12 February 2014

hiking ~ part 2 ~ menuju puncak ala2 akademi fantasia

kiteorang mula mendaki pukul 8.45 rasanya..
masa memula tu badan still rasa syok lagi...
semangat sangat kononnya..

mula perjalanan je, aku da mula rasa badan aku memang da tak stabil..
serius da berpusing 360 rasanya badan aku..
sudahnya baru suku jalan aku da terduduk..
memang da niat nak suruh dorang je yang jalan.. sebab kaki aku memang da tak kuat da..

tapi moore still berdiri sebelah aku..
kesian pulak kang sebab nak tggu aku pulak..
aku bangun jugak jalan.. slow2 je.. serius memang mental paksa aku bergerak jugak..

tapi ade la 5 6 kali jugak aku berenti mendaki..
sebab tak kuat..
kak farah dok berjaga2 depan aku.. dia naik, pastu dia tarik aku..
memang klau takde dia, aku da macam separuh maut nak naik bukit tu..
seksa gile..


checkpoint 1st..
memasing brenti makan mana yang nak makan..
tapi yang lagi awal bukak nasik..
ni haaaa.. 

ketua pengakap bawah ni haaaaa..

v
v
v




selepas bersusah payah gile2 nak mendaki naik..
kiteorng sampai puncak pkul 11pg kot...
ade la 2jam nak naik atas tu





























da rasa lapang sikit kat atas.. 
kteorang turun lagi.. 
menuju ke waterfall pulak..
keadaan jalan nk ke waterfall ok sikit laaa nak dibandingkan dengan awal2 tadik...










nampak aku da bole senyum2 kan..
tu namanya da dapat momentum kata kak farah..
haha..

kot tak, muka aku memang pucat gile..
gigil kaki hoihhh naik atas tu..





















































bagi aku yang memang tak penah join program camni..
memangla mengundang malapetaka..
tapi serius, benda camni memang enjoy..
lagi pulak pada yang obses nak kurus..

ok.. yang nak kurus tu aku...
sape lagik yang pancit naik atas bukit tu?
haha.. nanti kita cite ye..