aku hargai...

25 February 2014

100 Doraemon secret gadgets expo

akhirnya dapat jugak pi expo doremon ni..
sebenarnya nak pi dari bulan 12 dulu... tapi banyak nau alasan yang tak mengizinkan nak pi..
aku ni nama je da makin meningkat umur..
tapi peel kanak2 tu still ada...

tiket memang mahal..
25 hengget sorang untuk dewasa..
15 hengget utk kanak2..

expo ni buat kat viva expo hall kat viva homes cheras..




ni kat pintu masuk..
tiket tu kena scan dulu kat depan tu..
lagi canggih dari masuk tengok wayang..
aku ingat dia pi koyak2 je tiket tu..



ni mesin masa doremon kan..
haha.. aku bukan tau sangat..
takat tengok2 gitu je cite doremon nih..
lalalaallala




masih lagi kat pintu luar..
memang sebijik macam dalam alam doremon..
dok ade kat mesin masa ni..



ok.. sesi perkenalan dengan doremon...
oooo..baru aku tau asalnya doremon ni warna kuning...
ade telinga pulak lagi kan...
patut adik doremon si doralin tu ade telinga.. pastu warna kuning...



pastu doremon ilang telinga dia..
sebab kena gigit dengan tikus katanya...
kehkehkeh... 



maka jadiklaaa dia kucing biru yang bulat gemok takde telinga.. 
sian..tu ade lagik kaler2 kuning yang belum abis ilang...
gara2 nangis 3 hari 3 malam... sedih sangat sampai salah minum portion..



ni la dia 100 gadgets yang ade dalam poket doremon..
smua benda ade.. banyak gile..




penerangan dia kt bawah tu kecik sangat la pulak..
tengok gambo je laa eh...


















serius memang banyak gile doremon dengan gadget2 dia..






























































ni la ruang legar 100 secret gadgets doremon..
semua bersusun je dari pintu depan... 
nanti kita tengok pintu seterusnya... ok...

21 February 2014

kapal terbang kertas berterbangan hilang..

andai bisaku mengulang waktu hilang dan terbuang..





aku tak tau kenapa...
tapi asalnya takde pun aku dengar lagu ni..
kak zie mintak tolong aku donloadkan pagi tadi..
tu yang terjebak donload juga..

aku tau jiwa aku pun da mula rasa kosong kebelakangan ni..
aku tak tau ape yang aku cari...smua serba rasa kosong..
macam cuma tinggal jasad je yang berjalan..
roh aku da melayang jauh...

ada masa.. kawan panggil aku mengulang..
sebab aku asik khayal..
betul2 aku da trasa jiwa macam da tak bersatu langsung dengan jasad...
aku sedar ramai yang sedang nasihatkan aku...

kakSu selalu pesan.. walau ape jua jadi... 
"lemparkan diri kita semula pada maha Pencipta.. Dia lebih tahu segala aturan perjalanan kita"
cik ai.. moore.. kak inah...shafarina..mereka berulang nasihat yang sama...
aku tak tau kenapa.. tapi aku serasa da tak mampu cari ape yang buat aku gembira...
puas dibohong.. puas menipu.. rupanya aku cuma semakin bohong diri sendiri...

aku cuma mencari walau sikit rasa untuk diri sendiri..
tapi aku rasa.. makin aku cari.. makin aku tak jumpa ape aku cari..
klau la aku punya kuasa putar semua kembali..
ada banyak yang aku nak ubah...

baik dari jalan hidup..
sampailah ke soal hati..
aku tau bila bertebaran soal hati..aku kalah... aku tak tau kenapa...



20 February 2014

hiking ~ last episod... abis da oih cerita bukit saga, ampang!

 last2.. pasni takdak da entry hiking2 bukit saga nih..
hahahaha.. sebab nak habiskan entry ni je kemain lama...
melampau... macam berbulan duduk dalam utan tu kan... 
maklumlaaa... 1 st time pi hiking kan...
ni la gejalanya... koh2....




sebenarnya ni pun da trasa kena gebang dek daniel..
banyak la dia punye landai...
kemain da tercungap2 aku memanjat..
sampai kak farah toleh belakang.. tengok aku da merangkak.. tak jalan da..
serius tak mampu langsung da...



dan lagik nak amik gambo..
padahal kaki nak melangkah da tak mampu langsung..




ni memang still bole nampak senyum lagik...





semua da terduduk..
kurang tenaga dah..






sampai ke puncak semula..
tapi muka da tak tentu arah...
sambung pulak jalan...

fik dengan moore kemain laju jalan...
aku tak tau la dorang pakai enjin ape..
laju gile..tak terkejar langsung..
aku kt belakang dengan kak farah sebab da memang tak larat nak jalan..
gigil2 kaki turun tangga..
















akhirnya...
hoyeaaaaaaa... sampai jugak ke bawah..
rasa macam penat kat atas tu abis daaa...
pukul 2lebih kteorang sampai bawah..
masa ni panas berdentum...
serius dengan belengas peluh lagi...

















next projek..

water rafting..

wiwiwiwiwiwiwiw...
harap2 laaaa aku tak terlingkup...
bahaya gak ni...



18 February 2014

hiking session part 2 ~ waterfall

akhirnya dalam 11lebih juga la kami sampai waterfall selepas beberapa kali memanjat dan memanjat.. semput? momentum da dapat bak kata kak farah.. so selepas puncak je aku ok dah... takde dah gejala2 semput muntah2...





seiring dengan ketua pengakap..
anak waterfall je pun..
takdenya nak buat terjun tiruk bagai..
lagipun haku tak bawak baju..
memang malas.. haha..koser haku nk tuko2 kat dalam utan tu...






ragam2 kami



gigih sungguh amoore dengan si sara bukak nasik..
haha.. memasing da kelaparan hokey...









kami..








k.farah yang full energy..





































selepas dorang sibuk bersiram2..
kami pun cabut balik.. haha...
tapi kena mendaki semula ye..
muka pun memang da tak bole blah sungguh..
tah ape rupa pun dah tak tau dah...