aku hargai...

22 January 2014

LIFESTYLE OF SI PEMILIK KASUT TUMIT TINGGI

aku tak tau kenapa aku gemar sangat dengan kasut tumit tinggi..
mungkin bole menyebabkan aku nampak kurus kot..
haha... katanyaaa....
tapi gejala2 mula bergila dengan kasut tumit tinggi bila aku da mula keje..
memang kasut jelaa yang aku pantang jumpa...

habit kan.. 
habit yang kadang2 anaiya diri sebenarnya..
tapi ade jugek kasut2 yang aku da jual..sebab pakai tapi salah size la pulak kan..
 ni yang latest..


tadaaa

tapi ni jujun hadiahkan..
sebab dia pun beli salah size katanya...
aku suke jer..














dulu... memang tak brape rapat dengan jujun..
tapi.. bila dia transfer je.. aku slalu borak dengan dia.. 
kira mcm banyak la cerita dia kongsi dgn aku..
sekurang2nya aku yang tak berape betul ni pi perbetulkan keadaan kan.. 

wiwiwiwiwiw...

tekiyu jujun!
aku suka gile kasut ni!

16 January 2014

kenduri nasi arab yaww..

minggu sudah punye cerita agaknya nih.. ntah ler, tak ingat da..
sibuk dengan memacam hal betul aku masuk taun baru ni..
tetiap hari ade je program..

nasi arab sponser by kak zie..




staff wanita bahagian rekaan..
tak ramai pun yang join..
sebab memasing ade plan lain..

kak yati, kak intan, shada & yan


nampak tangan dok pegang beg tu..
haha.. tu kak iman..
nak tunjuk nasik je haaaaa.. serius banyak gile..
da la memasing makan bukannya banyak nau pun kann..



lokasi : gombak

jangan tnya jalan sebab yang guide kteorg kak iza..
kiteorg follow je..




sebelum makan.. 
ala2 sopan kekdahnya..
hahaha.. lepas makan?? 

jangan tanya tah ape rupe daaa...
huru hara..



nasi dia oklaaa...
sebab aku bukan reti sangat rasa2 nasi arab ni cemana..
asal lalu dek tekak aku tu kira passs laaa...

klau tak, awal2 lagik aku tengok jela jawabnya..
haha.. iolss so cerewet uollss



13 January 2014

welcome to the world fathiah hannah binti mohamad rohaimi


lets start the story pasal fathiah hannah..

sehari sebelum mar bersalin..
memang tgk muka dia penat kemain..
yela, ade kenduri kawen pulak kan... 
rajin betul dia menolong da sarat2 tunggu hari..

mar kata macam da sakit2 time ni..



elok setel je kenduri..
esoknya dia masuk spital da..
takdenya tunggu2 nak balik KL..
memang baby nak jadik orang pahang katanya..

aku tunggu2 berita dari k.inah je..
sebab k.inah yang dekat dengan mar...
alhamdulillah..malam 17/11/13 baby gegerl selamat dilahirkan..

assalamualaikum 
dan 
selamat datang ke dunia 

fathiah hannah binti mohamad rohaimi
17/11/13



gambo2 yang mar hantar..
geram!

macam anak cina..
hihi...



tak sabar nak jumpa hannah..
seminggu hannah kat pahang..terus balik johor..
sebab mar berpantang kat uma mak dia..



then, after 2month..
aunty dapat jugek jumpa hannah!

eksaited aunty nad cite dgn uncle izam..

hannah tak mau langsung baring sendiri..
asik beriba ibu je dia...sempat la aunty nad pegang hannah..
sementara ibu solat dulu..hannah da pandai dengar kita sembang2 dengan dia..
tapi kejap je senyap dia...pastu terus meraung.. haha.. 
dia punye jerit..macam kena cubit.. gelabah aunty nad...

ibu mar kata hannah mmg tak mau langsung duduk sendiri..
mesti kena pegang.. abislaaa..teruklaaa pengasuh awak nanti hannah..
mau membuli pengasuh awk nanti.. hihi..

