aku hargai...

25 February 2013

lastly aku faham ape maksudnya teman tapi mesra

ingat senang nk train hati jadi keras? haha... aku je yg rasa ape pun yg aku buat slama ni.. berbaloi ke x... kesabaran aku dicabar2... tp Alhamdulillah.. iolss okey je.. Alhamdulillah jgk sbb mr.perfect da terus terang dari awal2 lagi... so, xyah laa nk buat keje gile lg.. bukanla aku ckp aku da give up.. tp aku kuatkan semangat aku untuk buat sesuatu yg lebih bahagiakan aku... mungkin tu jauh lebih baik dari menanti dan trus menanti.. mungkin jugak aku da berjaya sikit kawal smua rasa mcm2 yg bodo kemain tu....haha.. dan skrg, aku bahagia ape adenya aku.. simple n biarkan semuanya berlaku tanpa dirancang.. sbb aku da penat rancang itu ini...plan itu ini.. 
last2 aku yg sakit mental.. haha.. 
stress jgn ckpla.. mmg smpai 4pg aku bole x tido..fikir mcm2 yg berselirat...

penah smpai aku nangis2..pastu pg sok bengkak mata.. 
rasa mcm panda pn ade.. apelagi.. kasi sapu foundation tebal2.. xmo nmpak mata panda tu jadi kemain ayu sgt.. haha.. serius aku rasa aku hepy dgn keadaan skrg... aku ajar hati biar keras.. aku ajar hati biar trima ape jua yg berlaku atas takdirnya.. serius aku rasa aku hepi... 

last day.. iolss pi bercinta2...muahahahah...panggg sedasss...
xde maknanya la haih.. pi tgk movie je... walaupun seat tu kemain depan kt skrin.. 
tp aku rasa xde la mendongak sgt kot.. maybe sbb seat tu jauh kot... thats y xde rasa mcm aku tgk skrin rasa nk juling.. muahahahahaha... 
tp aku rasa hepy.. hepy sbb aku x perlu nk jadi org lain utk buat ape aku suka.. 



xde ape kot nk komen2.. haha.. 
senyum2 jelaaaa





pagi2 da jadi singa..sekian

okeh... harini mmg laa hari marah aku..
pagi2 aku da rasa jadi singa lapar..
mmg sumpah sakit hati gile.. patut pn org ckp, pempuan bawak keta mmg slalunya x btul..
*tuju diri sendiri gak*

tp yg buat aku mmg hangin sgt... ade ke patut, pi duduk line laju.. pastu ko drive mengalahkan siput..ya rabbi.. mmg aku sakit hati gile.. rasa mcm trcabar tul sabar ni.. sepanjang federel highway tu.. aku rasa mmg smpai ke hujung dia bantai drive 40km je.. mmg sumpah aku sakit ati.. tu blum lg sengaja brek 4 juta kali.. eloooo... aku tau laaaa ko rajin nau nk tuka brek pad.. tp hagak2 laaaa.. elok2 minyak penuh pn bole separuh da tekan minyak pastu brek..pastu brek lg.. 

end up.. aku rasa da bertuka jadi super saiya..
makanya slamat la itu pempuan aku sailang.. huhhhh.. sakit pulak ati kte....

*entry senyum2 will be update later* 
hahaha

22 February 2013

sumpah!! aku bosan!

pg2 jumaat ni da buat angin aku naik mcm klcc da! sakit hati jgn ckp.. aku xtau la knp manusia ni rajin sgt laaa buat2 mulut sana sini..benda xde, di ada2kan.. benda yg terang ade, xtau la nk ckp.. 
xbole ke jadi manusia tu jaga je diri sendiri.. jaga diri je..xyah laa nk buat2 sibuk hal org...
ape ingat diri tu malaikat ke smua sisi sempurna? bila dgn aku, ko ckp cmni.. dgn org lain plak ko kutuk aku.. eh, bangang lak rasa perangai cmni.. xde perasaan ke hape.. 

notakaki dihari jumaat ni: 
ape pun org tu nk buat... baik ke...buruk ke.. hak org tu.. 
lantak pi la sana nk buat ape pn.. yg ko kesah sgt tu apehal? 
mcm laaa org tu buat ape2 mintak duit korg.. 
jd bizi body sgt da apehal.. 

bosan sgt da peel cmni.. 
sibuk carik neraka org.. 

19 February 2013

bila mendiamkan diri lebih baik dari berkata-kata




terus terasa mcm epilog... 
mungkinlaaa.... aku mmg sbnanya da penat sgt da... 
rasa mcm ape yg aku lalui smua ni.. mcm xde ape yg buat aku gembira.. 

sape pun mungkin x faham ape yg aku cuba sampaikan.. ape yg aku cuba bgtau..
sbb cuma aku yg lalui..cuma aku yg hadap... 
ikhlas dan terpaksa tu perkara yg sgt berbeza.. xde sape pun faham situasi tu...
mungkin mmg betul aku cuba positifkan diri sendiri.. tp hati aku? xde sape yg tau...
susah hati? haah.. terasa? haah.. sedih? haah.. 
smua perasaan tu aku ada.. perempuan kan.. x lari dari perasaan yg bukan2....
positif2... walau hakikatnya aku semakin kosong.. hanya pandangan sinis yg tinggal... 
memandang tanpa sebarang rasa yg hebat seperti awalnya.. 
memandang dgn penuh rasa sayu.. rasa sayang yg tidak difahami... 
sungguh aku menanti dgn sabar... 

siapa pemerhati sebenarnya? atas dasar apekah aku dinilai begitu? 
skali lagi aku postifkan diri.. ahhh.. mungkin ye, aku adalah insan yg tidak sabar...
ape ertinya nilai memahami? sungguh aku bingung... setinggi sungguh aku mempertahankan ape itu kesabaran.... namun, tiada ruang yg mampu aku masukkan diri aku.. ohhh, lagi skali aku adalah yg gagal... kebarangkalian harapan menjadi terbuka luas, aku tutupkan dgn perasaan berdindingkan ego... mungkin ye, da tiba masanya aku menjaga ruang hati dan prasaan... 
da tiba masanya aku kuncikan hati aku supaya tidak disakiti sesiapa...

hanya boleh bermimpi... 
hanya pada DIA tempat aku memohon petunjuk...
semakin aku berjaya kosongkan hati sepenuhnya... semakin aku menjauhkan diri..
semakin aku pegi dari pandangan mata... semakin aku xnk dipengaruhi sesiapa.. 
semakin aku rasa aku kalah.. 




18 February 2013

xyah tulis tajuk xbole ke? haha.. xde idea daaaaa

 projek kteorg petang2 gini..
muahhaahah... gile laaa... tghari td aku cuma makan mangga je.. pastu sakit perut.. 
haha.. maklumlaaa... ahkak konon2 nk diet.. padahal.... sakit perut kan... 
pastu da pkul 3.30.. dok sendeng2 dgn cik ai... lapaaaa... lapaaaaa....
pastu tnya amoore.. ade x makanan yg bole dimakan.. amoore suh amek kt pantry.. laju2 g blkg.. amek ni.. hahahhaha.. penuh tgn aku.. ok.. ni 7e namanya ye kawan2... haha...




pg td aku da makan macaroni make by myself... ahaksss... gigih hoi bangun pg2...
pkul 5 aku da berperang kt dapur... hukhukhuk...
skali mkn terlebih pedas lak.. aiyaaa.. tu yg tghari xmo makan.. 
ke aku kenyang lg kot..
haha

da kenyang kan.. sambung buat keje yek..
namo malas2.. haha.. chaiyorkkkk
semangat2... 


projek hari sabtu aku

pagi2 mummy aku da bgtau.. nk mintak anta g kedai bunga.. 
ok2.. lambat2 sket siap.. jln pi mandi sambil seret tuala tanda malas gile nak klua.. haha
mummy iolss mmg peminat tegar orked.. penah jadi masa kt uma lama.. aku x sgaja terpatahkan bunga mummy.. buang jauh2 hoii.. takut gile kena marah... rupanya mummy prasan.. siap ngadu dgn aku.. "along, bunga mak patah... baru nk naik ni, da xde.."
aku senyum2... trus ckap.... "hehe.. sbnanya along yg patahkan.. x sgaja terlanggar moto" geram je mak aku tgk aku.. muahahahha... larikkkkk



budak2 dua org ni jelaa yg rajin teman mak aku sana sni.. 
tgk bunga.. aku? iolss tukang hanta je.. aku xminat tanam2 bunga... banyak nyamuk ok.. 
xkuasa aku nk kejakan.. sat lg mati bunga tu.. rugi je aku.. haha.. 





pastu balik uma laju2.. pi uma maklong.. amek ara..
nk pegi sk.binjai.. ehemmm.. iolsss kan bawah 30tahun.. muhahahahahah...
so nk tggu pempuan ni siap.. hazabbb... 
tetibe pi depan, anak buah aku dok tunjuk2 something.. 
pi la klua sat.. rupenya dia nmpak byk lembu kat depan.. haha... customer ice blend tetap ara ni.. muaahahahahaha.. larikkk...

anak buah aku mmg xreti ckp lg laaaa... dia bole tnjuk je.. 
yg da reti ckp..mmg x brani laa nk dkt aku.. 
ntahlaa.. mcm singa lapa kotnye.. kahkahkah



so... iolsss now kt program br1m.. 
ramai gile umat manusia... fuhhh.. mmg hazab tul laaa... 
kemain panjang.. tp aku rasa ni bkn program BR1M... tp reunion member2..
rmai gile aku jmpe ex smk meru... haha.. tp aku pandang kiri ko pandang kanan.. muahahha.. malu nk tegur.. sbb aku ala2 gengster.. dorg memasing da dukung anak2..
segan gile aku rasanya.. muahaha..

tp iolss jumpa gak skandal2 ala2 masa skola dulu..
muahahahaha... trus rasa nk masuk dlm kolam ikan kt sblah.. malu gile..
hahaha.. mcm hape daa perangai.. 




okeh.. perasmian oleh YB khairy jamaluddin.. mase ni aku da rasa berasap..
ape laaaaa nk tggu2 lagi ni.. aigoooooo..
3 jam gak laaa kt sana.. haha.. memacam pragai da klua



skali balik uma... abah suruh naik dataran..
ade program kt atas ni...
maklum laaa.. datran kt depan uma je.. mmg kena naik laaa kan..
rupenya KJ tu singgah kampung jgk... okeh2... aku xnk tau.. 
sbb aku nmpak makanan je.. muahahaha... nasi minyak2... nom! nom!
sedapnya... trus rasa lapa gile











gamba aku dgn KJ lum amek kt akak aku..
so, ko hadap je laaa dia bg talk kt depan ni..
then tadaaaaa... iolss with my akak..

pastu adik aku bisik2... dia ckp.. "along, muka KJ tu mcm abg halim kan... " gulp!!
nampaknya adik aku da mula jatuh cinta plak dgn KJ.. x abis2 dia cite pasal KJ tu.. haha.. smpai ko nmpak muka abg halim pn mcm KJ yek... patutlaaa akak aku ni kemain heaven amek gamba dgn KJ... kahkahkah



last... gamba aku dgn akak (fiance of abg halim yg ala2 KJ tuh) 
hahahahaha

xoxo
nadiakeeza

waaaa.... cikted naik moto.... ishhhh2...

ahaaaa... mlm kemarin.. mase aku dok baca mengadap lappy..
adik aku balik da tgh mlm kot.. tibe duk usung menatang yg mmg aku admire gile.. 
fuhhh... ayat2 gak laaa...mana tau dapat kan.. muahahha.. tp haram... hahaha

pastu gigih laa ckp dgn aku... kononnya kawan dia bg.. pirahhh... 
padahal nk bg awek.. chettt... 



ni klau tetibe boyfren yg dtg anta cikted besau alam cmni..
bole trus jatuh cinta ni..
muahahahhaa...



cikted otw pi kt tuan baru dia.. omg! aku xtau laa cmne dia bawak benda ni naik moto..
gile btul.. dia gerak je.. aku dok bantai gelak.. sbb yg bawak moto langsung xnmpak.. dihadang abis dgn cik ted tu.. hahaha

sukahati la sana.. asalkan bahagia suda.. haha




xoxo
nadiakeeza

17 February 2013

entry khas untuk diri sendiri

aku bukanlah sorg yg hebat... tp aku slalu cuba kuatkan smangat aku utk jadi keras hati... kadang2.. dlm minda membayangkan mcm2 persoalan.. mungkin sbb perangai aku yg putus fius.. org sentiasa anggap aku xpenah trasa dgn ape pn yg dorg ckpkan kt aku.. sdgkan hakikat adalah hakikat... rasanya seorg perempuan xmungkin lari dari rasa terusik.. rasa tersentuh.. ntah.. rasanya dlu mungkin aku lg teruk kot dari keadaan skrg.. dgn panas baran.. cepat melenting.. haha.. permainan prasaan tu... 

cik ai kta... "awk semakin saba ye" aku cuma bole gelak.. sbb aku rasa seseorg yg ajar aku ape itu sabar yg buatkan aku jadi cmni.. ketahanan mental tu fuhh! nasib x aku tumbuk je muka dia.. haha.. tp sbb dia jgk la si keras kepala ni jadi byk ubah.. tp skrg, aku rasa mcm aku makin lemah plak.. kadang2 ape yg aku taip.. lebih emosi.. walau dlm hati, sejauh2nya aku nk buang smua rasa bodo tu.. tp rasanya mmg da bertambah2 kot rasa bengong ni.. isu hati... haihhhh.. bila aku carik balik bahan2 yg bole buatkn aku senyap trus... rasanya mcm nk mengalir airmata ni.. xtau knp... org kata aku kasar... tp sekasar2 aku.. aku cuba jd diri aku sendiri.. aku cuba xnk sakitkn hati sesiapa lg.. tp ape feedback yg aku dpt? oohhh... terima kasih utk feedback itu.. sekurang2nya .. kebodohan ini tidak berlanjutan sejauh2nya..  

aku xtau la game ape yg aku main skrg ni.. rasanya player tu cuma aku sorg... bermain dgn imaginasi..angan2.. yg ntah xtau jadi kenyataan ke tidak... dan aku rasa semakin lama.. aku makin tertekan dgn keadaan.. bosan? aku da lali gile dgn perkara cmtu.. ape bole buat... itu yg nak sgt kan... so, rasakan laaaa... tp siyes...klau keadaan bole diputar.. aku rasa aku xkn pilih jalan yg sakitkan aku sendiri.. sape yg suka menangis kn.. sape pulak yg suka jadi bodo kan.. tp kebodohan demi kebodohan sbnanya cabar aku utk jadi lg sabar.. sumpah! dugaan hidup ni kadang2 buat diri sediri jadi hilang akal.. 

perubahan... mmg da sampai masanya perubahan tu kena ada.. kdg2... minda yg sentiasa set perkara yg sama bakal jadi gangguan utk setiap perkara yg kita cuba lakukan.. omg! aku semakin bermadah helah nmpaknya.. eh! tp klau x rasa smua ni.. agk2 aku blaja x rasa sakit? haha... tu namanya pengajaran... xde pengajaran xde la pengalaman.. mudah kan.. ermmm... 

org slalu ckp.. aku ni jenis mesra alam.. tp 1 perkara yg dorg xnmpak.. aku susah nk rapat dgn org yg bukan sekepala dgn aku.. haha.. sbb aku byk ckp sesuka hati aku je.. ade je org ckp aku slamber.. tp aku rasa la.. slamber aku ade batas... selama masuk 24taun aku kt muka bumi Allah ni.. rasanya blum penah kot aku bergaduh dgn insan2 terdekat aku.. ntahla.. walau sbnanya ade je yg mencabar sabar aku.. tp aku mudah bertindak diam.. ko nk ckp, ckp la.. xnk ckp suda.. malas aku nk layan.. sdgkan lidah lg tergigit kan... klau nk ikutkan laa.. rasanya byk lg benda yg bole buat aku "maki hamun" je balik.. tp utk ape? utk mudah lg org berkata2? manusia... sebab aku da jumpa spesis cmni.. sampai aku penah disumpah.. dan aku rasa, kot hilang sabar aku mase tu.. mmg sah ade kes anak buah tumbuk muka makcik.. haha.. tp lantak ko la situ... yg bermasalah tu ko.. bukan aku.. so aku malas layan.. tp bila aku terpandang seseorg yg hilang rasa hormat pada pakcik sendiri.. sungguh aku rasa betapa biadapnya dikau.. bkn aku memandang salah atau silap sesiapa.. pada aku, hormat dan kedudukan org yg lebih tua, aku letakkan terlalu tinggi.. mungkin jgk aku terlalu sayangkan keluarga aku.. makanya aku xsuka keluarga aku dilayan sebegitu rupa.. baik atau buruk tindakan seseorg.. biar Allah swt taala yg tentukan... bkn kita yg menghukum... 

aku bukan la malaikat.. tp sumpah aku kesian.. aku mungkin cepat simpati pada org.. sbb tu mak aku ckp.. aku ni muka je kasar.. perbuatan kasar... tp hati mcm agar2.. cepat berderai... haha.. yg tu aku kena akui kot.. cuma aku rasa aku prasan yg aku da kurang prasaan cepat terasa.. cepat merajuk..ntah, aku pn xtau cmne aku blaja buang tu smua.. mungkin sbb ramai da tegur kot... so aku keraskan hati.. haha.. biasalaaa... rasa xpuashati tu smua ada.. tp skrg, aku blaja buang yg x penting,... utk ape aku simpan klau makan diri sendiri... skrg ni tinggal berbaki 1 perkara yg aku nk cuba buang jauh.. xtau laa bole ke x.. tp kak ila kata, aku bole.. sbb aku penah buat kot... haha.. kot laaaa kan.. mana tidaknya.. perkara da serasi kan.. tiiba2 nk ubah... omg! tu satu kepelikkan la plak.. omaigod.. haha... xpe, mungkin tu cabaran 2013 utk aku.. sape yg xnk cuba bahagiakan diri sendiri kan.. org kata aku kena buang cerita 4tahun dulu dalam memori..tp sbnanya cerita tu je yg masih lekat segar dlm hati.. wajah2 disebalik cerita tu da lama mati.. dan aku rasa mmg prasaan dgn jiwa aku da xde dlm cerita tu... yg berbaki cuma kenangan setiap ape yg aku da pertahankan slama yg aku mampu... dunia ni ibarat putaran roda.. rasanya aku da blaja sesuatu dari ayat2 yg kebiasaannya diguna pkai... "jodoh pertemuan kita da tercatat di luh mahfuz, walau sesusah mana kita pertahankan.. andaikan bukan milik kita.. tetap bkn milik kita... tp andaikan itulah jodoh kita, xperlu utk kita lakukan ape2, kasih syg tu akan hadir sendiri xperlu dipaksa"  

mungkin sbb aku da mula rasa umur aku semakin meningkat kot.. fikiran aku sentiasa cuba mencari ruang.. mencari jalan utk masa depan aku.. Allah beri aku cukup ruang utk aku blaja mcm2 sbnanya.. tp nmpaknya aku yg gagal membentuk diri aku.. sape je yg xnk bahagia? bodo la kan klau xnk bahagia... tp itulah hidup.. pengajaran demi pengajaran yg aku blaja... ada masanya aku rasa, do it! dan ada masanya aku penat.. cukup penat.. kemungkinan kerana tertekan.. hmmm... tiba2 aku rindukan gaya santai dlu.. yg sesuka hati aku.. haha.. tu dulu.. masa masih berjiwa kanak2.. tp rasanya skrg pn anak2 lg kot.. cuma perwatakan kaklong yg sinonim dgn garang, tegas make it me like lion.. muahahahhahaa... thats y adik2 aku ni jenis da kena jerit for sure senyap... yg xpenah kena marah pn bole lari sbb nmpak keta aku je..tp pelan2 la amek ati adik2 ni haaa.. maklumlaaa si kecik 1tahun.. ape laa tau.. tau nangis je laa kot nmpak si pembengis ni kan.. smpai bila nk menadah rasa kecewa? x mungkin aku nk jadi si cekal yg xmemainkan peranan ape2 dlm hidup.. ntahla.. sbnanya masa aku menaip ni, aku rasa prasaan aku lebih cenderung utk mengalah.. dan biarkan ape yg berlaku skrg.. pergi jauh.. 

walaupun sbnanya aku agak kecewa..selepas percubaan demi percubaan yg aku buat x mendatangkan hasil... Allah pinjamkan sedikit rasa bahagia.. dan dia berikan aku rasa kecewa.. supaya aku blaja sabar utk nikmatnya yg akan datang... =) 
tatkala aku di ajukan soalan2 yg mencabar minda utk dijawab.. sbnanya aku byk rasa terluka.. oohh, nmpaknya minah si putus fius da mula meluahkan rasa yg tidak2 dalam hati.. haha.. tp aku rasa aku pn manusia biasa.. smpai bila nk bertahan keadaan cmni.. aku xtau.. aku sendiri bingung.. org kata jgn layan sgt prasaan.. tp aku ni manusia.. harini aku buang, esok aku sure teringat balik.. agk2 aku lost control.. aku nangis.. tu je la aku tau kotnye..haha.. mmg susah nk bukak hati utk sesiapa lg skrg ni..rasa mcm kena khianat tu ade lg.. mungkin ye aku penah cuba.. tp aku gagal.. rasanya mcm semuanya bakal berulang lg.. 
hmmm... org kata "sayang dia yg ikhlas sayangkan kita.. bukan kita yg sayang org" tp kata aku.. mcmana agknya aku nk berhadapan dgn org yg aku langsung xde rasa? bukan ke tu menipu diri sendiri pastu tipu dia jgk? dari aku menipu dia.. baik dia pegi kat org lain.. prasaan ni bukan bole buat main2.. kadang2 benda cmni la yg org x faham.. mungkin ade btulnya.. dari rasa simpati bole jadi sayang.. tp kata aku? aku xnk trima dia atas dasar simpati.. x mungkin aku akan buat cmtu.. rasanya kenangan demi kenangan mcm byk didik otak aku jadi org dari jadi beruang.. haha.. 

sebelum aku menaip da mcm karangan spm je ni.. baik stop..
haha... xpela, biarla smuanya jalan normal.. =) 
wish me luck.. 

xoxo

16 February 2013

tutorial tudung yawww....


tghari smlm kteorg ade tutorial tudung..
so ni laaa projek iolsss tghari2 jumaat ni..
haha... rehat panjang kann.. haruss laaa manfaatkan masa yg ade...

iolss dipaksa rela dgn bos iolss suruh jadi model.. 
haha.. tp bukan model mekap.. sbb muka aku da bermekap... jadinya model mekap tu kte bg je kt kak intan.. gamba? ade.. tp xbole tunjuk... haha.. kang aku plak kena tanggung dosa lak.. sbb tudung isteri org tu kena cabut masa nk mekap.. hehe.. so baik xyah masukkan.. 
ngeh ngeh... tgk je laaa muka aku yek.. aku kn comel... dushhhh! prasan lagi... hahaha...



geng2 opis yg sronok dok test tudung... auwwww


muka aku ni... cik ai punye keje dok adjust...
ade 7 paten utk 7 hari.... tp 1 pn aku x ingat acaner dia belit tudung2 tu... haha




makcik daiso nih kena bahan dgn kaklong... haha
imej baru amoore... muahahhahaha.....




tp tudung ni best.. ahaaaaa...
mcm nk tuka fesyen je ni.... haha

15 February 2013

aku si pencinta kasut..

sape x suka kasut? haha.. pempuannnn kan... mstila admire gile dgn heels..
omg! omg! aku round2 bloglist tadi... nmpak link org jual kasut... 
lawanyaaaaa........ mmg cantik gile ok kasut ni...
ni link kedai kasut tu... aku xtau la sejak bila aku jadi addict gile beli kasut.. smpai tiap kali nk beli kasut... i've to make sure yg mak aku x ikut.. haha.. kot x, mmg sah laaa panas telinga kena bebel.. sbb mak aku ckp.. asik beli kasut jeeeee... hehe..
baju ke, handbeg ke.. aku kurang sket.. sbb aku shopping handbeg pn biasanya da dkt raya.. tu pn kot rasa nk beli.. sbb handbeg mmg aku x rajin nk tuka.. nk pindahkan brg dlm tu... kot rajin baru aku tuka handbeg.. haha.. kot x, mmg gitu je laa.. tp dgn kasut mmg sumpah jatuh cinta.. bole trus turn back semata2 nk pi beli jgk je... haha...

sbb aku ni spesis... bila aku da admire satu2 benda.. i'll setia itu sahaja.. xmungkin ubah benda lain.. walaupun rupa sama ke... aku akan carik yg aku nmpak dulu je.. 
haha... sbb da byk kali cmtu.. konon2 tahan diri dari beli kasut lg.. rupanya.. haram....mmg bawak smpai ke mimpi la kekdahnya.. hahaha.. bahaya kan.. 
tp tu la aku... susah nk pusing benda lain klau da jatuh cinta dgn yg tu... 

tetibe teringat kejadian handbeg polo...
fuhhh.... xleh lupe betul alkisah handbeg tu.. smpai amek gamba tu.. gara2 admire sgt2..
tp mmg aku suka amek gamba curik2 satu2 yg aku suka.. haha.. sbb nk mintak x brani.. muahahahaha.. budussss punye perangai..

amacam? cantik x kasut ni??
mmg la cantik... harga pun cantik gak ni.. 
agak2 ade x kt luar kasut paten ni.. aigoooo....
habis aku ni.. haha


gile x jatuh cinta.. cantik kemain..
tp dorg2 ni x bg aku pkai kasut tinggi2...
haha.. tp aku suka je.. muahahhahahahha






yg ni pun cun.. haihhhlaaaaa....
apesal laaaaa cantik sgt ni.....









 byk lagi paten lain.. tp ni antara yg aku da jatuh cinta laaa..
haha... hadoiii... tlg2..... cane nk buang habit beli kasut ni.. aiyaaaaaa...
apak da sound.. kaki ade brpe? smpai yg banyak sgt kasut ni...
erkkk... sbb aku susun kasut dlm keta.. hahahaha... 

byk lagi paten lain.. tp kang aku masukkan dlm blog ni.. da mcm aku pulak yg jual kasut..
leong! lelong! muwaaaaahhh2..
muahahaha... dushhh! penampa skali.. haha

ni plak sebahagian yg yg aku usung sana sini..
huhu















sebahagian yg aku sorokkan kt opis...
muahahhahaha... 

nak beli kasut! nk beli kasut! nk beli kasut! nk beli kasut..
hahaha...




masyarakat oh masyarakat


usah buat persepsi negative sdgkn tidak diketahui kebenarannya..
ada pendapat pasal ni? hmm.. pernah dgr x, once skali kita bukak aib org.. 1 day Allah akan bukak aib kita smpai xtau celah mana nk tutup aib tu...
aku bknla kata aku baik sgt.. aku ni manusia biasa.. ade gak silap.. ade gak buat salah...
tp aku cuba jadi diri aku sndiri utk ubah ape yg silap.. ubah ape yg x btul.. ubah apa yg dipandang serong.. masyarakat skrg ni kan terlebih prihatin.. nampak je trus judge org tu memacam.. padahal, xde ape pn sbnanya.. benda remeh pn kadang2 sesuka hati nk jadikan isu.. acaner tu?

tp satu yg aku percaya skrg ni.. gara2 satu mulut je sbnanya bole buatkan org tu bole jadi sebusuk2 org.. sdgkan hakikatnya kejadian sbnar jauh beza dari ape yg berlaku sbnanya.. 
kadang2 aku heran dgn sikap masyarakt yg xpenah cuba fikir bila dia sndiri ade kat tempat org tu..
masa tu baru tau rasa kot ape situasi tu... sape yg sggup dikata2 org saban hari.. tp klau rasionalnya hidup... setiap org akan rasa pengalaman yg berbeza... mungkin situasi aku cmni.. situasi dia cmtu.. 

janganlaa mudah2 je nk judge org.. hidup ni putaran roda... 
rasa gembira ke kt atas smpai takut sgt nk tgk bawah.. teruja sgt kan ade kat atas berlegar2... 
andai kan buruk mcmana pun org tu.. ade ke korg tau rasa hati dia.. beban hati yg dia tanggung? 
hentikan laaa berkata2.. ntah2 org tu da siap solat taubat kenangkan silap2 dia... tp yg namanya masyarakat ni asiklaaa mencari2 silap dia.. kesian sgguh pemikiran masyarakat skrg ni... 
jgnlaa jadi reporter sgt.. x elok.. 

tu belum lg al kisahnya yg buat crite sbb nk org tu sakit jiwa smpai tahap nk bunuh diri..
kang ade plak yg terjun lg kat times square tu.. haihhh... sbb ape? sbb tertekan.. bahagia sgt dok canang2 crita.. sdgkan hakikatnya kain diri sendiri da terbukak luas xtau nk cover..sumpah aku xfhm.. kdg2 smpai lg pelik bila mudahnya create crita sbb nk buatkan org tu sakit mental je.. haha.. 
dasat sungguh ni.. adoiyai... 

pengalaman berharga kan.. haha..
susah nk faham keadaan cmni.. merepek2 je...




14 February 2013

sesi cinta.. =)

ape ertinya cinta?
bila kita cintakan dia dan dia cintakan kita
tapi kalau cinta tu kita je ada... camne? haha... 
xpela... sekurang2nya.... aku tau yg aku penuh kasih sayang....
bluekkk!! muntah2....haha...

sbb cinta mmg slalunya buat aku lg banyak menangis dari tersenyum...
dari satu sisi lain... btul aku byk simpan prasaan... banyak pendam.. tp xtau sampai bila.. xtau la smpai sekuat mana aku bole stay keadaan cmni... padahal cinta tu perkara yg paling bahagia sbnanya... haha... lawak2...

mmglaa.. aku ni bkn mcm bidadari..
aku ni baran.. kepala angin..
keras kepala pn ye.. haha.. tp satu yg cinta hati kena tau..
iolss manja yaww.. hahaha... da2... mcm mintak kena penampa lak kekdahnya.. haha

"kamu saja yang mampu buatku terbang tinggi"
love u too much mr.kapten



iklan....iklan....
pagi tadi iolss jadi mak andam melompat.. haha...
suka2... sbb aku suka tgk org cantik...
comel linda.. =)

tenkiu2... pinjamkan muka buat testimoni...
auuwww... suwet sgt...








si biru cair... seperti gambaran aku.. =)


jom dgr ulang2 sampai bosan.. 
haha.. stakat ni mmg da addict dgn lagu ni..
sambil senyum sorg.. haha.. mcm org angau da kekdahnya..
untunglaaa kalau ade prasaan cmtu..
haha... =)







untuk kali ke seratus lima puluh juta
mereka tanyakan engkau soalan yg sama
eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?
apa kau buta apa kau pura pura suka

di seratus lima puluh juta kali itu
di depan smua org kau tarik tangan aku
yg sedang buat muka kosong tak ambil tahu
sambil ketawa engkau bilang satu persatu

dia mungkin bengis seperti singa
tapi dia nangis tonton cerita korea
dia mungkin keras bila bersuara
tapi dia jelas jujur apa adanya
aku lagi kenal dia

dah lebih seratus lima puluh juta kali
aku pesan padamu apa yg bakal jadi
engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
engkau sangat manis, aku ini pula dawai besi

di setiap seratus lima puluh jutanya
aku pun dalam hati semacam x percaya
apa kau lihat pada aku jujurkan saja
terus kau cubit dagu aku sambil berkata

sayang mungkin baran tak kira masa
tapi sayang tahan kalau yang salah saya
sayang mungkin saja keras kepala
tapi sayang manja bila kita berdua
saya kenal sayang saya

buat apa dicerita
bahagia kita rasa
biar tak dipercaya
peduli orang kata

baju ronyok tak apa
asal pkai selesa
berkilau tak bermakna
kalau hati tak ada

aku lebih bengis dari sang naga
tapi bisa nangis semata demi cinta
suaraku keras tak berbahasa
kerna aku rimas gedik mengada ngada

aku mudah baran tidak semena
mana boleh tahan angin cemburu buta
dan aku sengaja tunjuk keras kepala
aku punya manja kau saja bole rasa
rahsia kita berdua


haiiiii hari khamis...

assalamualaikum wahai pg khamis...
kiri kanan berbatik2 today..
ahaaaa... aku rasa walau aku da klua uma paling lambat rasanya.. tp ntah knp aku still bertapak kat RSM tu sgtlaaa awal.. tp aku rasa pg ni mmg hari ohsem aku.. haha...
*malu toink toink laaa plak* 
hahaha... xpe2.... sebab tersenyum2 tu... aku simpan sendiri laa... 
rahsia hati kononnya.. padahal... rasa epi cm nk lompat2 rasanya... haha...

pastu baru pg ni dpt tgk sikit blog teman yg setiap hari ada dgn aku..
mmg diakui, dia org pertama aku akan tnya dlu berbanding insan lain.. 
agk terusik... sbb aku bknla minah bunga yg bole dan mampu berpuitis2... 
tp cerita yg baru fasa pertama aku baca... rasa mcm melekat sesuatu dan rasanya aku bole baca ape rahsia yg saban hari sbnanya dia cuba sembunyikan dari aku... 
haihhh... sbb aku xsuka dgn yg namanya rahsia... dan mungkin jgk cepat atau lambat.. aku pasti tau cerita sbnanya... aku cuma harap dia seorg yg sgt kuat semangat... 
i'll always by ur side k...

ops! stop... aku kena siap2 ni.. 
mmglaaa da smpai opis.. tp muka still mcm antu baru klua kubur...
ahakssss... 

nanti continue hapdate lg laaaa eh...
babai

^_^

13 February 2013

entry hari2 mengarut.. =)

haiiiii.... bru arini bole continue hapdate...
fuhhhhh! fuhhhhh! jenuh buang habuk.... 
cuti korg buat ape? aku kat uma jer... x klua..member dok bbm, awat x klua.. 
haha.. xde tujuan aku nk klua.. baik aku jadik mop lantai... sepanjang hari dok bergolek kat hall.. bersih hall uma mak aku.. muahahahhaha... 

aku rasa mmg aku penat nk pi memana kot... la ni pun mata mmg bagaikan nk pejam je..
x kuasa nk merayau2... apesal ntah mood mmg hancur btul... stress sgt rasanya.. tp layankan je.. 
nk buat camne... xde idea.. 

mlm kemarin... mmg aku rasa kepala aku masuk air kekdahnya...
dok main2 laaa dgn cik ai.. skali dia screenshoot.. hampeh tul..
plak tu da laju2 nk tuka balik profile pic watsapp bole plak line internet cam haram...
fuh... gile kelam kabut aku rasa.... mcm pucat lesi.. haha...
main2 lg camtu kan.. ingat xde ke org simpan num fon ko wahai cik nadia..

nah cik ai... suruh sgt masukkan dlm blog... hamek.. haha
mmg buat gile betul.. haha... tp iolss ok je.. haha... 
*padahal dlm hati da mcm nk meletop*
haha
pastu dok gelak sorg2 mcm org kena letrik kekdahnya.. 




baru dok layan watsap2 dgn cik ai.. 
terdengar lak lagu ni... mmg laju2 google laaa... 
nasib baik line ohsem.. kot x... hazab.. tp kejap2 putus2.. jenuh gak laa...





mmg cuti CNY ni laaaa cuti paling bosan dalam byk2 cuti..
sumpah bosan gile.. pg tadi nk pi keje pn al pemalasssss tahap gaban... 
jam bunyi byk kali pn buat dunno je.. malas nk bangun... last2 bangun gak la... tp seret tuala tu mcm kena paksa pegi skola dlu.. huhhh... stressss2...

then... harini pi laaa follow cik ai pi memane tahnye... kaki nk jalan pn da mcm kena seret2..
dgn lapaaaaaa tahap gaban.... fuhhhh....



tapi... bole muncul wajah2 putus fius kat situ.. 
muahahahah...
naseblaaaaa....ok2.... ckuplaaa entry merapu merepek kerepek ni...
ntah hape2 aku update... 





08 February 2013

eloooo... elooo... edrian darwin was coming yawww...

selamat hari jumaat.. 
hai.. hai dan hai.. 
hai jugak kt kapten.. hiksss... meowwww... 

sebenarnya nk said congrats milion2 kat bff kesayangan yg da selamat melahirkan baby boy kemarin.. err.. bersamaan 6/2/2013 jam 11 pagi... 
kelasss ko efy, after klua labour room terus call aku ye.. haha..
mummy angkat anak ko kan.. haruslaaaa mummy tau kn..
Alhamdulillah.. segala puji bg Allah... 

tahniah efy & noha..
menyambut org baru dalam hidup korg..




hai & assalamualaikum auntie & uncle..
my name is edrian darwin.



shomelnya kamu..
nti ade masa mummy yaya will see u k my dear darling..



big hugs =)

congrats again efy & noha

07 February 2013

epilog cinta halal..

harini xde cite best... tp nk cite gak.. ahakss..
pagi2 lg aku da rasa berbunga2 cinta.. omaigod... haha.. 
walau kelihatannya agk x betul disitu.. xpela, org mcm aku mmg akan sentiasa berperasaan xde ape.. sbb aku da usaha kan.. ape lg yg aku nk harap.. bak kata encik haris... 
apelah yg diharapkan dgn nilai 1 ringgit yg dibayar dihospital kerajaan.. errr... 
salah channel da ni.. hikhik... tu contoh je.. jgn lak korg blame aku pasal aku pn org gomen tersesat gak.. hakhak.. so, jgn byk cengkadak.. krajaan da bg memacam kemudahan lg nk byk songeh.. 
eh.. aku nk cite benda lain.. jap2.. nk start balik kena amek mood.. omg! omg!

fuhhh... kadang2 bila kita da usaha terlebih sabar dari batas kemampuan kita..
sebenarnya 1 tahap kita akan rasa puas hati jugak akhirnya.. yela, mungkin xdela feedback yg sgt ohsem mcm ko dapat bunga sejambak ke xpun dapat cikted besau gajah ke kan.. 
tp ckup laa dgn 1 senyuman ikhlas yg ko rasa yakin.. tu adalah jawapan yg terbaik dan perfect pernah ada.. susah nk pupuk rasa sabar tu.. tp ape aku buat.. aku lawan rasa marah sbb xde sebab pn nk paksa org gembira dgn usaha ko.. kan.. haha..
tp siyes.. aku rasa mcm epilog cinta halal tu mcm benar2 jadi.. 

haritu aku mmg da mind set..
tlglaaaa berenti angan2 dgn epilog cinta halal tu.. haha.. 
tp aku rasa, aku da penah ada rasa sabar lebih tercabar dari ni.. xdela aku kata hati aku kebal gile.. cuma aku rasa mcm aku kena kebalkan hati dan prasaan aku.. selama mana laaa aku nk pertaruhkan ape org ckp dgn ape yg aku nk dlm hidup.. yela, aku pun bknla malaikat serba serbinya sempurna.. xpun tetibe aku jd aladin ke.. ade teko ajaib, rasanya aku da minta memacam kot..
dan sepatutnya ade dlm wishlist aku adelah.. TYPE R (sbb ni satunya idaman aku dari awal lg), kewangan yg sgt kukuh utk aku dan keluarga, KAPTEN (ni yg TERUTAMA.. sbb dia cinta hati saya... hahaha.. nyampah lak aku baca), pastu aku nk kebahagiaan dunia akhirat.. 
tu pun klau aku jumpa laaa aladdin laa... mslhnya skrg ni aku x jumpe lg aladdin.. haha.. 

cuma harini aku rasa Ya Allah, aku bersyukur Ya Allah...
walau usaha aku cuma sekecil zarah dimatamu.. 
sesungguhnya aku bahagia.. aku masih diberi batas kesempatan dan peluang..
syukur Ya Allah.. =)

sape x tgk lagi cinta halal? 
meh2 tgk meh..
aku suke je.... bkn sbb org kata karektor tu mcm aku.. tp sbb jujurnya 
akui prasaan tu.. =)


haaa... pi carik cepat movie nih.. 
best.. best... hikss


06 February 2013

review : HANSEL & GRETEL witch hunters 2013

 yesss!! aku da tgk.. aku da tgk cite ni.. yieeeepi....
dushh! penampa skali.. haha.. org lain smua da lama tgk.. ko nk epi kemain da knp kan.. 
err.. ok2.. kita nk review sket ye pasal hansel & gretel
aku bole laaa bg berbintang2 kt cite ni... walaupun sbnanya aku da tutup mata dgn tgn yg pastu jalan2 cerita selebihnya dok sembunyi kt sebalik kapten.. 
poyo je lebih nk tgk... last2.. menyorok.. 

demam2 gigih ajak kapten pi gak tgk.. 
pastu suruh google timing.. siap salah2 google plak haih.. 
hikhik... maap2... tertengok time arab saudi kot.. 
haha.. tp cite ni mmg sronok.. cuma time bunuh2 main bersepai je camtu.. laju2 tgn tutup mata... 

iolss kn cepat terkejut2..


aku bole kata.. cite ni mmg super duper best laa.. 
jatuh cinta dgn hansel.. hensem oi..
pada aku laaa.. haha..
so nk tggu ape lg.. cepat2 pi tgk cite ni... sbb hansel tu hensem.. hahaha... 


sinopsis:

mengisahkan tentang sepasang adik bradik iaitu Hansel & Gretel yang ditinggalkan oleh bapa mereka di dalam sebuah hutan.
ketika di dalam hutan mereka telah memasuki sebuah rumah yang penuh dgn gula2 dan dikenali sbg GINGERBREAD.

sewaktu berada di dalam rumah tersebut, hansel & gretel telah ditangkap oleh seorg ahli sihir tua dan mereka nyaris di  makan.
sebelum menjadi makanan kepada ahli sihir tersebut, Hansel & gretel bertindak pantas mencampakkan ahli sihir tersebut ke dalam ketuhar.
selepas itu mereka membesar sbg sepasang adik bradik yg menjalankan aktiviti memburu dan menghapuskan ahli sihir.

sekian, terima kasih.. haha..
korg kena tgk sendiri.. agak2 penakut gak cm aku.. bawak mask siap2.. haha.. 
pastu pastikan org sebelah korg memiliki daya tahan dicakar atau disentak secara tiba2... haha..
kemungkinan kecederaan adalah dibawah tanggungjawab sendiri.. 
haha


cerita skali harung

bersiaran kembali... hohooooo
hambek... da hari rabu baru nk bersiaran ye.. 
mana tidaknya, aku da cuti lama gila... dari hari jumaat lepas membawak ke semalam.. sakan cuti ko ye nad.. haha.. 

alkisahnya, syok bercuti tp duduk uma diam2..
abis berbisa2 badan rasanya..
weekend lepas kenduri kawen sepupu aku.. tp aku kt uma je.. mcm xdak ape..
bangun tdo, mandi segala bagai.. pastu minum milo.. tdo balik..
mmg fingsan... haha..

tp kan.. psssst! sabtu curi gak masa pi tgk hansel & gretel.. hohooo..
best! best!
punye teruje nk pi tgk movie smpai salah tgk timing kt google..
hikssss... maklumlaaaaa... iolss jarang gile nk pi tgk movie... ni pun pi sbb member2 kata..
hansel & gretel best... tp mmg best... tu yg si aie cinta abis kt gretel.. poyo je mamat tu..haha

hari ahad aku pingsan balik..
mmg aku x jengah langsung kenduri tu.. datang pun pi tgk sedare2 kesayangan yg datang jauh2...
hari isnin aku pi amek darah.. ooohh yeahhh.. best giler!
lg aku takut tgk jarum tu.. lg nurse tu pi pandang muka aku.. mmg cuak gile laa..
aku mmg alergic jarum dari kecik.. sakit oiiii... biru lengan aku.. uwaaaaaaaaaaaaaaa..
da laaaaaa....
aku malas taip panjang2..
tgk jela ade gamba aku sedok2 dari fb pakcik & makcik kesayangan ni..


gamba yg aku up kt ig smlm kot...
with pakcik2 kesayangan..



pengantin of the day..
tahniah abg amer & kak amalina



sebahagian besar keluarga 


we allss together
forever & ever


nk kuruss?? jom ramai2 join geng kurus...
fellina inchlosss in da house yawwww...
sila rujuk sini

mekasih... mekasih... mekasih....