aku hargai...

30 November 2012

hukum membuka aib org...



aku bukan la malaikat kan.. yg bole baik sepenuhnya baik.. ade masanya aku slalu jgk salah langkah... tapi kali ni aku nk share 1 cerita... cite ni pn bknlah aku dgr dari org lain.. tp terjadi kt aku sendiri.. *aku xdpt maafkan si pembuka aib org ni lg.. sbb aku bukan malaikat.. makanya ape aku taip adalah berdasarkan pengalaman aku sendiri.. * susah sebenarnya nk percaya cerita ni.. tp tu la kenyataan yg sebenarnya susah aku nk trima.. mungkin ye, aku akui aku agak2 marah bila aku tau cerita sebenarnya....

aku kenal seorg wanita yg aku rse elok nk bg nama sebenar ke hape skang ni? x yah kot kan.. lgpon dia mmg slalu stalker ape aku taip.... haha... xpe2, silakan.. aku on blog ni pn utk org baca.. bkn peram.. haha... elok panggil dia puan kepoh la yek.. haha.. tu yg sesuai.. aku kenal dia pn bkn la lme mne... x smpai pn 10 taun.. tp klau ikut dari segi perwatakan mmg la... puan kepoh ni x terjangka yg dia adalah begitu rupe... yela... tutur bicaranya mmg sgt lembut.. tp mse tu pn aku layankan je.. walau ade yg info aku.. hati2 kawan dgn ular.. aku agak terkejut knp.. sbb aku x tau ape2.. maklumla.. aku ni jenis.. org baik.. aku pn baik laaa.. xde la plak aku nk carik pasal x memasal kan.. lama kelamaan.. aku nmpak true colour tu.. 

aku kena dgn si puan kepoh ni 1 st time da lama kot... cuma aku x pasan je.. macam aku ckp.. org baik.. jadi aku layanla baik.. tidakla aku layan bebukan kan.. 
tp apabila setiap cerita aku dijaja kesana sini.. aku makin konpius.. mana agknya dtg cerita tu smua.. yg dikabarkan pada aku.. "aku ade dgr org bercerita pasal ko, aku syg kt ko.. x suka org burukkn ko... " oh ya? tp aku seolah terfikir sendiri.. situasi ape lak yg org cite.. tp knp aku xtau.. smua org aku tnya.. tp xde lak sape pn tau cite apekah yg dikabarkan memburukan aku.. ahhh.. malas pk la.. lantak situ.. makanya aku biarkan la benda tu blah cmtu jer.. xde la aku pk lg da.. tp bila terjadi lg dan lg.. dan sumbernya juga dari org yg sama.. aku rasa, aku faham skrg dari mne sumber keparat tu smua datang.. muahahhaha... 

aku mcm blur gak la memula tau pasai hal tu smua.. seolah.. *eh, ko bukan kawan aku ke?? knp ko puncanya????* tu mmg soalan yg aku sendiri x jangka sebenarnya.. knp benda tu terjadi da terjawab.. terima kasih la bebanyak yek cik puan ular lidah bercabang sbb bg aku pahala yg ko kumpul tu bebanyak kt aku.. aku xnk benci ko.. tp aku rase da sampai masa ko blah dari hidup aku... 
sesungguhnya SEORG PEREMPUAN SEPERTI KAU.... ADALAH ORG YG TIDAK LAYAK DIBUAT BAIK.. 

aku mmg harap ko baca ni... 

�Barangsiapa yang menyingkap aib keburukan@dosa saudaranya yang Muslim, Allah akan menyingkap keburukannya sehingga dia akan terhina meskipun di rumahnya sendiri.� (Hadis riwayat Ibnu Majah)daripada Ibnu Abbas. 

hadis penuh mengenai aib

1. “Wahai sekalian manusia yang beriman dengan lidahnya, (namun) belum masuk iman ke dalam hatinya. Janganlah engkau sekalian mengumpat orang-orang Islam dan jangan membuka aib mereka, (kerana) sesungguhnya orang yang membuka aib saudaranya yang muslim, maka Allah akan membuka aibnya. Dan siapa yang aibnya dibuka Allah, maka Dia akan membukanya sekalipun di dalam rumahnya.” (HR. Muslim, Abu Daud dan at-Tirmidzi)

2. “Siapa yang membela harga diri saudaranya yang muslim, nescaya Allah swt menjaga wajahnya dari neraka pada hari kiamat” (HR. at-Tirmidzi)

3. “Sesiapa yang menutup aib saudara muslimnya maka Allah akan menutup aibnya di akhirat” (HR. at-Tirmidzi dan disahihkan oleh Al-Albani)

4. “Seorang muslim itu ibarat cermin kepada yang lainnya, bila dia melihat sebarang kekotoran maka segera dia menyapunya” (HR. at-Tirmidzi dan Abu Daud)

5. “Sesiapa yang melakukan dosa sedemikian (syirik, mencuri dan zina) dan dihukum keranannya, maka hukuman itu adalah kifarah baginya. Dan sesiapa yang melakukan dosa sedemikian lalu Allah menutupinya, maka terpulang kepada Allah sama ada untuk mengampunkannya atau mengazabnya.” (HR. al-Bukhari)

6. “Wahai Rasulullah, apa sebenarnya Ghibah itu?” Rasulullah s.a.w. menjawab, “Iaitu berkata sesuatu tentang saudaramu yang dia tidak suka”, ditanya lagi “Bagaimana kalau ianya benar?” Rasulullah s.a.w. menjawab “Sekiranya apa yang kau katakan itu benar engkau telah melakukan ghibah dan sekiranya tidak engkau telah melakukan fitnah”

7. Diriwayatkan dari Abu Hurairah RA, ia berkata, “Ada seorang lelaki yang minum minuman keras (khamr) dibawa di hadapan Nabi s.a.w., maka Baginda bersabda: “Kalian pukullah dia”. Abu Hurairah berkata, “Di antara kami ada yang memukul dengan tangannya, ada yang memukul dengan sandalnya, dan ada yang memukul dengan pakaiannya”. Ketika orang itu akan kembali, sebahagian orang berkata kepadanya. “Mudah-mudahan Allah menghinakanmu”. Rasulullah bersabda: “Janganlah kamu berkata yang demikian itu, jangan kamu membantu perbuatan syaitan (syaitan sangat suka jika Allah menghinakan hambanya kerana memang itu pekerjaan syaitan)”. (HR. al-Bukhari)

8. “Wahai golongan yang beriman dengan lisannya, tetapi tidak beriman dengan hatinya. Janganlah kamu mengumpat kaum Muslimin dan janganlah mengintip keaiban mereka, maka barang siapa yang mengintip keaiban saudaranya, nescaya Allah akan mengintip keaibannya dan siapa yang diintip Allah akan keaibannya maka Allah akan membuka keaibannya walaupun dirahsiakan di lubang kenderaannya.” (HR. at-Tirmidzi)

9. “Seorang Muslim itu saudara bagi Muslim yang lain. Dia tidak menganiayanya dan tidak pula membiarkan dia teraniaya. Siapa yang menolong keperluan saudaranya maka Allah akan menolong keperluannya pula. Siapa yang menghilangkan kesusahan seorang Muslim, Allah akan menghilangkan kesusahannya di hari kiamat. Dan siapa yang menutup keaiban seorang Muslim, maka Allah SWT akan menutup keaibannya di hari akhirat.” (HR. al-Bukhari)

10. “Setiap orang mempunyai keaiban dan tidak ada seorang pun yang terlepas dari melakukan kesalahan. Rasulullah SAW bersabda, “Setiap daripada kamu adalah orang yang berbuat salah, dan sebaik-baik orang yang berbuat salah adalah orang yang bertaubat.”( HR Ahmad).

link penuh bole la klik sini..





aku bukanlah seorang kawan yg baik jugak..
tp serasanya, aku x tergamak lg nk tikam kawan baik aku sendiri...
yup! aku adalah manusia biasa yg mmg ade buat silap..
penah buat silap..
dan aku x suka ditegur dgn ayat yg bagaikan malaikat, lembut gigi dari lidah.. sedangkan dalam masa yg sama ko lah gunting dalam lipatan.. ko la duri dalam daging..
ko la bisa yg menjalar laju tanpa kenal erti simpati...

selagi aku bernama manusia.. aku akan pertahankan yg benar...
andai perkara tu mmg benar dan x salah..utk ape aku menidakkan??
penjelasan aku pada siapa yg kabur tentang siapa yg aku maksudkan diatas..
aku xkan jelaskan siapa orgnya.. cukupla aku katakan.. dia bukan warga Hq..
dia hanyalah cebisan yg diperintahkan meninggalkan Hq dan menyambung tugas dicawangan...
aku rasa da ckup clear kt sini.. aku xnk org2 buat spekulasi bkn2 pd org yg sebenarnya xde salah pn kt korg.. xde usik korg pn.. tp dek krana si ular berbisa ni.. nama2 org yg x salah dicalarkan.. smpai 1 tahap xde yg nk bantu pn clearkan mereka yg x salah..

utk si insan yg aku da xmampu nk panggil ko "kakak" lg...
maaf.. aku xnk tanamkan benci aku pd ko..walaupun mmg gara2 ko.. nama aku buruk.. nama aku membusuk.. tp, aku nk tegaskan kt sini...

AKU XKN PERNAH SEKALI MAAFKAN SEGALA TUDUHAN,SEGALA KATA2, SEGALA PERBUATAN YG DA KO BUAT PADA AKU! DAN INI JANJI AKU..
JGN TANYA KNP AKU SOMBONG ATAU APE JUA SOALAN KO.. SEGALANYA AKU DA TAU.. RUPANYA ORG YG AKU HORMAT SELAMA NI, ULAR PALING BERBISA YG MEMBELIT AKU DALAM DIAM.. TAHNIAH KERANA PENYEBARAN SEGALANYA.. BUDI BAIK KO SAMPAI MATI AKU AKAN KENANG... 
BANGKAI GAJAH XKN MUNGKIN BOLE DITUTUP DGN SEHELAI KERTAS SURAT A4 JER... SEKIAN TERIMA KASIH

cheseeee nan........ nyum2

ni sume faizullah pnye pasal...
klau bukan sbb dia, xde laaa jadi mcmni.. 
muahahhaha...
suspen x?? ahakssss..

aritu faizullah post gamba cheese nan yg ya rabbi..
sedapnyeeee...
cheese tu siap heavy gile mcm pizza da rupenya.. 
pastu ni siap2 request rayu2 tahap ape tah.. suh tapaukan.. 
malangnya.. faizullah kata... 

:: harap maaf, pesanan anda tidak dapat ditunaikan.. kerana kedai telah kehabisan doh utk dibuat chesse nan.. ::

sedihhh!!! uwaaaaaaaaaaaaaaaa....
sumpah teringin gile da lama.. siap pi kt pelita.. tp x sedap ok! siyes x sedap
sobsss sobss sobsss..

tapi

hahaha.. esok iolsss ajak mereka smua g mkn cheese nan jugak oke...
faizullah.. sila tunjuk jalan.. 
dan hasilnya???

we olssss
makan cheeseee nan...
hikhikhikhik



thanks faizullah... 
klau x tnjuk jalan.. mmg hazab ahkak..
sbb i olsss is xtau jalan ok..
hahahahha...
mana aku??? opsssss...
aku tgh sibuk ok...




iolssss hadap ni.. 
sumpah makan satay 30cucuk..
ni mmg ohsem...
omg!!! diet nadia....
diet... diet.....



29 November 2012

habitat ke buang tebiat? muahahahha


xtau la pesal.. habit dgr radio bg smpai pecah speaker keta tu kemain menjadi2 skang.. 
muahahha.. asal pg nk g keja je.. op kos keta aku jd disko.. smpai mak aku menjerit.. mcm laaa aku sorg je ade keta kennnnn.... ahakssss

ni bukan masalah aku sorg je ade keta ke x kn.. tp da mmg habit aku ni mcmni.. asal aku msuk keta je kan.. mmg volume keta tu klau bole Allahuakbar kemain kuat lg haaa...nk buek camno... da den mmg cmni haaaa

alkisah pg tadik lg best...
seperti biasa la kan.. aku akan duduk kt dlm keta bereskan ape yg ptut..
maklumlaaaa..dari uma aku da mcm kuntilanak.. makanya kena la stanby dlm keta tu... tudung semua..nk dijadikan cerita dek krana habit aku yg suka nau pasang radio kemain kuat...
dan mungkin jgk sbb keta aku tu kemain gelap... jadinya org x nmpak ade org ke x kt dalam..
mungkin jgk dorg cume dgr radio je kemain kuat..

pakcik guard kt opis aku tu sampai jenguk dlm keta.. terkejut aku...
da knp lak org tua ni.. muahahha.. rupenya dia kata, staff bgtau dia.. keta aku berbunyi tp xde org...aiyoooo... apekah?? bkn aku org ke dlm tu.. hahaha...
pelik tau... aku pnyelaaa bersinar2 dlm tu.. bole ckp xde org.. ahaksss..
maap...maap... maap..

begitu laaa saya kisah saya dan radio...

*ade mcm karangan darjah 1 x? *
taram je laaaaa labu..


Psssst! ular tgh menjalar kt opis HQ ni...
takut anje tau dgn virus ular tu.. kena patuk.. mati trus... 
muahahahahahah

28 November 2012

today is my lil chef befday


happy befday my lil cheff... 
^____________^

xde suprise... xde kek.. xde hadiah...
so sorry my dear sayang...
because u're too far..

ape yg kami smua harapkan..
semoga harapan setinggi langit kita 1 family menjadi tulang belakang utk lebih berjaya..
jadikan dugaan skrg sebagai kekuatan utk akan datang..
walau susah.. walau payah...
xde ape yg mustahil utk berjaya kn...

lots of love to u my dear sayang...
happy 22nd befday 



Bahrlinza Novanakeeza Bin Bahar

27 November 2012

salasilah keluarga ultraman

petang ni kte cite pasai ultraman yek kengkawan.. 
maklumlaaa.. smlm ade la hamba Allah ni suh aku google pastu hapal smua salasilah ultraman.. 
*mcm laaa ko baca blog aku kan yg aku nk explain kt sini*
xpe.. oleh krana dia ni seorg yg mmg xpenah amek port pn aku ade blog ke ade fb ke x.. makanya marilah kte mengutuk dia dgn riang gembiranya kt sini.. 
member ni mmg slalu buat aku mental.. aku ckp A.... dia blasah smbung smpai CDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ... 
mampu ko nk melayan kerenah sengal dia tu? xpe...
aku rse aku pn da habis sabar ni.. agk2 payah kang.. aku bom je keta dia.. 
ape ade hal.. muahahhahaha...

untuk pengetahuan tuan2 dan puan2 juga kpd member aku td ni...
ni adalah... ULTRAMAN COSMOS...
mcm aku ckp dgn ko mlm td laaa... ko ingat ko haibat sgt nk jd ultraman cosmos? 
tggi tu mmg posible laa.. klau lempang aku cnfirm aku pengsan...
muahahahha... tp dek krana tahap lelemak ko yg kurg.. makanya... lupekanla haih...


ni namanya ultraman taro... 
tp jgn tnya aku ape kaitan dia dgn ultraman cosmos.. 
sbb yg aku tau .. sama sebab dia adalah ultraman.. 
muahahahahaha..





ni namanya ultraman mebius yek kengkawan..
ultraman ni xtau pn dia ade adik mahupn abg serta kakak..
jd abaikan.. haha


ultraman paling hodoh ni.. adalah ultraman saga?
ape?? da cm proton saga??
layannnn..... proton amek nama sempena nama dia ni laa..
ko ingat sesenang dia nk bg?? royalti byk ni
sebab tu dia dpt pi repair rambut dia bg tegak2..
hahhhh.. gitu.. 


ni rasenya komik zaman jahiliah kot.. 
muahahah.. aku x penah jumpe daaa
peace!




secara teorinya..
aku x rase ni adalah salasilah sebenar kluarga ultraman..
sebab mcm ade yg kurg je kan.. 
*ckp mcm laaa ko tau na lak aih pasai ultraman ni* 
haha



hensem2 juga smua ni yek...
tp nk panggil seko ke org??
hahaha...
klau org mana ade tanduk...
tu menatang... hahaha





tapi xkn terbanding dgn ultraman ni.. ni lah yg paling haibat lg berjaya membuatkan anak2 tersenyum girang lg riang.. 
muahahahhaha



ni aku copy je.. xyahla ko caye sgt aku amek port benda ni.. cite doraemon pn aku x katam lg haaaa... makanya percayalah ape yg aku copy ni haaa...
nak maklumat lain...
sila layari...
www.ultramansesatbarat.ikutsukaaku.com
sekian..

Ultraman
  • Tinggi: 40 m (130 kaki)
  • Berat: 35,000 tan
  • Umur: 20,000 tahun Bumi
  • Kelajuan terbang: Mach 5
  • Ketinggian lompatan maksimum: 800 m (2,600 kaki)
  • Kelajuan larian: 450 km/h (280 bsj)
  • Kelajuan renang: 200 knot (230 bsj)
  • Kekuatan fizikal: boleh mengangkat sebuah kapal tangki 100,000 ton (raksasa Skydon dua kali beratnya)
  • Pekerjaan: Guru di Universiti Angkasa; Ketua Pejabat Bima Sakti Garison Angkasa (宇宙警備隊銀河系局, Uchū Keibitai Gingakei Kyoku?)
  • Struktur keluarga:
  • Bapa: Pengarah Lembaga Keselamatan Angkasa
  • Ibu: Guru di Sekolah Ultra
  • Bentuk manusia: Shin Hayata (perumah)
  • Alat Penukaran: Beta Capsule



Makhluk asing durjana dan raksasa gergasi mengancam tamadun manusia tanpa henti-henti pada masa ini. Satu-satu pertubuhan Bumi yang dilengkapkan untuk menangani malapetaka ini ialah SSSP (科学特別捜査隊, Kagaku Tokubetsu Sōsatai, Science Special Search Party), seangkatan polis khas yang banyak cawangannya di seluruh dunia, dilengkapkan dengan senjata dan kenderaan berteknologi canggih, serta kemudahan sains dan kejuruteraan menyeluruh. Cawangan SSSP yang diberi tumpuan dalam siri ini terletak di Tokyo, Jepun. Pasukan peronda yang diketuai Kapten Muramatsu ini sentiasa bersedia melindungi Bumi daripada raksasa yang bermaharajalela, tetapi kadang-kala pasukan ini kelihatan tidak setanding dengan raksasa-raksasa. Apabila situasi kian mendesak, Hayata, iaitu ahli yang paling berupaya dalam pasukan, memegang kunci kepada penyelamatan dalam bentuk Kapsul Beta yang dipasangnya untuk bertukar rupa (secara rahsia) menjadi gergasi berkuasa luar biasa yang mengagumkan dari angkasa lepas - Ultraman.

Apabila mengambil bentuk Ultraman, badan manusia Hayata mengalami suatu koma yang panjang, dan bangkit hanya selepas ancaman telah dihapuskan dan Ultraman meninggalkan tapak dengan sendiri. Bagaimanapun, kemenangan tidak pernah sesekali dijamin kerana kuasa Ultraman - kuasa hidup sendirinya - datang dari kuasa matahari simpanan yang cepat habis. Pada permulaan setiap penukaran dari Hayata ke Ultraman, lampu amaran pada dada gergasi ini mengeluarkan warna biru dan tenang. Namun apabila Ultraman bersungguh-sungguh, lampu itu bertukar merah dan berkelip - mula2 perlahan, kemudian beransur2 cepat - semasa simpanan tenaganya makin kehabisan. Seperti yang diingatkan suara latar pengisah dalam setiap episod mulai episod 2 - jika Ultraman sesekali kehabisan kuasa sepenuhnya, dia "tidak akan bangun lagi".

Sehingga ke hari ini, masih tidak diketahui punca sebenar banyak raksasa suka menyerang kota Tokyo, diulangi - hanya bandaraya Jepun sahaja. Mungkin raksasa tersebut suka kepada perempuan2 jepun yang mana kesemuanya berkulit cerah? Ana sendiri pernah membuat permohonan supaya ditubuhkan cawangan SSSP di Malaysia. Manalah tahu kalau Raksasa datang menyerang nanti, ada juga SSSP yang boleh membantu. Tapi Kapten Toshio Muramatsu ketua SSSP mengatakan tidak mungkin raksasa berminat untuk menyerang bandaraya Kuala Lumpur kerana cuaca di sini agak panas, tidak sesuai dengan habitat kebanyakkan spesis raksasa, jadi cawangan SSSP disini tidak perlu

26 November 2012

roti nan cheese

aku teringin gilerssss laaaa dgn nan cheese.. last aku makan ni mase malam raya puase aritu.. sampai la ni.. xdo la dapek laei haaaaa... uwaaaaaaa....
nak jgk! nk jgk! 
*sambil hentak2 kaki*



ya ampunn.... sedapnya... 
lantak la nk jahanam diet haku...
hohoooo...
nak makan ni..... uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

cik ai, jom laaaa pi mkn ni... 
nom nom nom...

piala suzuki AFF 2012


sape tgk game mlm tadi melibatkan MALAYSIA vs SINGAPORE?? 
fine... mmg kaum keluarga aku ramai kt kota singa.. tp aku tetap menyokong tanah tumpah darahku... ahakssss.... tapi, siyes.. game malam td adalah game yg sgt laaa merepek kerepek! 
mmg aku tau ramai yg marah gile.... sbb y player harimau malaya ni main2 sgt... 
knp laaaa carelesss sgt.. bukan ke bayaran korg mmg da tinggi.. apehal main cmtu pn payah sgt..
harapan malaysia letak kt korg ni pnyela tinggi.. tp main cam haram...
mmg aku sakit ati gile tgk game smlm.. dan aku rse kt fb bersepah pasal game mlm tadi.. 
geram sgt2 ok! 

3-0 adalah mata yg langsung x bole terima ok!


nak salah kan sape bila da cmni??
x faham tul aku...









masuk opis pg tadi.. ade la paper utusan atas meja...
mcmana x kalah... 
org lain nk buat weeding gak.. tp xde la mcm ko ni haaaa.. 
siyes aku xfhm.. ko bole carelesss gile dgn bola tu..
then pagi ni front page adelah muka2 kekalahan ultras malaya..
selak belah belakang... aiyakkkk

mmg aku da xde respect ko la apex...
siyes.. totally lost dek kerana ko pnye gosip yg memacam...
salah satu punca kekalahan malaysia dgn memalukan skali.. 
mengarut punye game!


pening aku dgn player malaysia skang ni...
aku jd pelik lak.. ko ni pemain bola ke artis.. konpius trus ahkak..

statistik perlawanan malam tadi



malaysia  vs singapura

5(1)   percubaan tepat  1(1)

6  kekasaran 1

3 sepakan penjuru 1

0 ofsaid 0

50% pengusaan bola 50%

0 kad kuning 1

0 kad merah 0

0 percubaan diselamatkan 0

23 November 2012

terkesan dek kata2 itu...

aku ade baca pasal jgnla kita sombong sgt kt bumi Allah ni kt blog kak neena... 

ntah nape aku mcm trusik..seolah mcm kena sgt dgn situasi aku... cuma bezanya skrg ni aku sdg cuba kawal prasaan aku supaya aku x sakit..
supaya aku makin cekal..
makin tabah...
tp ntah nape aku rase mcm mmg sgt x kuat da.. ade je halangan yg dtg..
nk salahkan sape? aku cuma trasa aku mmg loser gile.. seolahnya aku xpernah berusaha..
aku bingung sgt skang ni..xtau ape nk dibuat.. ape yg x kena smuanya aku xtau..
pandang kiri dan kanan.. tp aku x jumpa jawapan..
jawapan yg aku nk seolah hilang lenyap.. mcm xde...

mmg aku terkesan.. sgt2 terkesan..
sekarang ni... aku cuma bole menanti dan trus menanti..
andai aku gagal..mmg bukan aku pemenangnya...

Ya Allah, 
sesungguhnya aku berserah segalanya kepadaMu...


Kebahagiaan itu hadir disaat kite mampu menjalinkan & memanjangkan silatulrahim! walaupun adekalanya kite umpama bertepuk sebelah tangan.. tak mengapa, jgn sesekali berputus asa utk mendapat rahmat dariNYA! kite mencari keredhaan Allah buat diri kite dan bukan nya utk diri org lain! Yang penting kite perlu sentiasa ikhlas dlm melakukan apa jua tindakan... kerana ikhlas itu yg diambil kira dan bukannya sifat pura²!


Dan jangan lah kite terlalu sombong serta senantiasa menyalahkan org lain.. kite perlu perhalusi diri sendiri terlebih dahulu.. di manakah silapnya diri kite walaupun terkadang kite tidak bersalah dlm sesuatu perkara! Kite nie manusia biasa.. tidak sempurna 100% sifatnya.. jadi kalau kite tak bersalah sekali pun.. ianya tetap membawa sekurang-kurangnya 0.01% kesalahan dlm diri sendiri!

Mulai hari ini... Jom kite sama² memperhalusi diri sendiri tanpa mempertikaikan diri insan lain! Kite tidak sempurna.. lalu marilah kite cuba dekatkan diri dengan kesempurnaan itu! Insya-Allah.. orang yg di'jentik' hatinya utk bermuhasabah diri sendiri adelah org yg terpilih dan disayangi Allah! :)

tibanya hari jumaat













22 November 2012

ice...ice.... oooo...ice watch....


mcm biase.. ni smua gamba dari encik google...
hakhakhak... gile ape jam aku kemain byk cmni...
tp bakal jd byk gak la nti.. muahahaha...

ni paten yg ade diamond...
tp aku x bape berkenan la plak..
sbb aku penah ade jam diamond gini dlu...
sudahnya abes bertaburan... maklumlaaa... 
ahkak ni kn kemain ganass


kotak mcm lego...
buat prasaan nk pi legoland kemain tinggi..
ngeh ngeh ngeh
stakt ni paten cmni aku ade 2 kaler da

coklat & putih..
hohoooooo



tp putih ni mmg lawa gile! 
woow!!







jomlaa cuci2 mata gak.. 
hakhakhak

ngeeee



misi mencari kaler2 idaman hati lg ni... 
lalalalalalalal

cahaya hidupku...

*kemarin aku melupakanmu 
kemarin aku tak ingat kamu 
namun engkau tersenyum 



dan kini sampai akhir hidupku 
ku mohon jgn tinggalkan aku 
selalu dekat dengamu 
engkaulah segalanya 



rasa sesal tak pernah datang di awal 
ketika, ketika mata rasa dan kata sudah tak berguna 
teringat satu masa ketika aku terlupa 
terlupa akan cinta yg ada di dalam dada 
ku terpesona dng wanita berbeda 
terpikat dng sinar cahaya berbeda 
wanita lain yg belum tentu setia 
cahaya yg tidak akan bersinar lama 



tidak seperti sinarmu engkau wanita pujaan hatiku 
malu ku mengakui kesalahanku padamu 
jujur hati ini tak bisa tidur 
ku siapkan waktu berdua denganmu 
saat dimana tak bisa kuganti dng hatiku 
cinta yg tlah kau beri tak dapat terganti 
hanya dng untaian kata maaf dari hati ini 
kau cahaya hidupku 



aku adalah lelaki yg akan dibenci 
ketika ku sakiti hati wanita yg mengasihi 
dia beri hati kubalas dng dusta 
dia beri cinta kubalas dng luka 
aku terpesona dng wanita berbeda 
terpikat dng sinar cahaya berbeda 
wanita lain yg belum tentu setia 
cahaya yg tidak akan bersinar lama 



tidak seperti sinarmu engkau wanita pujaan hatiku 
malu ku mengakui kesalahanku padamu 
jujur hati ini tak bisa tidur 
ku siapkan waktu berdua denganmu 
saat dimana tak bisa kuganti dng hatiku 
cinta yg tlah kau beri tak dapat terganti 
hanya dng untaian kata maaf dari hati ini 
kau cahaya hidupku 

aku carik lagu ni lme da... asiklaaa xjumpe... sbb aku ingat ni lagu yuvie & nuno..
rupenya.. ebith ft nuno....
hampeh tul.. carik sampai taun depan x jumpe.. tp masih gigih mencari gak.. hakhakhak
dan akhirnya... aku ingat lg.. aku penah nangis sbb lagu ni.. hahaha.. padahal lagu rancak ok... 
ntah nape laa aku ni kan...

instagram? apekah??

hahaha.. aku pn da kemain aktif dgn instagram nih... 
amek gamba,post... jarang da post2 kt fb gamba sendiri... 
lgpn, dgn instagram gak aku tau aktiviti kengkawan aku.. 
kengkawan yg lama da aku x contact pn.. 
carik pn xde.. yg mne ade kt fb aku tu pn bape kerat je ade...

oi! oi! org cite pasal instagram... ape ko merepek ke cite lama2 lak nih.. 
hak hak.. ok2... instagram kan.. yelaaa... nk cite laa ni.. ngeeee...

ni antara gamba2 yg aku post kt instagram..

bila kasut aku sama dgn laily... ngee


copy dari fb






mase kemaskan uma.. lepas 3hari pindah uma.. masih berantakan lagi



















tu je la yg ade dlm folder pn.. yg lain da upload, xde saving da...
lai lai follow my instagram...
nadiakeeza_bahar

21 November 2012

WW tapi da petang.. ahakssss

da ptg ni masih WW lg kah? haha
lantakkan... janji ado


sambil memandu... sambil amek gamba sendiri..
hohooo...

x caye?? tu jer la kt glass tu haa... ade nmpak keta depan kan....
tu namanya kes xde keja aku ptg2 hari... 
ish2... jgn tiru.. bahaya!

20 November 2012

ape rasanya bila kena menyerah jua akhirnya?

da sampai masanya mungkin...
masa yg aku da x sggup pertahankan lagi.. 
bila aku sendiri x mampu nk berikan ape yg diinginkan.. 
mungkin ye, aku da terlampau penat berusaha utk dapatkan ape yg aku nk..
dan akhirnya aku terpaksa mengundur...
untuk beri laluan pd yg lain kedepan dan teruskan...

knp la agknya aku cmni? aku rse sisa baki semangat aku dulu da abis..
for sure aku penat sbnanya.. 
aku nk tp aku x mampu nk pertahankan..
aku mmg xkuat kot.. mmg da trasa lemah gile ok..

T_________________T

maafkan aku.. aku da x larat lg.. 
klau rasa aku x ckup kuat nk pertahankan.. silakan teruskan tanpa aku..
aku da penat.. sgt2 penat.. aku cuma akan tggu dan lihat... 
semoga itu yg terbaik dan menjadikan lebih baik.. 

^_^

always pray for u.. =)







-cik pelangi-

bila smua haku x reti.. tp dia reti.. hohooo

aritu aku mintk tlg kak yati ikatkan box ni dgn riben.. sbb aku sgtlaa xpndai nk buat...
haha... sian tul.. smua xpandai.. ape ko pandai haa pempuan?? ngeh ngeh...
aku pandai makan sajerrr... hakhakhak..


aku pn ape lg... kejesss amek gambers laaa kan.. hakhak
bagus tul mama a-fieq nie kan.. haha... nti hantaran aku, ko tlg buat ye kak... 




ko mampu nk pusing2 bagai benda ni? haha.. 



da mcm kipas angin pn ade


kita pusing lagey.... 



ni namanya pemerhati...
dia nk tgk box tu ok ka k.o
hakhakhakhak


ecehhhh.... pose sakan nampak kak iman



^_^



sikit lg da nk siap neh.. 
eeiii.. suke2...


^_^



^_^




hasilnya... tadaaaaaaaa



kemasan terakhir... =)

al-kesah berpindah jua akhirnya........

nk mula dari awal ke? xyah kot kan.. 
sbb aku da ckp yg aku pindah uma last week... akhirnya selepas lebih 18taun kt situ.. 
penat?? mmg penat giler ok.. sape kta xpenat? meh aku ongbak! 
hoho... 

nk cite lebih2 pn aku malas sgt da sbnanya...
lai lai tgk gamba jer ok.







akhirnya kosong jua... 
T_T




part best da masuk uma lain adalah... nk kemas baju2 aku yg hazab sgt sbnanya...
haha..  selama 4 hari ni je mampu aku kemaskan.. yg lain... malas! sekian.. hahah