   tadaa... 
fathiah hannah & aunty nad 

^_^



di sebalik rasa kekosongan

kadang2 aku terfikir..
bila beberapa kali aku dilemparkan dengan kata2 yang sesungguhnya menghiris hati aku..
kenapa aku tak punya kekuatan membalas setiap perbuatan mereka..
kenapa agakya aku cuma mampu diam dan menangis..
sedangkan kebanyakkannya beranggapan aku adalah penyerang.. 
sedangkan kebanyakkan mereka beranggapan aku adalah gangguan...
sedangkan kebanyakkan mereka beranggapan aku adalah seseorang yg cepat melempar kemarahan...

aku jugak masih terfikir..
kenapa agaknya tiada yang kelihatan sabar yang aku pendamkan..
kenapa agaknya tak kelihatan sakit yang aku pendamkan..
kenapa agaknya aku macam takde peluang membuka kebenaran...

peluang yang susah nak hadir..
senyuman..

ikhlas atau tidak..
Allah swt lebih berhak menentukan..



selepas ape yang aku pertahankan..
Aku tau Allah maha adil..
sedikit demi sedikit kelihatan ape yang aku harapkan..
sedikit demi sedikit aku nampak ape yang aku sentiasa meminta...


aku akui..
disebalik rasa lemah aku.. 
ade seseorang sebenarnya yang sedang menolak aku kedepan..
disebalik rasa rendah diri aku..
ade seseorang yang sebenarnya jadi pembakar semangat aku...

hingga 1 tahap..
aku sendiri tak jangka aku mampu tingkatkan rasa sabar aku setinggi ni..
tipula klau aku tak pernah rasa mengalah..
tipu jugak aku tak penah rasa menangis...tak penah rasa jatuh terduduk..
tak pernah rasa kecewa...

dalam aku nak capai ape yang aku nak..
aku selalu rasa aku seolah tak mampu da nak bertahan lagi..
sebab aku slalu rasa aku bukan sesape..
selalu jugak aku rasa banyak betul kurangnya aku..



kemarin..
aku bincangkan isu ni semula dengan dia...
ape yang aku da buat dan ape yang buat aku hampir putus asa...
disebalik rasa susah nak mempertahankan..
disebalik aku rasa terpinggir..
disebalik aku rasa aku bukan sesape...

akhirnya aku nampak ape yang aku tak pernah nampak..
aku akui cukup lama sebenarnya aku nak memaksa hati aku bertahan..
sebab setiap ape yang aku lalui sebelum ni..
baik buruk jalan hidup aku...

aku tau Allah da janjikan sesuatu untuk aku..
tipula klau aku tak penah rasa nak bahagia macam orang lain..
lagi2 pulak sejak cuzzie yang paling rapat dgn aku kawen..
aku makin rasa aku sorg2..

aku takde kawan nak bercerita..
dia? seakan faham ape aku rasa...
walau aku sebenarnya lebih dari sedar, aku penah paksa dia untuk fahami aku..
karektor kami? memang berbeza sebenarnya..

dia lebih pendiam... aku lebih mulut..
dia lebih memerhati.. aku lebih memberi komen...
dia teliti dan aku pulak asal boleh je..
serba serbinya berbeza..

aku belum pernah menyusahkan dia walau ape pun yang jadi pada aku..
serba serbinya aku buat sendiri..
tipula klau ko dalam kesusahan ko taknak ade orang yg ko syg ade kan..
tapi aku paksa diri aku.. lakukan semuanya sendiri...
mungkin tu salah satu azam perubahan aku..
serba sedikit cara pemakaian aku ubah..
serba sedikit susun atur hidup aku sendiri, aku ubah...

betul..
memang smua asalnya sebab dia..
sebab aku rasa sakitnya bila aku betul2 rasa ikhlas dekati dia..
lama kelamaan.. aku sedar, Allah datangkan dia untuk gerakkan aku..
bukan perubahan kerana dia... 

seharian aku menangis..
aku carik ape sebenarnya yang aku nak..
aku carik susun atur jalan hidup aku...
Alhamdulillah.. sedikit demi sedikit segalanya bergerak ubah walau perlahan..



bila dia lontarkan kata..

"ada hikmahnya yang berlaku"

aku sebenarnya terkedu..
sebab dia jarang bersuara bila aku mengadu..
lebihnya dia hanya mendengar tanpa komen ape2..
mungkin kemarin muka aku memang tak tentu arah..
macam hilang arah sekejap..

sebab aku ni cepat gelabah..
bila jadik sesuatu..
benda pertama yang aku akan buat..
memang nangis dulu..

padahal benda tu simple je pun..
ntah.. azalinya aku begitu..
dilempar garang.. tanpa ketahui aku si hati kaca..
dia cuma senyum pandang aku.. 
mungkin sebab nampak sangat mungkin rasa serabut aku..

aku harapkan memang ade hikmah di setiap jalan yang berlaku ni..
aku sebenarnya cuba tutup rasa..
tapi aku tak mampu bohong pada riak muka...

di sebalik icon love..

si mr.captain kecintaan hamba..
moga Allah perkenankan doa hamba jumpa kebahagiaan yang hamba carik...
amin...amin..amin..



sampai bila nak dipost lelaki bertutup icon tu?

inshaAllah.. hingga sampai masanya nanti..

yang aku perlukan.. 

kalian mendoakan kebahagiaan yang aku cari ni..

LOVE

06 January 2014

lelaki lelaki terhebat dalam hidup =)


abah


 angah


faizal






uncle syahrul qawi





atuk zul



atuk haris




dikelilingi lelaki2 terhebat dalam hidup..















































uncle ayed



uncle sham











03 January 2014

lunch together katanya

semalam punye cerita..
padahal dalam kepala aku punyela nak makan kat wangsa walk katanyaa...
sudah eh... bukan ke wangsa walk.. makan jela kat menara maybank tu haaaaa....

bawak zahra skali..
anak bos tekstil..kebetulan pulak memang anak buah moore..
makanya, hangkut anak menakan dia nih...
sebab kteorg rencana mmg nak pi bank beramai2 pun..

-_-''



sebab Q kat bank semalam kemain hazab..
jadinya cik ai dgn k.iza bawak zahra turun dulu..
aku teman moore tggu turn kat atas...




budak yang tak bole panas..
dia punye berpeluh macam ko suruh berlari keliling menara tu 10 pusingan..
dapat je aircond.. hanyut trus..







dah2.. tu je cerita semalam..
sempat beli roti bebanyak jugak masa klua menara maybank tu..
dorg kabo aku macam nak jual balik... kehkehkeh

02 January 2014

rahsia disebalik cerita perkahwinan.. pssssttt!

ni tengok gambo wedding fair..
kang jgn pulak ade yang soal aku bila nak kawen..
makin jelak pulak aku dengar soklan camtu..
walaupun azam aku taun ni mmg nak menikah.. 

ecehh.. cam yo yo hooo je ko kan nad.. kehkehkeh...
eh! yo2 hoo tu dulu gune time skola2..
iolss kan ala2 gengster skola dulu.. wiwiwiwii..

ni kes kebosanan tahap gaban la nih..
masa cuti time krismas aritu..
pi shah alam.. nampak banner beso alam wedding festival ni kat shah alam convention centre..
masuk jelaaaa.. review ape ade..
mana tau bole buat ilham nak kawen sok..

nampak tak dia punye semangat berkobar2 tu..
semangat jelaaaaaa....
tanya calon, mau aku gigil nak menjawab...
siap ari bulan.. icon orang lari sambil klua asap tu je laa trademark aku..




then.. ni la yg ade dalam tu.. aku tak amik gambo sgt..
sat lagi kang kata aku curik idea dorg pulak.. 
mana la tau kena marah ke hape kan..
kehkehkeh..
sebab kes malas tanya bole ke tak amik gambo..



aku cakap dengan mak..
majlis aku kang aku nak dress macam tu je..
tak nak meleret2.. macam hape kang aku bersilat..
lagipun bukannya ade budak nak tlg aku pegang bagai..
budak smua pun takut dengan aku.. 
belum suruh kang ade yang melalak guling2 macam kena cubit..
tak kuasa aku nak melayan kang..



songket tu pun aku suka..
kira kalau dalam angan2.. songket tu nak pakai malam..
siang sarung dress.... gituu...
nampak tak angan2 tu.. 

warna pilihan? meowww..
ade dahhh.. dari zaman ala2 remaja belasan taun lagi aku da ade warna tema..
tinggal nak laksanakan je.. tapi tak brani ler aku kan nak kata, sape nak masuk meminang.. silakn!
kang buatnya ade yang datang betul2.. mati aku nak larikan diri macamana kang.. bukan tak penah jadi kes.. perghhh.. sumpah gua tak brani hoih cakap camtu lagi...



aku ni kan ala2 angan2 princessss..
aku suka je songket segala.. tapi jangan bagi aku pakai siang..
mmg tidak laaaa kan.. ko gile nak pakai songket panas2 kedaung tu.. 
fuhhh... seriau aku..
mau org jumpa aku dalam fridge kang..pengantin kepanasan punye pasal..




ni meja beradap katanya..
hoih! gile meriah.. kang aku tak makan.. aku dok tgk lampu..


belum last lagik..
rilekssss... rileksss...
ni photobooth katanya... 

comel gak..
tapi photobooth tak payah ler kang..
aku letak guestbook je..
kang penuh gambo korg je kang... muahahahahahaah!!
aku dengki ok!
aku buat takpe... hahahahahahah



then.. ni la hasil aku kutip dari wedding planner kat SACC tu...
gile banyak ok! smua aku sumbat atas almari..
mana tau nak guna sok.. belek jela balik..
tapi da banyak camtu.. bole migrain dibuatnya nak memilih...
dorg bagi 1 jelaaa pun majalah inspirasi perkahwinan tu..
ok.. abis cite wedding2 planner bagai...



ni cerita kaum kerabat..
aku kadang2 sampai tak mampu nak menjawab..
haha... sudahnya tu jelaaa icon penyelamat aku...

tak larat da bila org tanya bila nak kenduri..
bila nak menikah..
bila nak carik kawan..
bila.. bila... bila...

hoih! hoih!
aku ni tak puas lagi manja2 dengan pakcik2 aku sebab tinggal aku sorg je anak dara comel.. sebab cuzzie aku smua selamat setel daaaaa....

baru la aku rasa bangga ade pakcik, atuk, cuzzie2 yg sayang aku lebihhh...
ko ingat senang nak dapat peluang camni...
walaupun jauh dalam hati..
aku terasa jugaklaa... sebab dorg kata aku memilih sgt..

aku nak menikah bukan untuk kejap2 je.. 
aku nak suami aku dgn aku sampai akhir hayat.. 
aku nak dia sayang aku macamana mak abah sayang aku..
macamana adik2 aku sayang aku..
macamana atuk nenek aku sayang aku...
macamna cuzzie aku rapat dengan aku....

bukannya untuk sementara..
bila aku dapat text macamni.. aku rasa aku bole berlakon gelak lagi..
tapi mesti dorang tak tau aku terasa..
tapi aku rileks je.. sebab jodoh tu smua rahsia Allah..
sapelah aku nak katakan Ya Atau Tidak...

kadang2 mak balik dari memana.. cerita dengan aku..
ade orang tanya dia bila nak kenduri..
kehkehkeh... aku laju jela tanya.. 

haaa.. dorang nak sponser ke hape..
hahaha... then, larikkkk laaaa... 
lagi mau tunggu.. mau kena ceramah pree dengan mak kang..
baik blah.. 



ntahla... smua tu kan rahsia Allah..
doakanlah yang baik2 molek2 ye..

peace!