aku hargai...

21 February 2014

kapal terbang kertas berterbangan hilang..

andai bisaku mengulang waktu hilang dan terbuang..





aku tak tau kenapa...
tapi asalnya takde pun aku dengar lagu ni..
kak zie mintak tolong aku donloadkan pagi tadi..
tu yang terjebak donload juga..

aku tau jiwa aku pun da mula rasa kosong kebelakangan ni..
aku tak tau ape yang aku cari...smua serba rasa kosong..
macam cuma tinggal jasad je yang berjalan..
roh aku da melayang jauh...

ada masa.. kawan panggil aku mengulang..
sebab aku asik khayal..
betul2 aku da trasa jiwa macam da tak bersatu langsung dengan jasad...
aku sedar ramai yang sedang nasihatkan aku...

kakSu selalu pesan.. walau ape jua jadi... 
"lemparkan diri kita semula pada maha Pencipta.. Dia lebih tahu segala aturan perjalanan kita"
cik ai.. moore.. kak inah...shafarina..mereka berulang nasihat yang sama...
aku tak tau kenapa.. tapi aku serasa da tak mampu cari ape yang buat aku gembira...
puas dibohong.. puas menipu.. rupanya aku cuma semakin bohong diri sendiri...

aku cuma mencari walau sikit rasa untuk diri sendiri..
tapi aku rasa.. makin aku cari.. makin aku tak jumpa ape aku cari..
klau la aku punya kuasa putar semua kembali..
ada banyak yang aku nak ubah...

baik dari jalan hidup..
sampailah ke soal hati..
aku tau bila bertebaran soal hati..aku kalah... aku tak tau kenapa...



No comments: