15 January 2013

berjanji dgn diri sendiri

ape ertinya berjanji dgn diri sendiri.. namun kte cuma mampu berjanji?
slalu org akan kata.. takat janji jer laaa.. tp buatnya tidak... kadang2 kita cuma mampu berkata2 tanpa kita sedari perkara yg dijanjikan terlampau berat nk ditunaikan...

kenapa org kata nk berubah tu susah?
sbb niat tu bergantung pada diri kita..
andaikan kasar tutur kata.. lembutkan....
andaikan kasar perbuatan.. lemah lembutkan..
andaikan tinggi nada suara.. trunkan nada...

cuma org mcm aku yg sememangnya sejak azali adalah mcmni.. kasar, x lemah lembut cm org lain,  xde tutur kata yg lemah gemalai... aku cuba gak buat diri aku separa dgn mereka yg bertutur kata baik2... tp aku semakin x bole nk bohong rasa... mcm aku menipu diri sendiri rasanya..
pada mereka yg x faham? mudahnya membeza2... membanding2kan aku dgn sesiapa..
semakin aku xfaham.. diparas mana aku sebenarnya nk dicampakkan..
semoga perjanjian hati ni.. aku tunaikan..


T_T


oh kenangan..
T_T