aku hargai...

13 January 2014

di sebalik rasa kekosongan

kadang2 aku terfikir..
bila beberapa kali aku dilemparkan dengan kata2 yang sesungguhnya menghiris hati aku..
kenapa aku tak punya kekuatan membalas setiap perbuatan mereka..
kenapa agakya aku cuma mampu diam dan menangis..
sedangkan kebanyakkannya beranggapan aku adalah penyerang.. 
sedangkan kebanyakkan mereka beranggapan aku adalah gangguan...
sedangkan kebanyakkan mereka beranggapan aku adalah seseorang yg cepat melempar kemarahan...

aku jugak masih terfikir..
kenapa agaknya tiada yang kelihatan sabar yang aku pendamkan..
kenapa agaknya tak kelihatan sakit yang aku pendamkan..
kenapa agaknya aku macam takde peluang membuka kebenaran...

peluang yang susah nak hadir..
senyuman..

ikhlas atau tidak..
Allah swt lebih berhak menentukan..



selepas ape yang aku pertahankan..
Aku tau Allah maha adil..
sedikit demi sedikit kelihatan ape yang aku harapkan..
sedikit demi sedikit aku nampak ape yang aku sentiasa meminta...


aku akui..
disebalik rasa lemah aku.. 
ade seseorang sebenarnya yang sedang menolak aku kedepan..
disebalik rasa rendah diri aku..
ade seseorang yang sebenarnya jadi pembakar semangat aku...

hingga 1 tahap..
aku sendiri tak jangka aku mampu tingkatkan rasa sabar aku setinggi ni..
tipula klau aku tak pernah rasa mengalah..
tipu jugak aku tak penah rasa menangis...tak penah rasa jatuh terduduk..
tak pernah rasa kecewa...

dalam aku nak capai ape yang aku nak..
aku selalu rasa aku seolah tak mampu da nak bertahan lagi..
sebab aku slalu rasa aku bukan sesape..
selalu jugak aku rasa banyak betul kurangnya aku..



kemarin..
aku bincangkan isu ni semula dengan dia...
ape yang aku da buat dan ape yang buat aku hampir putus asa...
disebalik rasa susah nak mempertahankan..
disebalik aku rasa terpinggir..
disebalik aku rasa aku bukan sesape...

akhirnya aku nampak ape yang aku tak pernah nampak..
aku akui cukup lama sebenarnya aku nak memaksa hati aku bertahan..
sebab setiap ape yang aku lalui sebelum ni..
baik buruk jalan hidup aku...

aku tau Allah da janjikan sesuatu untuk aku..
tipula klau aku tak penah rasa nak bahagia macam orang lain..
lagi2 pulak sejak cuzzie yang paling rapat dgn aku kawen..
aku makin rasa aku sorg2..

aku takde kawan nak bercerita..
dia? seakan faham ape aku rasa...
walau aku sebenarnya lebih dari sedar, aku penah paksa dia untuk fahami aku..
karektor kami? memang berbeza sebenarnya..

dia lebih pendiam... aku lebih mulut..
dia lebih memerhati.. aku lebih memberi komen...
dia teliti dan aku pulak asal boleh je..
serba serbinya berbeza..

aku belum pernah menyusahkan dia walau ape pun yang jadi pada aku..
serba serbinya aku buat sendiri..
tipula klau ko dalam kesusahan ko taknak ade orang yg ko syg ade kan..
tapi aku paksa diri aku.. lakukan semuanya sendiri...
mungkin tu salah satu azam perubahan aku..
serba sedikit cara pemakaian aku ubah..
serba sedikit susun atur hidup aku sendiri, aku ubah...

betul..
memang smua asalnya sebab dia..
sebab aku rasa sakitnya bila aku betul2 rasa ikhlas dekati dia..
lama kelamaan.. aku sedar, Allah datangkan dia untuk gerakkan aku..
bukan perubahan kerana dia... 

seharian aku menangis..
aku carik ape sebenarnya yang aku nak..
aku carik susun atur jalan hidup aku...
Alhamdulillah.. sedikit demi sedikit segalanya bergerak ubah walau perlahan..



bila dia lontarkan kata..

"ada hikmahnya yang berlaku"

aku sebenarnya terkedu..
sebab dia jarang bersuara bila aku mengadu..
lebihnya dia hanya mendengar tanpa komen ape2..
mungkin kemarin muka aku memang tak tentu arah..
macam hilang arah sekejap..

sebab aku ni cepat gelabah..
bila jadik sesuatu..
benda pertama yang aku akan buat..
memang nangis dulu..

padahal benda tu simple je pun..
ntah.. azalinya aku begitu..
dilempar garang.. tanpa ketahui aku si hati kaca..
dia cuma senyum pandang aku.. 
mungkin sebab nampak sangat mungkin rasa serabut aku..

aku harapkan memang ade hikmah di setiap jalan yang berlaku ni..
aku sebenarnya cuba tutup rasa..
tapi aku tak mampu bohong pada riak muka...

di sebalik icon love..

si mr.captain kecintaan hamba..
moga Allah perkenankan doa hamba jumpa kebahagiaan yang hamba carik...
amin...amin..amin..



sampai bila nak dipost lelaki bertutup icon tu?

inshaAllah.. hingga sampai masanya nanti..

yang aku perlukan.. 

kalian mendoakan kebahagiaan yang aku cari ni..

LOVE

No comments: