aku hargai...

30 January 2013

klinik... klinik... & klinik lageyyy...

Alhamdullilah...
akhirnya panas kebah gak... fuhhh... jenuh da pi smpai 3 klinik.. tp aku rasa ubat tu yg mempermainkan prasaan aku.. mana xnyer.. aku da pi pusrawi.. dan mungkin aku atau ubat tu yg x serasi dgn aku... omg! ubat nk kena keserasian dgn ko ke wahai cik nadia.. ahaaaaa... mmg ye, sbb aku mmg agak cmtu.. ubat tu sukar nk carik keserasian dgn aku.. so, disebabkan aku mmg da demam panas gile.. makanya malam td aku pi klinik family kt kapar.. nmpaknya.. ubat tu jgk xbole nk kautim dgn aku.. aiyaaa.... so pg td mmg aku jalan melayang2.. mcm ular kena palu kot.. muka mmg panas merah nyala2.. tp dek krana memikirkan.. apekaahhhh yg bersepah2 kt meja aku.. so..
iolsss menyerah kalah pi gak opis... 

tp iolsss driving mmg sumpah lalalala gile.. lalalala pn aku rase laaa pkul 7pg gak aku smpai opiss... dan aku mmg trasa kena balik awal arini sbb aku nk pi adjust lampu ikan tu.. hohoiiii.. da bape byk kali iolss kena high beam sbb dorg ingat iolss sesaje kot bg lampu membesar dgn jayanya.. omg! bkn salah iolss laa.. salah lampu tu.. haha... bole camtu? asal dan bole saja laaaa labu.. ehem!... ehem...! nk cite pasal ikan ke ape ni... 

back to cite td... oleh krana kepala aku da mmg rasa berat ya rabbi.. sila laaa cik nadia..
pi klinik dgn kadar segera.. sbb suhu badan da melebihi had.. ramai kta muka aku merah nyala2... 
erkkk.. iolss pasang lampu merah laaa kt muka.. tu yg mmg bole jd ultraman... aigooo... aku rase kot letak seafood kt muka aku.. cnfirm masak dgn jayanya.. haha.. 
sudaahhh... sudahhh... aku mengalah pi klinik again! sbb mmg aku da x larat sgt laaa.....

sooo.. dapat ubat lageyyyy..
Alhamdulillah.. ubat ni mgkin dapat carik keserasian dgn aku,..
soo.. iolsss bole menaip dgn jayanya.. hak hak hak... 
tp aku terpaksa berbekalkan tuala yg aku dok usung mase skola dlu.. gile tahan bertahun hoiii tuala ni.. smpai dari pink da jadik warna putih.. haha.. cuma skit2 dapatlaaa setelkan keje ni... 

yeaaahh.. lambatnya nk balik..

29 January 2013

wajarnya aku DIAM


ramai org kata hidup si kental ni mmg mudah.. kenapa? ntahnya... 
org yg ckp.. aku? cuma memandang persepsi si kental tanpa sebarang perasaan yg mudah atau sukar.. biasa2 je... bak kata mereka.. 50-50.. susah menjadi si kental yg x mudah memperjudikan perasaan utk jadi bahan permainan.. mungkin aku da mula fahami perasaan si kental.. 
dan mungkin juga aku sedang menjadi seperti si kental.. si kental yg tidak dipengaruhi mahupun mempengaruhi sesiapa... 

semakin aku cuba menghampiri si kental.. semakin aku fahami.. xmungkin aku dapat capai mimpi seperti idaman si kental.. kerana pilihan tiada dan bukan ditangan aku.. semakin aku cuba.. rupanya semakin aku lupa yg aku cuma manusia biasa tanpa ada keistimewaan sebagaimana impian dan mimpi si kental.. alangkah susahnya memiliki perasaan sebegini.. 

DIAM

kadang-kadang kita hanya perlu DIAM dalam memberi komen..
kadang-kadang kita hanya perlu DIAM dalam menegur..
kadang-kadang kita hanya perlu DIAM dalam memprotes..
kadang-kadang kita hanya perlu DIAM dalam persetujuan..

TAPI

biarlah DIAM kita mereka faham ertinya..
biarlah DIAM kita mereka terkesan maknanya..
biarlah DIAM kita mereka maklum maksudnya..
biarlah DIAM kita mereka terima tujuannya..

KERANA

DIAM kita mungkin disalah tafsir
DIAM kita mungkin mengundang syak wasangka
DIAM kita mungkin disilap terjemah
DIAM kita mungkin tidak membawa apa-apa maksud

MAKA

jika kita merasakan DIAM itu terbaik
seharusnya kita DIAM
namun seandainya DIAM kita bknlah sesuatu yg bijak..
berkatalah sehingga mereka DIAM.. 

selama manalah aku mampu diam.. tatkala saban hari betapa rendahnya aku...

T_T



siti nurhaliza Taruddin @ aeon Jusco Bukit Raja Klang


sgt kebetulan sbnanya.. aku mmg da tau ct akan dtg kt JJ bukit rajah ni sabtu aritu.. sbb aie dok heboh2 kt group nk jumpe girlfren dia nih.. haha..
pg tu mmg aku pi jj.. tp ct xdak lg.. skali petang tu, adik aku ajak pi jj nk amek suplemen dia..
makanya langkah kanan laaaa.. sbb iolssss jumpa ct hoiii...
walaupun xlaa dpt seamek gamba berdua ye.. dari jauh2 begini pn aci laaa kan.. 


utk ko aie.. aku amek khas.. haha.. 
susah wei nk amek dkt2.. ni paras paling dekat.. 
yg lain, paras ketinggian kurang.. haha..


25 January 2013

kawan VS sahabat

susah nk jumpa sahabat.. senang nk temui kawan...
makin hari aku sebenarnya makin prasan.. walau sbnanya kata hati aku suh percayakan dia.. tp sumpah aku xbole nk pecaya.. rasa mcm kena hiris2 hati aku ni bila nk mengaku dia kawan baik aku.. haha.. annoying nk mati prasaan mcmni.. tp pk sndirik laa.. 
depan kemain mudah dan gembira abis laa borak dgn aku.. 
tp x smpai 5minit.. eh! ko da jd org lain.. 

mungkin ye, aku sbnanya cuba laaaa nk pecaya yg ko xkn dan xmungkin tergamak buat aku cmtu..
tp jangkaan aku silap.. sbb smua tu nmpak depan mata aku.. mungkin ye, aku sgtlaa terluka dgn sikap ko.. walaupun aku tau xde hutang sket pn ko dgn aku da.. tp smpai bila ko nk cuba mencabar sabar aku? smpai bila agknya ko nk tgk aku sentiasa dibeban rasa sakit sbb bencikan ko.. 
aku xtau knp org bole kata ko kawan baik aku sdgkan aku xpenah dan x anggap ko kawan baik.. tp aku aggap ko mcm adik bradik aku... 

mungkin ye, ade silapnya aku.. tp aku xtau knp aku xpenah nmpak rasa respect ko pd seorang kawan.. dan aku xtau knp aku masih bela ko walau ape yg dorg smua ckpkan kt aku? aku xtau adil ke x untuk aku katakan ko adalah adik bradik aku.. x adil sungguh untuk aku.. 
makanya.,.. pergilah.. aku rasa ko da jd lipatan sejarah utk aku.. 

sekian, terima kasih...

23 January 2013

terdiam.. hanya bisa diam

knp terlalu susah mencari kesempurnaan? masihkah adakah yg sempurna? 
layak ke aku untuk si sempurna? terlalu rendah dan kerdil diri ni.. semakin aku rasa
aku cukup rasa sabar.. semakin aku rupanya kalah dgn diri sendiri..
saat mereka tidak memikirkan peranan dan perasaan ni.. saat tu aku trlalu kecil dimata smua..
setiap kali aku merasa tercabar.. knp agaknya aku xbole nk jadi seperti mana mereka.. 
kenapa agknya posisi aku seringkali x mengizinkan? 

saat mereka gembira.. saat mereka trlalu gembira..
saat aku merasa pahitnya perasaan ni..

walau aku hanya bisa diam..
terdiam dan hanya bisa diam.. 

walau aku tau, aku membuat keputusan utk berhenti lukakan hati sesiapa..
walau aku tau, keputusan tu mencabar rasa sedih..
aku buang smua rasa.. aku teguhkan dgn dinding tembok yg tinggi..
semoga aku tidak dirempuh rasa terluka.. 

walau aku disalahkan dalam smua perkara.. 
1 perkara yg aku rasa semakin pasrah..
aku biarkan rasa tu pergi jauh.. 

selamat tinggal yg namanya kasih sayang..


22 January 2013

officially i've lovely special boyfren now.. =)

akhirnya selepas aku peram kaw2 gamba ikan nih..
akhirnya baru la trasa nk publish.. haha.. motip sgtlaa kan... 
lama gak laa ikan aku dlm keadaan x normal.. 
haha..
ikan2 lain yg ade kt jalan elok ja kaler maintain.. ikan aku?
da la kepala itam,muka itam.. nasib baik laaa blkg tu x itam gak.. kot x, ni bukan bumble bee.. tp da mcm taik cicak pn ade rupenya.. haha...

aku sbnanya xde modal sgt nk cite2..
cuma ade laaa trasa2 nk publish gak rupe ikan sebelum & selepas..

so.. ni laa rupe ikan aku sebelum transform.. 
upsss.. mase ni bulan puase yek...
seminggu lg nk raya..
bole lak excident sbb trtido masa drive..
pandai sgt kan.. haha...



sian ikan.. aiyaaaa
sian gak kt aku yg tadah telinga hoiii.. 
apak mawahhhhh

T_____________T



skrg ikan aku cantik pluss2 da.. ohsem sgt...
*_*

lama gile oi duduk kt bengkel..
silap ari bulan siap baca doa slamat dok tggu ikan ni siap transform..
2 minggu jgk laaaa... nk tggu make over ikan ni..

haha..slama tu jgk laa aku bawak keta mak aku.. ngantuk gile2..
mana x nyer, lalalala sgt ok.. 
aku bawak ikan lak da mcm bawak lambooo kekdahnya.. 
tp skali ikan balik dgt ensemmmmmm sgt ni.. trus jatuh cinta.. oohhh... 

i lap u plusss2 laa ikan..
hukhukhuk




encik ikan ni jelaaa kawan aku skang..
layanlaaa sorg.. 

pasni misi carik someone..
nk carik someone, nk carik someone..
hahaha... 

ok! x klakar pun.. sekian.. 
k bai

21 January 2013

moga cepat sihat ye ifti liyana =)

sabtu lepas.. mmg hari letih plus2 aku... sbb byk gile urusan aku
ade je benda nk kena setel... sempat la menyinggah jap kt uma atuk pi tgk budak kecik ni haa...
aku pn xtau knp la dia takut sgt dgn aku.. nk kata aku penah makan dia.. xdak pn.. kena gigit smpai berbekas gigi penah la.. haha... tp smpai skng mmg dia xbrani dekat dgn aku.. aku pn x sure knp... 
asal aku dtg je.. cukup dia nmpak keta aku jelaaa.... mmg aku rase kot high speed mau x jejak tanah rasenya bdk nih.. haha

pernah skali aku baru je balik keje.. saje laa menyinggah kejap.. 
budak nih tgh main basikal kt depan pintu uma dia ni.. 
skali toleh je laaa... dia nmpak keta aku... 
dgn pantas dia tendang basikal tu.. pastu lari masuk dlm uma.. 
finally, aku trun keta je.. da dgr dia menjerit nangis.. aiyaaaaa... padahal x usik pn kekdahnya,...cmne nih? hukhukhuk...

tp mesti pelik camne dia bole plak nk kan.. 
sbb mama dia kt luar.. so, kononnya terpaksa redha laaaa berbantuan aku je yg ade kt situ.. dia nk ikut mama dia... klau x, mmg awal2 dia da sound... nanaxxxxxxxxx
omg! omg! garang sungguh yek kak long nih.. hukhukhuk...
sbnanya ade gamba2 lain lg.. yg dia da tolak aku sambil nagis2.. 
pastu dgn pantas tgn aku pn... jd sepit ketamm.. hahahha... terus senyap x bunyi ape...
hohooooo... 



lepas singgah kejap tgk dia.. kteorg smua pi laaa hospital...
tgk baby ifti.. da brape hari dia kt icu... mase kteorg datang nih baru dipindahkan ke wad kanak2 biasa..
blum ade sejarah lagi kami2 ni smua kena asma.. 
aku rase dlm setahun, mmg da brape kali laaa baby ifti kena warded sbb asma.. 
last2 dia mmg da pasrah je tiub tu kt muka dia.. x berusik pn.. 
klau dulu... bru pasang mmg cnfirm da tanggal...
yg paling best.. tau da function tgn kiri dia.. mana x nyer.. tgn kanan da berbalut.. tp mmg sgt laa canggih uolsss... siap ade plaster cikted lg kt tgn tu haa...
nmpak kan muka ifti sedih sgt.. sabar ye sayang.. nti lepas klua wad, xmo masuk lagi ye.. kaklong slalu doakan ifti sihat sentiasa... dijauhkan dari penyakit.. membesar sihat.. ok sayang..
sob! sob! tetibe aku trasa sedih.. uwaaaaaaaaaaaaaaaaaa


mase tgh mencuba nk pkai kasut sendiri.. 
T_T



mummy kata.. ifti kuat makan.. maybe sbb dia lapa... sian ifti.. sbb sehari sblum dia kena puasa...
then bg mummy bg ifti makan roti pn.. ifti makan sambil gigil2.. 




slama ni mane laaaa ifti nk dgn org lain.. abg ejal amek pn smua ifti xnk..
maybe ifti da tau kot kteorg smua ni abg & kakak ifti.. 




nampak kan.. how sweet u dear.. lg2 bila senyum cmtu..
kaklong trus rasa sayang pluss2...

^_^



lama gak laaa kteorg smua kt sana.. jenguk ifti liyana.. 
mase nk kteorg suh dia salam.. sbb nk balik.. dia trasa sgt kot.. yelaa... baby pn tau trasa yg dia bosan sgt duk lelama kt dalam wad tu.. mummy pn x sure bila ifti bole discharge.. sbb smpai mlm td ifti still kt wad lg.. sbb mlm td kt uma maklong ade kenduri sket.. kaklong ingatkan ifti balik da.. rupenya makcik2 ckp ifti x bole klua lg.. nti kaklong lapang, kaklong pi jenguk ifti yek.. =)

semoga ifti sentiasa sihat... dilindungi semua sudut.. =) aminnn...
mak pn rindu sgt kt ifti tau.. balik cpt ye sayang.. 
^_^

20 January 2013

jozan yg menang 500k, iolsss yg dapat 30k..... yeaaaaaaaa....nk kawen

aku mmg lambat sgt bg respon pasal Maharajalawak Mega.. maklumlaaa...iolss is bizi giler ok..
tp mmg aku dpt stand tggu smpai abis laaa..xmcm taun lepas... jd gile gelak sorg2 kt depan pc... maklumlaaaa... asal dan tv kena konker.. marilah kte layan pc ja.. hakhakhakha...

sumpah klakar dok bantai gelak layan MLM semalam...eh, kemarin kotnye.. sbb da masuk ari ahad ni.. aiyaaa...cepatnya hari ahad... plisss plisss lambatkan sket ja.. jenuh nk tggu isnin sbnanya... haha.. oii...sila fokus dgn MLM kemarin... secara jujurnya laaa.. aku agk supporter JOZAN... hohoooooo.... sbb ape??? sbb dorg besttttt..... haha... walau sbnanya kesian gile kot kt zizan yg kena perform sorg 2minggu sblum tu.. ermmm... tp last2 ade gaksss kejutan.. for sure laaaaa zizan terkejut gile...sbb mungkin mmg dia rse yg dia akan perform sesorg gak utk finale.... UAI again kot this week.. last2 si justien bieber malaysia tu masuk... haha.. keras trus si zizan tu... upsss.... gaya cerita mcm ko tau sgt laaaaa kan... mcmlaaa ade invite vvip kt jb nun... hukhukhukk... so okeeeey laaaa kan... at least xlaa kaku giler.. ko ingt senang nk perform sesorg mcm ckp dgn dinding... haha...kot bg kt aku mmg laaa iolsss rasa ape laaaa aku buat kekdahnya ni.. haha...

kemenangan yg da dijangka sbnanya... sbb ranking jozan susah trun walau zizan perform sorg..
klau nk tgk saingan mmg laaa jambu saingan tepat utk jozan.. tp pada pendapat aku... jozan & jambu da buat abis best... sbb iolss sukung jambu jgk.. dan tersepit diantara shiro jugak.. haha...

nk kata aku follower gile MLM ni xlaaa gak... sbb kadang2 clash dgn bola... oook, bukan aku yg tgk bola.. tp adik kecik aku yg minat bola.. makanya kadang2 aku malas nk tgk pn MLM.. kebiasaannya akan review balik saje ulangan... kannn.... xde gaduh2.. muahhahahaahhaah.....

aku malas laa nk taip panjang2.... letih hoiii...
anyway... TAHNIAH JOZAN, JAMBU & SHIRO...

^_^

bak 30k, nk kawen.... =) huhuhuuuu


beautifull girls

hand of us...

beautifull power of girl..





so..


which 1 its me? haha


try n error pliss.. 



19 January 2013

1 stage of BUDIMAN GYM

last week... 1 family smua berkampung kt kedai baru..
^_^
merah yawww.... mmg semangat sgt iolssss kang nk berworkout dgn gigih..
mmg laaa kt opis iolss ade gym gak.. tp yg ni sgtlaaa spesial... sbb ni adalah dibawah pimpinan adik dan family... teraju utama op kos laaa iolss pnye hensem boyfren... opsss! my hensem daddy okeh..











omg! ni sepupu iolss... smua dia laa tlg cat.. sonok2...
hikhikhikhik



ok.. ni adik & pakcik...
mmg dorg yg akan ade je kt gym tu kang.. 
^_^

mudah2an segala urusan berjalan lancar.. 
aminnn...


18 January 2013

pos diterbangkan khas dari RTM utk budak paling comel dalam dunia.. muahahahahaha


omg! omg!
mmg iolsss sgtlaa terkejut hokey... aishhhh..
iolsss memain je.. xtau la plak bole bg betul2 nih.. 
aiyaaaa.... blushhhh...blushhhh... n blushhhh... hikssss...
tenkiu2 too much encik batman.. 
sesuka hati je panggil org cmtu kannn.. 
xpe2... oleh krna berbesar hati dgn pemberian encik batman.. 
makanya sy berbesar hati jugak untuk publishkan pemberian super duper best ohsem mmg nk bagi aku gemuk sbnanya ni.. hhahahahahaha....

tadaaaaa...

ehhh... ni pembungkus je... hikssssss..... 
salah2... 



v

v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


kang ade org skrol smpai pingsan laks.. haha
oke2.. 

ni x tipu.. cer tgk lagi...

v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


tadaaaa




tenkiu bely2 much laaa pakcik batman..
jasamu ku kenang... 
muahahahahahhaha... larikkkkkkkkkkk

16 January 2013

tipsss dan pembaziran wang ringgit.. kaya terok kan..

mcmana bole kurus?? haha... aku sendiri susah nk jawab..
nk kata aku dulu gemuk sgt tu x laaa.. tp lepas gak laaa 65kg...muahahaha... walau mcm eh.. 65 je kot... ape nk takut.. aku lak bangsa makan oii.. makan selagi bole makan... smpai kawan lamaaaa dlu slalu ckp... x buleh ko diet? asik mkn yo kojo.. tp masa tu ape aku peduli... aku xpenah kisah pn.. kt opis dulu mmg laci aku tu penuh sgt laa dgn memacam  makanan.. ape je yg xde.. megi cup,twistiesss, gula2, instant milo?? mmg smua ade.. member opis aku dlu ade 4 kerat je.. dorg plak panggil aku 7e.. sbb asal pkul 4 je, aku da membebel lapaaaa...lapa....lapaaaaa.... mcm nk kata jin lapa tu da menyerang laa.. haha.. nk kata suh aku diet? mmg xlaaaa.... kang malam lepas makan nasik.. mmg aku bole sambung beger, pastu aku sambung lak makan menda2 lain.. ais?? iolss is antu ais.. haaaa.. aku bole kata xdpt hidup tanpa ais.. bila bulan puasa, org sahur dgn air panas.. aku jd mcm antu peti ais.. dok pecahkan ais... xpenahnya aku sentuh air panas.. melainkan aku demam.. kot x, mmg sepanjang setahun tu je laaa air batu.. kena bahan makcik2, kengkawan, sedare.. terutamanya adik aku yg mmg sampai skang panggil aku kak mokk.. tu jgn ckp laa.. mmg telinga aku da lali gile.. pastu mula la niat nk diet.. tp mlm je laa niat... pg sok, cmtu gak kekdahnya.. haha.. xde pun berubah.. .

bila nk amek gamba je.. posisi aku akan jd camni.. haha
mesti aku menyorok blkg org.. xnk asik laaa org panggil aku mok..
sampaikan pakcik2 aku kt kota singa pn da panggil aku mok je... aiyaaa... trpaksa redha seketika..muahaha.. tp time tuh mmg aku xde la nk stress bagai.. sbb aku x penah kisah pn pasal berat badan.. yg mmg makin lama makin bagai dipam2... iolsss redha jeee.. haha...


bila org hulur makanan.. aku xpenahnya tolak.. aku bedal je.. smpai 1 tahap, aku bole makan tanpa stop.. upss! tetibe teringat kenangan outing dgn maksu aku... mase dia lum menikah dlu..
sebelum tgk wayang pi mencekik mcd, pastu dlm wayang mkn 3 kotak popcorn size besar.. popcorn dlu kan, kemain besau... pastu sambung lg makan sizzling... stop mkn sizzling pi tapau mcd lg.. OMG!! tu org kahhh??? mmg masa tu aku xtau knp kapasiti perut aku bole menerima smua tu secara mengila.. omg! omg! makanya makin meningkat bagaikan belon laaa badan aku.. hahaha... T_T


aku xtau kenapa dlu aku xpenah care pn pasal smua ni.. 
sebab hati senangkah?? haha.. xkot.. mungkin sbb aku malas nk layan menda2 tuh smua


skrg bila tgk balik gamba2 lama ni.. aiyaaaa...
patutlaaaa nenek aku suh aku kurgkan makan.. sbb aku makan mengalahkan naga..
beso gile laaaa aku..da mcm rasaksa pn ade.. aiyooooo



x ke org kata mcm da kawen anak 3... muahahahahaha.....
padahal.............. hoiiii aku baru 23 kot.. haha
sbb aku xpenah jaga makan.. xpenah care langsung pasal kesihatan..
xpenah aku pk smua tuh.. smpailaaa aku terpaksa menghentikan kerjaya pemakan tegar tu.. =')
baru laa aku mula diet... sbb aku x bole makan segala mcm tok nenek ayam laaa, telur ayam laa
ntah ape2 lg.. fast food? aku xsentuh langsung.. nasik pn aku skip menggila... mase mula2 xmkn nasik.. sumpah mcm nk mati hoiii... tp aku minum milo.. tu yg revocer tenaga aku yg xde tuh.. siyess terseksa rasa.. kira mcm obses nk kurus tu makin menyeksa jiwa.. 
ape je benda aku xpkai? ape saje yg aku xmkn?
brand dr rozmey yg rasa mcm tepung kastard,SD2 yg harganya bole buat ko isi minyak keta sebulan,krim mustajab yg x brape mustajab tuh?? semua aku try.. siyesss aku rasa give up gile sbb aku x bole trunkan jgk berat badan aku.. pastu aku mkn lak acaiberry yg mmg aku xlaaa rajin dan x ingat pn kengkadang benda ni ade dlm handbeg aku.. haha.. tahap obses nk kurus tu mmg sakit gile.. sbb aku jelessss byk baju yg ade aku da xbole pakai.. byk baju cantik2 aku xbole langsung nk sarung sbb sumpah nmpak buruk gile bila aku pkai! haha..
tp aku mmg bukan bangsa patah semangat.. once aku rasa nk, omg! mmg aku usaha gile2!! mmg aku diam, tp otak aku akan berfikiran laju pk memacam.. haha.. yessss, itu adalah aku...
makanya usaha aku bknlah berhenti takat tu je.. opss! klau mak aku tau nih aku beli brg nk kurus beratus2, mau mak aku sekeh aku.. haha.. sbb aku beli kasut pn da kena sorok siap2.. haha.. iolsss takut kena mawahhhh ooooo.... hiksssss.....



pastu sepupu aku plak suggest laaa aku guna bio essence.. oohh, aku mmg pengguna produk bio essence... so, aku try la plak krim bio essence yg panas nk mati tu.. muahahah.. ko mampu? siyesss, mse mula2 aku pkai tu.. ya rabbi.. mcm kena siram air panas.. pijar.. merah2 kulit iolsss... omg! pastu aku pkai tu la 3 4 kali kotnye.. lebihnya? haha.. mak aku amek.. aku xnk guna.. sakit oiii.. pedih... haha.. seram



sbb tu laa aku msti bg posisi pelik2 bila nk amek gamba.. haha..


betapa kembangnya ko nyah.. muahahhahaha... hambekkkkk ko


cabaran nk kurus.. semakin hari makin buatkan kepala aku stress gile..
end up... yessss berjaya2!!!! dari 65kg.. now iolssss is 55kg? siyesss rasa mcm nk lompat2 epi... 
ingat senang nk kurus? susah hokey.. siyesss susah gile...


lepas je aku stop guna krim panas gile tu.. aku try fellina inchloss...
aku sme je mcm org lain.. yg nk cepat nmpak feedback dgn ape pn yg dibuat.. seeee..
ni laaaa kesahnya.. muahahahah.. aku mmg tabik spring2 dgn krim ni.. bg aku flat sekejap gile.. tp jgnlaa plak korg ingat aku pkai krim tu je bole magic boommm! kurus.. xlaaa cmtu.. rajin2 laaaa workout.. rajin2 laaaa makan buah saje... aku pn antu beger gak..lg2 beger mcd kannn...
tp awas2 laaa makan... n now... really.. iolsssss rasa best giler sbb dpt pkai baju yg aku beli tp xpenah pkai.. sbb xmuat.. haha.. panggg! da tau xmuat pi beli apehal lak kan.... haha...



selepas bersusah payah..
akhirnya aku berjaya.. yes! yes! yes!
aku xpenah dpt pkai camni hoiii slama nih.. badan mcm belon kannn...
sila panggg diri sendiri.. haha..





 k bai.. da puas membebel..
jom beli fellina.. ehhh! iklan jap.. muahahahahaa.. larikkkkkk

15 January 2013

berjanji dgn diri sendiri

ape ertinya berjanji dgn diri sendiri.. namun kte cuma mampu berjanji?
slalu org akan kata.. takat janji jer laaa.. tp buatnya tidak... kadang2 kita cuma mampu berkata2 tanpa kita sedari perkara yg dijanjikan terlampau berat nk ditunaikan...

kenapa org kata nk berubah tu susah?
sbb niat tu bergantung pada diri kita..
andaikan kasar tutur kata.. lembutkan....
andaikan kasar perbuatan.. lemah lembutkan..
andaikan tinggi nada suara.. trunkan nada...

cuma org mcm aku yg sememangnya sejak azali adalah mcmni.. kasar, x lemah lembut cm org lain,  xde tutur kata yg lemah gemalai... aku cuba gak buat diri aku separa dgn mereka yg bertutur kata baik2... tp aku semakin x bole nk bohong rasa... mcm aku menipu diri sendiri rasanya..
pada mereka yg x faham? mudahnya membeza2... membanding2kan aku dgn sesiapa..
semakin aku xfaham.. diparas mana aku sebenarnya nk dicampakkan..
semoga perjanjian hati ni.. aku tunaikan..


T_T


oh kenangan..
T_T


14 January 2013

perjalanan sejauh 360darjah


pernah rasa sampai 1 tahap korg rasa mengalah yg teramat sgt?
aku dapat rasa itu sekali lg untuk kali ni.. ntah nape la.. nk kata aku down, xde la sgt.. tp aku btul2 rasa aku da give up.. aku rasa mmg x guna pn ape usaha yg aku buat.. rasa mcm keyakinan aku ditarik cmtu je.. langsung xde ape yg dpt cover rasa mengalah tu..

aku pelik.. knp org lain dpt sesuatu dgn mudah sedangkan aku kena bersusah payah utk smua perkara.. bknlaa aku kufur nikmat yg Allah da beri.. sesungguhnya aku teramat bersyukur dgn segala limpah ruah rahmatNya.. cuma ade masanya aku memandang sekeliling.. kenapa mereka dimudahkan dgn setiap pergerakannya...nmpak cm org x reti bersyukur kan.. haha, xlaa..aku cuma berkata2 je.. xde la smpai nk berfikirkan merepek.. cuma biasela manusia.. kadang2 berfikiran merepek.. kan.... 

sesungguhnya aku masih bersyukur diberi kebahagiaan di dunia ni bersama keluargaku Ya Allah...
rahmatMu melebihi segalanya yg ada dihadapanku...
aku jua sedar, seandainya sesuatu itu bukan yg terbaik untukku... walau bersusah payah aku berusaha atau mempertahankan.. tetaplah ia bukan milikku.. 
sesungguhnya aku bersyukur diberi hati yg cukup sempurna menyayangi insan2 dihadapan mataku.. walau aku bukanlah diantara yg disayangi mereka.. =)

berikankanlah aku kekuatan supaya perjalanan 360 ni berjaya..
amin..amin.. amin.. 



"salahkah bila aku mencintaimu
dan berharap engkau kan jadi milikku
walau banyak yang bilang kau tak pantas untukku

sayang ku mohon jangan tolak cintaku
jiwa ragaku ini hanya untukkmu
aku rela berkorban demi cintamu itu

biarlah orang berkata apa
manusia tiada yang sempurna
kuterima kau apa adanya
yang penting aku bahagia"



11 January 2013

rahsia dibalik rahsia..

 ni sesaje xde topik pagi...
sape penah cek disebalik rahsia tarikh lahir korg?
ni pun aku terjumpa balik benda ni.. aku rase aku print ni 2010 kotnyer... dok kemas2 brg lama.. jumpa lak...oleh sbb aku lahir 01/06/...... meh2 sharing2 ape yg ade kt sini... 

cer tgk.. org yg lahir 1st of month ni.. 

aku rase ade beberapa yg tepat.. haha..
cerdik? kurg sket laaaa...  haha... tp aku mmg degil,sgt laaaa berterus terang n of cos ade laa prasaan cemburu...  manusia oii.. mmglaa ade prasaan tu.. kot xde, tu antu kot.. hikhik..
kengkadang ade gak laaaa keyakinan sbb tu laaa aku brani buat benda2 x logik.. haha... berdikari? yg ni mmg confirm... aku selesa buat smua perkara tanpa mengunakan bantuan org lain.. sbb aku sgt rimas nk buat sesuatu.. org dok ikut je... rasa nk pijak je kaki dia.. haha.. sbb aku x suka bantuan melainkan tu adalah urgent dan aku amat memerlukan...
bercinta... yg ni x brani lg nk komen.. sbb aku da lalui fasa yg cukup sakit.. cukup cabar kesabaran dan tabahnya aku sbg seorg perempuan.. sbb tu aku marah bila org pertikaikan ape prasaan aku...  bertentangan pendapat mungkin ye.. sbb aku ada pendapat aku sendiri.. walau mmg kerap kali aku je yg salah.. tp aku akan tetap dgn pendapat aku..  
simpan dendam...org yg paling rapat dgn aku pasti kenal aku mcmana.. biarlah mereka kenali aku apa adanya.. yg lain2 tu susah nk komen.. aku cuma dpt kesan... ni laaa yg slalu aku lalui.. yg seharian aku bawak attitude nih.. =)


yg lain2 korg cek sendiri.. aku share2 jer.. 
jgn pecaya sgt lak





rahsia si gemini


yg kena tanda hijau tu... sgtlaaa contra dgn aku.. sila jangan percaya..
aku ni israel.. haha.. berubah!!! chaiyorkkkk...
doakan kemunculan aku yg baru... 

okeh... lets sambung keje..
peaceeee yawwww =)

10 January 2013

love its about share & care.. love also about us.. not me or who u're... =)




setia dan kasih pada yg satu2nya =)




lets dance yaww... hukhuk.. =) peaceee 

alien tu makhluk asing kan?


semenjak aku ade 2 uma ni... aku rasa mcm aku jln non stop.. 
yelaa.. lepas balik keja.. masa aku kt uma sendiri cuma dari 6ptg smpai 9mlm... pastu aku kena angkut incek beruang, baju keje, bantal blum lg selimut, pastu handbeg aku lg.. keta aku pn da jadi uma da.. segala baju,tuala smua ada.. bila nk klua lunch dgn member, smua sumbat kt blkg.. haha.. pastu da bape rmai member dok tegur aku usung beruang aku kesana sni.. maunya x.. pg2 mana sempat nk balik uma sendiri simpan.. bawak jela trus pi ofis.. da mcm kanak2 riang lak aku rasanya.. ada toys dlm keta.. haha.. 

mlm td, mmg aku penat sgt.. driving balik keja pn xdak mood.. pening kepala dok tahan mengantuk.. tp da smpai uma xdenya lak aku tdo.. mandi2 pastu klua balik carik brg kt tesco.. 
pastu sambung balik xtvt mlm aku.. angkut smua baju bawak pi uma nenek.. 
bebudak kt uma nenek dok ralit layan tab,sorg layan twitter, sorg lg dok bizi hal sendiri.. sudahnya, xde menda nk buat.. haku tgk kartun.. opss! bukan pooh yek.. muahahaaha.. 

kebetulan plak ade PLANET 51 kt astro citra...
sakit perut dok ralit gelak sorg2.. klakar gile cite tu.. ilang ghaib jap ntah mengarut2 yg aku dok fikirkan... tp cite tu mmg funny gile.. rasa nk pangg2 je alien tu.. haha.. profesor kononnya.. padahal.. sepatah pn xtau.. hiksss...

dok ingat2 balik.. lawak lak aih..
hahahaha



sape ade cite ni tlg info aku... hihihihi.. 
layan kartun lg best.. 



khidmat pesanan utk diri sendiri: perubahan 360 sedang dilakukan.. maafkan aku andai ada silap yg xpenah aku sedari... dari awal aku katakn aku bukan malaikat.. semoga kuasa Allah swt tunjukkan jalan kepadaNya.. =) assalamualaikum semua.. 

09 January 2013

cik minah slumber..

sekejap je da 2 tahun aku ade kt KL ni.. ermm.. memacam hal da aku rasa... dari sekecik2 kuman sampai laa hal sebesar gajah yg aku kena selesaikan dgn cara aku sendiri.. 
kadang2 bila aku berfikir balik.. smua keadaan ni buat aku trsangatlaaa penat... bagaikan xde benda lain nk difikirkan.. letih.. mmg sgt letih.. tp xtau mcmana nk selesaikan dgn berhemah.. 
lama2 aku belaja selesaikan smuanya dgn SENYUMAN... dan Alhamdulillah.. sikit demi sikit.. aku jumpa kembali ketenangan yg aku cari... 

usaha... da beermacam2 usaha yg aku cuba buat.. aku xmcm org lain yg bole baling batu dan sembunyikan tangan... aku cuba cari solution yg aku nkkan setiap hari.. tp aku acap kali xdpt.. aku rasa bingung gile.. mmg bingung sgt2 da... sbb tu dulu bila aku kerap kena sakit kepala.. migrain.. doc kata aku kena blaja kawal prasaan.. jgn over stress.. haihhh...bknlaa mengeluh.. tp aku rasa mmg dulu aku sgtlaa teruk.. ade je masalahnya.. tu belum lg datang hangin lintang aku yg asik nk mengamuk je.. nk slow perangai aku yg sememangnya baran tu.. Ya rabbi.. Allah je yg tau cemane.. sbb aku mmg cpt high temper.. xpenahnya nk mengalah... sesape yg kenal aku sejak azalinya mmg for sure tau aku cemane.. smpai bdk2 kecik xde sorg pn yg berani dekat dgn aku... *tetibe teringat jumpa baby aliff mlm td, dia nmpak je haku.. mcm marathon lari... padahal, aku pandang je pn.. xdak usik pn.. * 

aku rase, aku ni jenis slumber sesuka hati je.. tp org kata aku garang.. haha... kadang2 smpai aku kena tnya.. aku ni penah ke marah sesape antara korg ni.. yg kata aku kemain garang? haha.. mungkin ye, sbb aku x suka benda remeh2.. aku x suka nk berckp dgn aku.. ko nk jiwang2 karat.. ohhh man!! tu bkn aku ok.. nk ckp, ckp je laaa.. xyah nk caring2 sgt laaa haih.. mmglaaa aku pmpuan.. tp aku bole jd caring dgn org yg sgt2 memainkan peranan penting dlm hidup aku.. so, jgn nk sebarang2 dgn aku.. flying kick kang.. ade yg tersangkut kt tiang telepon..

ape laa yg aku merepek agk eh kt sini an.. layankaaa je laa... aku da bengong layan HRMIS ni kekdahnya.. xmau bergerak langsung.. tu yg aku mmg marah tul.. haiyaaaaa


tiada kata2...





08 January 2013

jatuh cinta? YES! aku cinta dia

upsss... klise sgt laa kekdahnya tajuk cmtu kan... muahahaha
penah jatuh cinta? xkn xpenah.. tipu laaa sgt kan...

aku kawan mmg laa ramai.. tp yg nk faham perangai israel aku ni mmg xde..
susah kot nk jumpa org luar selain dari kluarga sendiri yg fahami sape diri kte sebenarnya..
betul2 sorg je laa dulu tu.. haha.. aku kasar cmne pn, dia layankan je.. sbb dia tau kot.. nama je kasar.. tp haku sensitif hoi... usik sket mmg haku hujan lebat punye.. silap aribulan mmg aku xnk bercakap daa.. haha.. lgpun, aku ni bknlaa baik sgt pn... 


aku penah jatuh cinta dan penah gak buat sesuatu yg org lain x jangka ape aku nk buat.... kadang2 bkn laa dgn niat sbnanya.. tp tetibe je rasa idea dtg, n will be on the spot do it..hikhikhik... so, aku x kesah pn impak ape nk jd pastu.. sbb ape aku buat, adalah urusan peribadi aku sendiri tanpa melibatkan org lain.. aku pn x mengunakan org lain atas smua keje gile yg aku buat.. 
haha... sbb tu sepupu aku kata aku ni sengal.. klau nk buat, buat je.. bkn dia peduli pn.. 
bila terbit dalam hati soal perasaan.. aku masih buat cmtu.. haha

tp penah jatuh cinta kt org yg langsung x respon pn walau ape pn keje gile yg dibuat? haha.. 
sape penah tgk cite cinta halal dan sape yg penah tgk aku depan2.. kebanyakkannya akan katakan.. itu ko kn yaya.. muahahahah.. hoiiii... bkn pelakon tu yg sama mcm aku.. karektor tu yg mcm haku.. sbb aku penah buat smua tu.. perasaan? ada aku kesah? da aku suka... so let be ape aku buat.. xnk suka aku? so ok je.. haha.. aku akan teruskan sampai aku puashati.. sbb aku bknla malaikat nk paksa org suka kt aku pn.. aku cuma bole kata, biarkan je eh ape aku nk buat.. 
sampai 1 saat.. ko xkn nmpak aku buat smua tu lg.. smua tu akan berhenti secara semulajadi.. 

tp mmgla penat..sbb aku manusia.. kadang2 smpai bawak tido hoiii sbb terlalu fikirkan dia.. ishhhhh... bahaya gile laaaa... seolah2 cm xde laa org lain nk dikejarnya.. haaaa.. bknlaa xde manusia lain kt muka bumi Allah ni.. 
tp Allah pinjamkan kita perasaan ni untuk kita kongsikan rasa tu.. 
perasaan ni anugerah DIA, jadi jgn sia2kan.. muahahahhaa....
woooppppp2... aku bkn nk brcramah.. cuma teringat bila susah na nk amek ati org yg kita admire abisss2 nih..xpe2.. lama2 da penat kang, diam laaa... 

chaiyokkkkk cinta! 
wink! wink!


07 January 2013

fellina inchloss in da house yawwww

 *sticky post*
*please scroll down for new entry*



aku rase smua org tau da pasal FELLINA inchloss ni.. 
nk cite pnjg2 mmg aku x reti la kekdahnya..
cuma result selepas aku guna ni.. mmg sgt laaa ohsem.. sbb aku sendiri adalah pengguna Fellina..
krim ni mmg totally beza dgn krim2 lain.. mmg ko akan rasa feedback hanya beberapa hari..
secara seriusnya aku sendiri mmg sronok jd pengguna..
part paling best bila perut da makin kecik.. haha.. tu mmg aku suka gile laaa.. 
rase nk lompat toink toink toink..

so sape nak.. meh info aku..
aku jual murah2.. lai lai 

RM75 FREE POSTAGE


Berminat?? jom order dgn sms/inbox/whatsapp 
012-6471379 nad


very HOT SELLING! harini je 10 botol licin.. 
on my 1st day jual INCHLOSS... 
ape tunggu lagik??
buang semua lemak2 yg terlebih2 tu ngan 
teknik sapuan INCHLOSS..
 Anda Order, Anda Dapat!! Anda sapu, Anda Kurus!!!




urutan dekat peha, lengan, sama urutan dkt perut.. pusing arah lawan jam ye..


1) selepas mandi pkai / sapu ke seluruh badan 
(jgn terlalu banyak dan sesuaikan /picit lotion dalam kuantiti yg sesuai)

- Boleh disapu ke semua tempat bermasalah contohnya peha, betis, perut, celah kaki..
JIKA ingin disapu di muka dan bawah dagu pastikan DALAM KUANTITI ATAU SAPUAN YG NIPIS SAHAJA

2) setiap kali / 30minit lepas makan, terus sapu inchloss di perut ikut arah lawan jam, sapu agak2 5 minit sebab nk bg lemak yg uolss makan tu cepat terbakar..

3) rajinkan diri berjalan atau paling mudah pergi window shopping. kalau nk exercise lagi bagus =)
keluarkan peluh.. PASTIKAN banyak minum air ATAU CUKUP 3 LITER AIR kosong sehari

4) selepas mandi (malam) sapu lagi seluruh badan, then malam nk tido sapu kt perut, supaya masa tido pembakaran lemak berlaku so bangun awal pagi mudah membuang/lawas.

5) selamat bg ibu menyusu, mengandung dan kanak2 atas 6tahun tapi jangan SAPU MCM KITA UTK KURUS, bole guna jadi mcm VICKS letak kat dada atau ibu bapa yg lenguh2 badan atau sakit urat.. CUBALAH!

*KALAU TAK NAMPAK PERUBAHAN, ANDA BOLE CUBA UKUR SAPU DAN UKUR* 
DAN NAMPAK PERUBAHANNYA DALAM ANGKA

*JIKA DISAPU DI MUKA, JANGAN MIX DGN PRODUK LAIN SEPERTI KRIM MALAM DAN LAIN2.. 

Sooooo.... korg tunggu ape lg???
meh order meh....