21 January 2013

moga cepat sihat ye ifti liyana =)

sabtu lepas.. mmg hari letih plus2 aku... sbb byk gile urusan aku
ade je benda nk kena setel... sempat la menyinggah jap kt uma atuk pi tgk budak kecik ni haa...
aku pn xtau knp la dia takut sgt dgn aku.. nk kata aku penah makan dia.. xdak pn.. kena gigit smpai berbekas gigi penah la.. haha... tp smpai skng mmg dia xbrani dekat dgn aku.. aku pn x sure knp... 
asal aku dtg je.. cukup dia nmpak keta aku jelaaa.... mmg aku rase kot high speed mau x jejak tanah rasenya bdk nih.. haha

pernah skali aku baru je balik keje.. saje laa menyinggah kejap.. 
budak nih tgh main basikal kt depan pintu uma dia ni.. 
skali toleh je laaa... dia nmpak keta aku... 
dgn pantas dia tendang basikal tu.. pastu lari masuk dlm uma.. 
finally, aku trun keta je.. da dgr dia menjerit nangis.. aiyaaaaa... padahal x usik pn kekdahnya,...cmne nih? hukhukhuk...

tp mesti pelik camne dia bole plak nk kan.. 
sbb mama dia kt luar.. so, kononnya terpaksa redha laaaa berbantuan aku je yg ade kt situ.. dia nk ikut mama dia... klau x, mmg awal2 dia da sound... nanaxxxxxxxxx
omg! omg! garang sungguh yek kak long nih.. hukhukhuk...
sbnanya ade gamba2 lain lg.. yg dia da tolak aku sambil nagis2.. 
pastu dgn pantas tgn aku pn... jd sepit ketamm.. hahahha... terus senyap x bunyi ape...
hohooooo... 



lepas singgah kejap tgk dia.. kteorg smua pi laaa hospital...
tgk baby ifti.. da brape hari dia kt icu... mase kteorg datang nih baru dipindahkan ke wad kanak2 biasa..
blum ade sejarah lagi kami2 ni smua kena asma.. 
aku rase dlm setahun, mmg da brape kali laaa baby ifti kena warded sbb asma.. 
last2 dia mmg da pasrah je tiub tu kt muka dia.. x berusik pn.. 
klau dulu... bru pasang mmg cnfirm da tanggal...
yg paling best.. tau da function tgn kiri dia.. mana x nyer.. tgn kanan da berbalut.. tp mmg sgt laa canggih uolsss... siap ade plaster cikted lg kt tgn tu haa...
nmpak kan muka ifti sedih sgt.. sabar ye sayang.. nti lepas klua wad, xmo masuk lagi ye.. kaklong slalu doakan ifti sihat sentiasa... dijauhkan dari penyakit.. membesar sihat.. ok sayang..
sob! sob! tetibe aku trasa sedih.. uwaaaaaaaaaaaaaaaaaa


mase tgh mencuba nk pkai kasut sendiri.. 
T_T



mummy kata.. ifti kuat makan.. maybe sbb dia lapa... sian ifti.. sbb sehari sblum dia kena puasa...
then bg mummy bg ifti makan roti pn.. ifti makan sambil gigil2.. 




slama ni mane laaaa ifti nk dgn org lain.. abg ejal amek pn smua ifti xnk..
maybe ifti da tau kot kteorg smua ni abg & kakak ifti.. 




nampak kan.. how sweet u dear.. lg2 bila senyum cmtu..
kaklong trus rasa sayang pluss2...

^_^



lama gak laaa kteorg smua kt sana.. jenguk ifti liyana.. 
mase nk kteorg suh dia salam.. sbb nk balik.. dia trasa sgt kot.. yelaa... baby pn tau trasa yg dia bosan sgt duk lelama kt dalam wad tu.. mummy pn x sure bila ifti bole discharge.. sbb smpai mlm td ifti still kt wad lg.. sbb mlm td kt uma maklong ade kenduri sket.. kaklong ingatkan ifti balik da.. rupenya makcik2 ckp ifti x bole klua lg.. nti kaklong lapang, kaklong pi jenguk ifti yek.. =)

semoga ifti sentiasa sihat... dilindungi semua sudut.. =) aminnn...
mak pn rindu sgt kt ifti tau.. balik cpt ye sayang.. 
^_^