aku hargai...

12 November 2012

kenangan yg perlu atau tidak diingat kembali....



kenangan..... susah nk luahkan berapa byk kenangan yg ade sepanjang genap 23tahun aku bernafas kt muka bumi Allah ni... hingga 1 tahap, aku rasa penat da dgn smua ni... satu persatu org yg paling aku syg.. paling hampir pegi dari aku... hgga 1 tahap, aku rasakan dialah org yg paling fahami aku.. tp akhirnya dia juga pegi... mungkin ada masanya aku fikirkan itu adalah lumrah kehidupan... namun ada masanya jugak aku rasakan semakin karma tu berputar.... pernah aku disapa seseorg, hidup tu ibarat putaran roda dik... sabar ye.. insyaAllah, ada cahaya nti....

kenapa setiap perkara perlu ada kenangan? ntahla.... aku sendiri bingung... smlm, aku pi klcc... jmpe dia lepas beberapa lama x jumpe.. dia kata aku makin kurus, knp... haha... aku gelak je, aku x kurus.... mungkin sbb da lama xnmpak jd ingatkan aku kurus kot.. dia kata, knp susah nk lupakan kenagan...?? perlu ke aku jawab sdgkan aku sendiri xde jawapan.... susah nk bgtau knp... tp skrg, aku anggap dikau adalah masa silam aku... yg ada masanya aku pasti teringat... dan aku harap jugak kau menganggap aku adalah masa silam kau... bukan kah setiap perkara yg terjadi ada pro n contranya.... dan setiap perkara ada bersebab..... mengapa dia dan bukan aku? mengapa lepaskan sdgkan hati tidak izinkan? mengapa lafazkan sdgkan hati x rela? bukankah smuanya bersebab?? x terjadi itu maka tidaklah kte kenali sekarang..... x berlaku itu maka tidaklah kita lalui sekarang.... 

aku slalu anggap ape yg aku hadap terlalu lama dulu sbg sumber semangat aku akan datang.... pernah ke lalui hari2 yg mudah tanpa cabaran? xde kan.... malah aku x rasa ada kemudahan yg sgt2 lapang dalam melalui liku2 hidup ni... smuanya cabaran... utk kita kenal ape itu sabar... ape itu ikhlas dalam ape jua situasi.... utk kte kenal baik buruk setiap ape jua yg berlaku... utk jadi manusia yg benar2 kenali pendirian... x mudah.. namun, tiada dulu tiadalah skrg... 

smlm.... aku menerima kata2 yg buatkan aku menangis.. kerana terlalu kecewa... sgt kecewa.. ntahlah.. aku anggap, ape kau katakan pd dia adalah angin lalu... kerana slama ni ape yg aku nmpak hanyalah kekurangan aku sbg insan.... dan ketika kau katakan ayat tu.. makanya kau akui kekurangan aku sbg insan..... 

terima kasih... kerana tanpa kata2 itu.. aku mungkin xpenah tau kiasan slama ni yg kau lemparkan pada aku.... mungkin aku pn xpernah faham ape2 yg kau cuba sampaikan... =) 
mungkin ye... aku xpnah memahami.....
thanks dear....

No comments: