aku hargai...

02 January 2014

rahsia disebalik cerita perkahwinan.. pssssttt!

ni tengok gambo wedding fair..
kang jgn pulak ade yang soal aku bila nak kawen..
makin jelak pulak aku dengar soklan camtu..
walaupun azam aku taun ni mmg nak menikah.. 

ecehh.. cam yo yo hooo je ko kan nad.. kehkehkeh...
eh! yo2 hoo tu dulu gune time skola2..
iolss kan ala2 gengster skola dulu.. wiwiwiwii..

ni kes kebosanan tahap gaban la nih..
masa cuti time krismas aritu..
pi shah alam.. nampak banner beso alam wedding festival ni kat shah alam convention centre..
masuk jelaaaa.. review ape ade..
mana tau bole buat ilham nak kawen sok..

nampak tak dia punye semangat berkobar2 tu..
semangat jelaaaaaa....
tanya calon, mau aku gigil nak menjawab...
siap ari bulan.. icon orang lari sambil klua asap tu je laa trademark aku..




then.. ni la yg ade dalam tu.. aku tak amik gambo sgt..
sat lagi kang kata aku curik idea dorg pulak.. 
mana la tau kena marah ke hape kan..
kehkehkeh..
sebab kes malas tanya bole ke tak amik gambo..



aku cakap dengan mak..
majlis aku kang aku nak dress macam tu je..
tak nak meleret2.. macam hape kang aku bersilat..
lagipun bukannya ade budak nak tlg aku pegang bagai..
budak smua pun takut dengan aku.. 
belum suruh kang ade yang melalak guling2 macam kena cubit..
tak kuasa aku nak melayan kang..



songket tu pun aku suka..
kira kalau dalam angan2.. songket tu nak pakai malam..
siang sarung dress.... gituu...
nampak tak angan2 tu.. 

warna pilihan? meowww..
ade dahhh.. dari zaman ala2 remaja belasan taun lagi aku da ade warna tema..
tinggal nak laksanakan je.. tapi tak brani ler aku kan nak kata, sape nak masuk meminang.. silakn!
kang buatnya ade yang datang betul2.. mati aku nak larikan diri macamana kang.. bukan tak penah jadi kes.. perghhh.. sumpah gua tak brani hoih cakap camtu lagi...



aku ni kan ala2 angan2 princessss..
aku suka je songket segala.. tapi jangan bagi aku pakai siang..
mmg tidak laaaa kan.. ko gile nak pakai songket panas2 kedaung tu.. 
fuhhh... seriau aku..
mau org jumpa aku dalam fridge kang..pengantin kepanasan punye pasal..




ni meja beradap katanya..
hoih! gile meriah.. kang aku tak makan.. aku dok tgk lampu..


belum last lagik..
rilekssss... rileksss...
ni photobooth katanya... 

comel gak..
tapi photobooth tak payah ler kang..
aku letak guestbook je..
kang penuh gambo korg je kang... muahahahahahaah!!
aku dengki ok!
aku buat takpe... hahahahahahah



then.. ni la hasil aku kutip dari wedding planner kat SACC tu...
gile banyak ok! smua aku sumbat atas almari..
mana tau nak guna sok.. belek jela balik..
tapi da banyak camtu.. bole migrain dibuatnya nak memilih...
dorg bagi 1 jelaaa pun majalah inspirasi perkahwinan tu..
ok.. abis cite wedding2 planner bagai...



ni cerita kaum kerabat..
aku kadang2 sampai tak mampu nak menjawab..
haha... sudahnya tu jelaaa icon penyelamat aku...

tak larat da bila org tanya bila nak kenduri..
bila nak menikah..
bila nak carik kawan..
bila.. bila... bila...

hoih! hoih!
aku ni tak puas lagi manja2 dengan pakcik2 aku sebab tinggal aku sorg je anak dara comel.. sebab cuzzie aku smua selamat setel daaaaa....

baru la aku rasa bangga ade pakcik, atuk, cuzzie2 yg sayang aku lebihhh...
ko ingat senang nak dapat peluang camni...
walaupun jauh dalam hati..
aku terasa jugaklaa... sebab dorg kata aku memilih sgt..

aku nak menikah bukan untuk kejap2 je.. 
aku nak suami aku dgn aku sampai akhir hayat.. 
aku nak dia sayang aku macamana mak abah sayang aku..
macamana adik2 aku sayang aku..
macamana atuk nenek aku sayang aku...
macamna cuzzie aku rapat dengan aku....

bukannya untuk sementara..
bila aku dapat text macamni.. aku rasa aku bole berlakon gelak lagi..
tapi mesti dorang tak tau aku terasa..
tapi aku rileks je.. sebab jodoh tu smua rahsia Allah..
sapelah aku nak katakan Ya Atau Tidak...

kadang2 mak balik dari memana.. cerita dengan aku..
ade orang tanya dia bila nak kenduri..
kehkehkeh... aku laju jela tanya.. 

haaa.. dorang nak sponser ke hape..
hahaha... then, larikkkk laaaa... 
lagi mau tunggu.. mau kena ceramah pree dengan mak kang..
baik blah.. 



ntahla... smua tu kan rahsia Allah..
doakanlah yang baik2 molek2 ye..

peace! 

1 comment:

Abil Fikri Ahmad said...

InsyAllah, tahun ni ada ler jodoh yg sesuai tu..Happy new year..