aku hargai...

19 February 2013

bila mendiamkan diri lebih baik dari berkata-kata




terus terasa mcm epilog... 
mungkinlaaa.... aku mmg sbnanya da penat sgt da... 
rasa mcm ape yg aku lalui smua ni.. mcm xde ape yg buat aku gembira.. 

sape pun mungkin x faham ape yg aku cuba sampaikan.. ape yg aku cuba bgtau..
sbb cuma aku yg lalui..cuma aku yg hadap... 
ikhlas dan terpaksa tu perkara yg sgt berbeza.. xde sape pun faham situasi tu...
mungkin mmg betul aku cuba positifkan diri sendiri.. tp hati aku? xde sape yg tau...
susah hati? haah.. terasa? haah.. sedih? haah.. 
smua perasaan tu aku ada.. perempuan kan.. x lari dari perasaan yg bukan2....
positif2... walau hakikatnya aku semakin kosong.. hanya pandangan sinis yg tinggal... 
memandang tanpa sebarang rasa yg hebat seperti awalnya.. 
memandang dgn penuh rasa sayu.. rasa sayang yg tidak difahami... 
sungguh aku menanti dgn sabar... 

siapa pemerhati sebenarnya? atas dasar apekah aku dinilai begitu? 
skali lagi aku postifkan diri.. ahhh.. mungkin ye, aku adalah insan yg tidak sabar...
ape ertinya nilai memahami? sungguh aku bingung... setinggi sungguh aku mempertahankan ape itu kesabaran.... namun, tiada ruang yg mampu aku masukkan diri aku.. ohhh, lagi skali aku adalah yg gagal... kebarangkalian harapan menjadi terbuka luas, aku tutupkan dgn perasaan berdindingkan ego... mungkin ye, da tiba masanya aku menjaga ruang hati dan prasaan... 
da tiba masanya aku kuncikan hati aku supaya tidak disakiti sesiapa...

hanya boleh bermimpi... 
hanya pada DIA tempat aku memohon petunjuk...
semakin aku berjaya kosongkan hati sepenuhnya... semakin aku menjauhkan diri..
semakin aku pegi dari pandangan mata... semakin aku xnk dipengaruhi sesiapa.. 
semakin aku rasa aku kalah.. 




No comments: