aku hargai...

02 November 2012

dunia aku adalah tanggungjawab aku!


Alhamdullilahh.. semoga perasaan ni kekal hingga ke akhir hayat Ya Allah..
perlahan2 aku ajar diri aku utk tidak berhati kaca mcm biase org kenal aku.. haha.. sbb skrg ni, aku pndang org yg berperangai mcm aku dan aku rase aku tau ape perasaan org bila berhadapan dgn aku yg sikit2 sentap.. sikit2 trasa.. haha.. memula dulu, aku agk mudah stress.. lg2 bila hangin x baik aku dtg.. mmg berbakul la maki hamun ditadah.. sbb tu muka aku tua dari usia.. ahaksss.. 

aku amek bnda tu sbg input.. aku rse aku penah ckp dlu.. aku jenis akan buat jgk even da ditegur than bila bnda tu da nmpak menjahanamkan aku.. baru aku tau stop.. haha, mcm budak main api la.. once kena api tu bru tau sakit ke x.. tp ape lah adenya aku ni kan.. da tentu2 aku ni manusia biase.. manusia yg xlari dari buat silap.. tp slalunya mmg aku buat silap la..

utk waktu skrg ni, aku nk buang smua rasa yg sakitkan diri aku..
dah masanya aku buat ape yg aku nk.. dan biarkan ape org nk rasa.. slama ni aku sibuk jaga hati smua org.. sdgkan aku? menangis x henti2.. sumpah! mcm bodo aku rse.. padahal dorg xpenah kisah pn nk terbalik ke nk tergolek ke kn.. keraskan hati.. lantak ape org nk ckp.. ko xbg aku mkn, xde tlg isi minyak keta aku.. so ape nk kesah ape pn nk jadi!

aku sakit? ade org kisah? xde pn.. kadang2 keadaan aku yg sebenarnya x sihat tp pura2 sihat buatkn aku hepi sbb xde sape tau keadaan aku sebenarnya.. teringat semalam.. mmg aku xmmpu nk tahan lg.. trus hilangkan diri... aku xnk sesape pn nmpak keadaan aku sdgkan dalam cik arowana.. airmata aku da mcm hujan sbb sakit yg aku tahan dari pg.. pedih yg Allah je tau ape rasanya.. Ya Allah, hanya dikau tau.. seandainya ujianMu mematangkan keadaanku.. seandainya itu mampu menguatkan rasa kesabaranku dalam mengharungi cabaranMu.. aku sentiasa berserah kepadaMu.. sbb aku tau sihat atau ape jua keadaan aku adalah kerana ketentuanMu..

skrg.. aku belajar mematikan diri.. andai itu yg terbaik utk aku..
ok la.. time's up! aku kena kuat semangat! walau ape jua keadaan aku..
x mudah, tp aku yg kena tentukan.. baik buruk yg berlaku..
biarkan utk org yg xfaham dan xnk faham keadaan org lain..
biar ape pn, aku tanggung sendiri...

No comments: