aku hargai...

23 November 2012

terkesan dek kata2 itu...

aku ade baca pasal jgnla kita sombong sgt kt bumi Allah ni kt blog kak neena... 

ntah nape aku mcm trusik..seolah mcm kena sgt dgn situasi aku... cuma bezanya skrg ni aku sdg cuba kawal prasaan aku supaya aku x sakit..
supaya aku makin cekal..
makin tabah...
tp ntah nape aku rase mcm mmg sgt x kuat da.. ade je halangan yg dtg..
nk salahkan sape? aku cuma trasa aku mmg loser gile.. seolahnya aku xpernah berusaha..
aku bingung sgt skang ni..xtau ape nk dibuat.. ape yg x kena smuanya aku xtau..
pandang kiri dan kanan.. tp aku x jumpa jawapan..
jawapan yg aku nk seolah hilang lenyap.. mcm xde...

mmg aku terkesan.. sgt2 terkesan..
sekarang ni... aku cuma bole menanti dan trus menanti..
andai aku gagal..mmg bukan aku pemenangnya...

Ya Allah, 
sesungguhnya aku berserah segalanya kepadaMu...


Kebahagiaan itu hadir disaat kite mampu menjalinkan & memanjangkan silatulrahim! walaupun adekalanya kite umpama bertepuk sebelah tangan.. tak mengapa, jgn sesekali berputus asa utk mendapat rahmat dariNYA! kite mencari keredhaan Allah buat diri kite dan bukan nya utk diri org lain! Yang penting kite perlu sentiasa ikhlas dlm melakukan apa jua tindakan... kerana ikhlas itu yg diambil kira dan bukannya sifat pura²!


Dan jangan lah kite terlalu sombong serta senantiasa menyalahkan org lain.. kite perlu perhalusi diri sendiri terlebih dahulu.. di manakah silapnya diri kite walaupun terkadang kite tidak bersalah dlm sesuatu perkara! Kite nie manusia biasa.. tidak sempurna 100% sifatnya.. jadi kalau kite tak bersalah sekali pun.. ianya tetap membawa sekurang-kurangnya 0.01% kesalahan dlm diri sendiri!

Mulai hari ini... Jom kite sama² memperhalusi diri sendiri tanpa mempertikaikan diri insan lain! Kite tidak sempurna.. lalu marilah kite cuba dekatkan diri dengan kesempurnaan itu! Insya-Allah.. orang yg di'jentik' hatinya utk bermuhasabah diri sendiri adelah org yg terpilih dan disayangi Allah! :)

No comments: