ke meru..
terus rasa macam takde masa rehat yang berkualiti dah..
kalau balik subang, nak kene kemaskan ape yang patut..
balik meru pulak dah berguling dengan lecha je...

tapi sempatla jugak lagi nak melayan drama sekejap2 tu..
eh! tetibe terjebak tengok drama baru ni..
pasal Dr ni yang jatuh cinta abis kat Kapten...
tengok Dr tu kemain sakan buat memacam nak nampakkan yang dia memang serius nau kat kapten tu..
terus teringat zaman2 nak dekat dengan ayah lecha..
sebijik sama..

tapi aku tak reti la nak masak laksa..
kiranya kegigihan dia nak masak ape yang kapten tu suka memang lebih kurang kegigihan aku jugak la dulu... malu? hurm.. masa tu kira konsep.. ai peduli hapeee!
aku suke.. aku la kene usaha kan...
tahap skill memasak aku masa tu, memang aku gunakan seteruknya... haha..
aku bangun pukul 4.30pagi nak masak nasi goreng je...
sebab aku kene gerak pi opis pukul 5lebih.. kiranya aku subuh plus bersiap semua kat opis je..
makanya pukul 6.15pg tu kira aku la manusia paling awal sampai opis...
punyela gigih kan.. letak breakfast kat meja dia..
kot mak aku tau ni.. kompem dia kasik aku jurus ketuk kepala ni..
sebabnya sampai sudah takde sorang pun family yang tau pasal pi mengorat ayah lecha tu..

kiranya bila tengok cerita "sayangku kapten mukhriz" tu memang terkenang abis la dengan kebolehan aku yang gigih gile tu.. ade je orang cakap.. eleh! sok dah kawen takdenya nak gigih gitu dah..
harapnya boleh la tanya seben ai tu.. penah ke ai bagi dia tido berlapar.. cuma tu la.. tak gemok2 pulaknya seben ai tu.. agaknya semua lemak dah transfer ke aku la tu... huhu...

korang bole la tengok cite tu..
takat nak santai2 takde rasa nak stress boleh la tengok..
tapi tu la.. oleh kerana dia tayang waktu maghrib..
makanya aku lagi suka tengok donload je...

sinopis dia malas aku nak taip..
gugel la sendiri.. =p




12 July 2016

:: hari raya pertama kami ::

selamat hari raya korang semua..
tahun ni team raya mana? 
kiteorang 1 family team #teamrayatemerloh
hari isnin kiteorang da bergerak balik temerloh...
ai follow je mana syurga ai pegi.. 
kata tempat isteri disisi suami :p
muntahlaaa korang baca ni kan.. 
gara gara tengok "kau aku kita raya" malam tadik la ni...

kiteorang decide nak royal blue taun ni.. 
aku plak lepas pantang aritu memang takde la nak carik baju nak tempah pun..
sebab tempahan dah tutup.. adusss.. sediihhhh... 
so kite carik baju dah siap jela... 
lecha dengan ayahnya kite beli sama kain je.. 
ibu kene beli readymade sebab baju ibu yang sudah2 ni tak bole pakai lagi..
kene ibu kurus dulu baru bole pakai.. 

rupenya ramai jugak yang sama #teambiru dengan kiteorang..
bila skrol2 pesbuk.. family singapore pun semua royal blue..
family sini pun semua royal blue.. sedondon kedondong la kite ye...


ni budak lecha dah masuk 5 bulan..
pagi raya tu pukul 7.30 pagi dah bangun.. 
sengih2 macam tauuu je dia kene pakai baju baru kan.. 
taun 1st lecha raya sama2 dengan ibu ayah.. 
tahun ni kiteorang collect duit raya.. yeay!
ade lagik yang tak bagi lecha duit raya? wiwiwiwiwiiiii



orang lain semua macam2 ragam pagi raya..
leecha ok sikitlaaaaa.. ade la masa2 dia meragam.. 
tu pun sebab mengantuk.. haaaaaa... bangun lagik awal2...
pastu amukan nak tido... tapinya tulaaa.. asalkan masuk buai je.. tak bole la orang nak jenguk2 dia..
laju je sengih2 suruh angkat.. padahal mengantuk amat dah tu...


nampak muka ibu macam rileks kan...
sebab amek gambo je ni... belakang kamera.. ibu nak gigit lecha ni..
asik buli ibu je dia ye... tapi aritu ibu dah gigit jugak.. hahahaha..
tekejut ayah tengok lecha meraung.. laju2 ibu cakap xde papeeeeee.... 



jangan tak tau... lecha ni pantang tengok kamera.. 
macam retisss... asal nampak kamera pokus ke dia..
laju je dia mantain gitu.. so xde la gambo dia yang rosak goyang2 selama amek gambo dia...



janganlaa ingat senang nau nak amek gambo lecha tengah senyum sengih2 gitu...
jenuh jugaklaaaa semua orang agah dia.. sebab bila nampak kamera dia akan statik tak bergerak tengok apekah menda beso alam kat muka orang tu...ni la shoot paling cantik ibu tengok..
ibu rasa taun depan payah sikit la nak dapat shoot gini kot.. dah pandai berlari sok, jangan harap nak mantain amek gambo.. nangissss ibu takde gambo raya kang...




headband tu aunty mor yang buatkan..
setepek beso bunga atas kepalaaaa... aunty mor tu rajin nau2 buatkan lecha 2 headband..
kecik lagi gini boleh la nak letak memacam atas kepala tu..
time ni jela boleh agaknya.. hurmmmmm..
tapi ibu suka aksesori.. so lecha pun kene suka jugak!



seronok lecha kat kampung ayah.. semua orang angkat bawak lecha sana sini..
ibu baru letak lecha dalam buaian.. tengok2 uncle razali dah amek lecha..
pastu aunty2 pulak amek lecha.. haha.. sukaaaaa sangat dia ye orang bawak sana sini...




so ni la cerita pagi raya #teamtemerloh..
cerita korang macamana? best tak?
tapi agak2 korang prasan tak yang ibu takde cite pun kisah buat lemang.. nasi impit..kuah lodeh..isi balang kuih raya.. masak rendang...masak laksa? nasib baik atok dengan aunty2 lecha baik sangattt..
sebabnya semua pun bukan ibu yang buat.. disebabkan lecha tak bole kene tinggal...
so raya ni memang ibu nak kene pakai carrier je bawak lecha kemana2..

sekian cite raya lecha yang separuh temerloh separuh jawa ni..
selamat hari raya untuk ibu ayah..atok nenek.. atok temerloh..aunty uncle..
dengan ucapan ade lagik yang tak bagi duit rayaaa?? ;p