aku hargai...

27 April 2012

makanya jgn jadi kawan makan kawan!!!


Biar betul- Anda bukan sahabat dia.

SAHABAT adalah satu pengertian yg amat tulus... ni bkn segmentouching ur hurt tp kite harus paham sahabat atau kenalan.

1. Kalau anda dah berkenalan dgn rakan baru... anda bkn lg sahabat tp anda adalah kenalan.

2. Kalau kawan anda sanggup burukkan anda dgn org lain, dia bkn sahabat tp dia adalah kenalan.


3. Kalau kawan anda merendah-rendahkan anda dan keluarga anda, dia bkn sahabat tp dia adalah kenalan.

4. Kalau kawan tidak mahu memahami anda, dia bukan sahabat tp dia kenalan anda.

5. Kalau kawan selalu memerli anda, dia bkn sahabat tp kenalan anda.

SAHABAT tidak mengenal lelaki atau perempuan

SAHABAT tidak mengenal paras rupa atau harta

SAHABAT sgt menyenangkan anda persis cinta tp bkn cinta



KENALAN hanya tahu anda

KENALAN tidak kekal

KENALAN hanya angin yg menyinggahi anda

SAHABAT PERSIS CINTA TP BUKAN CINTA jgn keliru kerana ia membawa padah!!
!

ape yg aku idamkan.. ^_^

keta ni da makan tahun klua.. dulu, asal nmpak.. mmg aku da semat dalam hati siap2.. 1 hari nti aku akan ade keta ni atas usaha aku sendiri... walau ade yg kata ni model kedekut.. tp aku rasa aku suka yg simple.. 
^_____________^

sgt2 cantek kn..



dari depan pn da angau da... haihhh


weeeeewiittttt.... fuyooo... cun sehhhh




tp ntah bila agknya aku ade rezeki dapat drive keta ni dgn hasil usaha aku kerja sendiri..
makanya, sabarla bebanyak kn...

jadi marilah kita memandu si arowana yg sgt sweet lg jimat minyak ni..
lama da jasa keta ni...
da 5 tahun dgn kami 1 keluarga...

tahniah cik arowana..
kamulah pujaan hatiku.......


^_____________________^

lebiu la...

26 April 2012

kenangan silam... =)


kenangan form 5
sekolah Menengah Kebangsaan Meru..
semua pempuan, tp ni lah kelas paling bising skali...

kenangan ade yg makan nasik lemak masa cikgu mengajar kt depan...
yg sms masa cikgu bg penerangan...
yg mkn cengkodok..

kini, semua ada yg da jadi seorang isteri.. semoga menjadi isteri solehah =)
ade yg da menjadi ibu... bertuah korg jadi ibu masa muda =) i'm auntie now...
yg masih belajar mengejar cita2.. good luck korg yg masih berada di menara gading.. aku bangga =)
yg da bekerja... rajin2 yek... =)
ade jgk yg otw naik pelamin... aku baru dapat kad kawen lagi...insyaAllah aku dtg..

kenangan bersama korg smua.. pahit manis berkawan..
walau ada masanya kita xpenrah seirama dalam meniti hari2 di sekolah..
kenangan tu yg mampu buat aku tersenyum miliki kawan2 yg masih tidak lost contact dan tidak lupa
wujudnya aku dalam kalangan korg smua...

beautifull frenss
beautifull relationship
beautifull person...
its u my lovely fren..
 ^_________^

25 April 2012

perjalanan resah...

aku slalu cuba ingat dari arah mana aku datang... dari kejatuhan yg dulu.. hingga aku x mampu nk memandang ke langit... mmg aku tertekan... tp pengalaman sekejam itu buatkan ketabahan aku bagaikan ditopup dgn jumlah paling mahal skali... kadang aku berserah... dan sekarang.. mmg aku da berserah seadanya... 

Allah xkan uji seseorg melebihi kemampuan~

itu yg aku pegang hingga kini, walau aku memberontak dgn segala mcm dugaan dalam hidup..
kebahagiaan x datang bergolek bukan... makanya, andai kebahagiaan tu ade depan mata.. hargailah sewajarnya... mgkin aku tidak sebertuah itu utk bahagia bersama org yg dicintai... tp Allah maha mengetahui.. 

 

dari mata hati aku

susah nk jadikan diri mendapat kepuasan semua pihak... walau bermacam2 cara, tetap menjadi beban yg akhirnya akan meninggalkan kesan sakit dalam diri sendiri... knp la dgn aku ni agknya... aku jadi sekasar ni, sekejam ni pd diri aku sendiri.. kadang2 kebahagiaan yg aku harapkan, jadi racun dalam yg makan diri aku sendri.. 

orang sekeliling~
hanya bole berkata tanpa ketahui situasi sebenar... aku jadikan diri aku sekeras batu, tp akhirnya aku menjadi org yg paling x berdaya.... mungkin perjalanan hidup aku... sampai bila nk mcmni.. aku xtau.. kematian kata2.. mungkin aku yg kena berundur...

WORDLESS WEDNESDAY ~~

bertahun da x tgk cite ni...
hmmm...
nti youtube je la...

babai, aku nk pegi exam....

~rasa xnk pegi pn ade da ni..
ade jgk yg balik ni kang...

24 April 2012

tips2... aku nk exam ni...

esok exam... tp 1 hape pn aku xprepare lg ni... sakit kepala dari mlm td xde lak tanda2 nk ok... makin hari makin stress.. kenapa la dgn aku ni...ape lg la yg x kena...

cerita dia ~

Sempurna...
Cerita yang tak sempurna
Apakah alasannya
Siapakah di hatinya...

Bahasaku...
Mungkin tidak seindah
Lafaz kata pujangga
Namun ku bersumpah...

Rela ku tunggu
Jawapanmu...
Masihkah aku ada
Di hatimu...saat ini

Biar tubuhku kan terpaku
Biar jasadku
Tak bernyawa lagi...
Sampai nanti...
Rela ku tunggu
jawapanmu...
Masihkah aku ada
Di hatimu...Saat ini

Biar tubuhku kan terpaku
Biar jasadku...
Tak bernyawa lagi...

Saat ini..
Rela ku tunggu
jawapanmu...

Masihkah aku ada
Dihatimu...
saat ini

besaunye... fuhhhhh!


nk ni!!!.
besar gile ni...
haishhhh, kacau la tgga ni... 



okeh, nti kte peluk2 lagi...
muahhh2 la... =)

23 April 2012

for my lovely mom.. =) love u too much mom...




i was a foolish little child
crazy things i used to do
and all the pain i put you through
mama now i’m here for you

for all the times i made you cry
the days i told you lies
now it’s time for you to rise
for all the things you sacrificed

oh, if i could turn back time rewind
if i could make it undone
i swear that i would

i would make it up to you
mum i’m all grown up now
it’s a brand new day
i’d like to put a smile on your face every day
mum i’m all grown up now
and it’s not too late
i’d like to put a smile on your face every day

and now i finally understand
your famous line
about the day i’d face in time
‘cause now i’ve got a child of mine

and even though i was so bad
i’ve learned so much from you
now i’m trying to do it too
love my kid the way you do

oh, if i could turn back time rewind
if i could make it undone
i swear that i would
i would make it up to you

oh, if i could turn back time rewind
if i could make it undone
i swear that i would
i would make it up to you

mum i’m all grown up now
it’s a brand new day
i’d like to put a smile on your face every day
mum i’m all grown up now
and it’s not too late
i’d like to put a smile on your face every day

you know you are the number one for me
you know you are the number one for me
you know you are the number one for me
oh, oh, number one for me

you know you are the number one for me
you know you are the number one for me
you know you are the number one for me
oh, oh, number one for me

there’s no one in this world that can take your place
oh, i’m sorry for ever taking you for granted, ooh
i will use every chance i get
to make you smile, whenever i’m around you
now i will try to love you like you love me
only god knows how much you mean to me

oh, if i could turn back time rewind
if i could make it undone
i swear that i would
i would make it up to you

mum i’m all grown up now
it’s a brand new day
i’d like to put a smile on your face every day
mum i’m all grown up now
and it’s not too late
i’d like to put a smile on your face every day

mum i’m all grown up now
it’s a brand new day
i’d like to put a smile on your face every day
mum i’m all grown up now
and it’s not too late
i’d like to put a smile on your face every day

the number one for me
the number one for me
the number one for me
oh, oh, number one for me


alhamdulilah... kehadiranmu sgt2 dinanti Nurul Ain Najiha..

syukur Ya Allah... kerana memberi rezeki ini selepas penantian ayah n umi Nurul ain selama 8 tahun semata2 untuk menatap dan menjagamu sayang....


kehadiran baby baru dalam keluarga kami...

Nurul Ain Najiha Binti Zaidi




















ni mak menakan dia, bkn mak dia...
mak aku ler...

kisah budak suka melalak...

aku x tau ape masalah dia yg dia takut sgt dgn aku.... tp tu la kenyataan dia... nmpak keta aku cukupla, dia akan merangkak laju2 sambil melalak2... mama dia pn da naik hangin dgn aku, sbb asal anak dia melalak, of kos puncanya aku la... mauauahahhahahah...

kes jumaat lepas... aku balik keja, singgah uma dia kejap.. tgk dia tgh merangkak ke depan dari dapur... aku kt pintu je pn, xde la aku masuk dlm... sergah je...aku rasa klau aku pegang fon masa tu bole tgk video dia merangkak laju gila masuk bawah kusi... meraung2 dia bawah krusi tu... hahahdoiii.... ni la bdk tu...

muhammad aliff hakimi

























































agknya dia nmpak aku cm singa kot...
haiiiihhhh...
sekian.

video sepanjang induksi... 2 video je pn... =)

video


video

semua ni namanya kenangan...
untuk mun n kak hidayah... korg tgk la gaya korg rehearsel...
^_________^

majlis aqiqah Nur Ifti Liyana

semalam attend kenduri aqiqah ifti... lama da kot aku x cite pasal ifti...sbb aku sndiri lama da x jmpe bdk debot tu... asyik tgk gamba kt fon mummy dia je... besar da dia... ifti liyana now 6month... =)


hai kengkawan... name ite ifti liyana.. 6 month now yawww... =)


























bawak balik ni...
okeh, sekian....
malas nk taip panjang2..
^_________^

20 April 2012

u're the number 1 for me n my siblings.. =)


aku dengar lagu ni lama da.. cuma x bape nk amek port... tp sejak bape hari ni, aku kerap dgr... klau aku kt ofis, tgh buat keja pn... aku msti pasang lagu ni.. tp smlm, aku xtau kenapa aku bole jadi sebak...aku rasa bergenang airmata.. tiba2 aku terbayang mak aku... yes! aku terbayang dia..buat airmata aku jatuh jgk akhirnya... my mak.. mak yg sgt2 tabah, sgt2 kuat semangat, sgt2 prihatin, sgt2 memahami dan jgk sgt2 cantik di mata kami 5 beradik... 

aku ingat dulu, masa aku kecik2.. mak aku buat kuih nk tambah2 dan kurang2kan beban abah... siyes! mak aku buat hampir 30 jenis kuih 1 hari dan jumlah 1 kuih adalah lebih 200 pcs... masa tu, aku xtau pn mak aku penat ke, ape ke.. yg aku tau, slalu aku buat mak huru hara.. mak buat smua perkara sendiri... xpenah skali mak myusahkan abah...malah, pindah uma pn... mak aku susun atur siap2... abah balik keja, terkejut tgk mak da siap susun smua... bayangkan almari kayu nyatoh tu, mak sendiri yg tolak.. susun sendiri.. aku x tipu! sbb ni berlaku depan mata aku.. walau masa tu, aku cuma seorang kanak2 berumur 5 tahun..mak aku xpenah mengeluh kata ape2...

bila aku masuk tadika.. mak aku la yg slalu anta aku selain abah... pastu bila balik dari tadika, mak da siap tulis nama aku kt buku... mak suruh aku belajar tulis nama aku sendiri... mak tulis cantik je... tp aku? kecik,kecik,besar,besar,besar makin besar... muahahahhaha... hangin btul mak... aku xtau berapa banyak hanger baju patah dek sbb ketuk kt lantai... tanjat ai tau... penangan nama aku yg Ya Ampun.. panjangnya... tp mak xletih ajar... malam smbung lg... keja ko x siap, siap la ko nti! fuhh.. mak mmg garang... siyes! garang gile beb.. makanya aku xpenah di ajar, bermanja, x diajar mengadu... dan semua masalah, urusan, aku buat sendiri.. walaupn slalu kena mrh sbb aku xpenah bgtau,klau ade ape2.. jarang sgt la, bole kira aku nk bercerita...

mak suka kasik kterorg ceramah free... siyes, bole bernanah telinga dgr.. mau adik2 aku buat muka mcm tertelan belacan bila mak aku start jadik tarzan.. muahahhaha... mak aku x penah mengeluh bila ade ape2 jadi... dia cuma diam, dan mungkin sedang mencari penyelesaiannya... bayangkan berhadapan kami yg ketika tu bru 3 beradik.. aku,nowan,faizal... perangai kami 3 org mmg cukup buat mak n abah hilang sabar... aku yg sentiasa follow mana adik aku pegi... *bukanmarahtpakujoinskali* masuk parit walau parit tu nauzubillah pnye kaler..main dalam utan.. jadik tarzan kt bumbung dewan taman uma aku *yg sekarang aku tgk, ya ampun* aku ke yg panjat bumbung ni dlu... tp bayangkan betapa tabahnya mak.. kami 3 beradik mmg punya peel dan sifat yg berbeza tp sgt memeningkan kepala mak... 

bila kami smua makin membesar... kerisauan mak makin bertambah... kami dikelilingi dgn kawan2 yg pelbagai ragam... mak la org paling risau jika kami tersalah langkah... bayangkan mak pernah mengalirkn airmata, gara2 aku yg ketika tu sgt2 mencabar.. maklumla, mak berhadapan dgn anak gadis yg baru mengenal dunia... andai masa tu aku dapat putar... aku xkan izinkan airmata mak mengalir walau setitik gara2 aku... sumpah! demi Allah aku xkan buat... mak yg aku sgka diawal remaja aku sgt2 mengawal aku... rupanya, adalah org yg paling menjaga aku... mak, kakak mohon ampun.... ampunkan kakak...
tp mak aku x kenal erti putus asa... mak aku usaha tunjukkan aku jalan yg sebenar2nya jalan untuk aku... Ya Allah, besarnya rahmatMu meminjamkan aku Mak sebaik2 Mak di Dunia ni... aku xtau ape jd kt aku andai mak x kawal aku, andai mak x sekat aku, andai mak x tunjukkan aku jalan... demi Allah aku xtau ape jadi kt aku... 

kini, aku semakin menginjak ke Alam dewasa... mak semakin memberi aku ruang... malah aku x nafikan, mak adalah azimat aku berada ditahap aku skrg... dan aku x seperti dulu, terlalu merahsiakan smua perkara..*haldalamhatiakumasihdiamtidakbercerita* tp aku tau mak sebenarnya faham keadaan aku... cuma, mak xnk aku terlalu beban fikirkan... skrg, aku xnk terlepas walau 1 saat dgn mak.... permintaan mak, sedaya upaya aku cuba adakan... Ya Allah, berilah aku kesempatan utk bersama mak dan bahagiakan mak mcmana mak bahagiakan aku dan kluarga kami... walau dihatinya tersimpan 1001 kesakitan, aku mohon Ya Allah... lapangkanlah hati ibuku... semoga mak sentiasa dilindungi rahmatMu Ya Allah... 

for my perfect mom.. i really dun know if i can be like u when i've my own child.. really dun know if i can be strong like u to manage my child... mom, thank u so much for the greatest life with u.. each of these heart beats because i've u as my wonderful mom... love u tooooooo much mak!



mak yg setiasa kami sayang... sgt2 sayang...=)

 dan inilah kami 3 beradik yg dulu sgt buat mak kami pening kepala, naik angin, sakit hati.... kami sayang mak sgt2.. =)  dari kiri: nowan, aku n faizal...

marilah bermain2 dgn fon org... muahhahhahah....
















 yang ni, aku mmg suka... wowowo.... cantik lak,sape laaaa edit ni... muahahaha



last, sekian... terima kasih
ok, sila tutup pc skang...