aku hargai...

14 January 2013

perjalanan sejauh 360darjah


pernah rasa sampai 1 tahap korg rasa mengalah yg teramat sgt?
aku dapat rasa itu sekali lg untuk kali ni.. ntah nape la.. nk kata aku down, xde la sgt.. tp aku btul2 rasa aku da give up.. aku rasa mmg x guna pn ape usaha yg aku buat.. rasa mcm keyakinan aku ditarik cmtu je.. langsung xde ape yg dpt cover rasa mengalah tu..

aku pelik.. knp org lain dpt sesuatu dgn mudah sedangkan aku kena bersusah payah utk smua perkara.. bknlaa aku kufur nikmat yg Allah da beri.. sesungguhnya aku teramat bersyukur dgn segala limpah ruah rahmatNya.. cuma ade masanya aku memandang sekeliling.. kenapa mereka dimudahkan dgn setiap pergerakannya...nmpak cm org x reti bersyukur kan.. haha, xlaa..aku cuma berkata2 je.. xde la smpai nk berfikirkan merepek.. cuma biasela manusia.. kadang2 berfikiran merepek.. kan.... 

sesungguhnya aku masih bersyukur diberi kebahagiaan di dunia ni bersama keluargaku Ya Allah...
rahmatMu melebihi segalanya yg ada dihadapanku...
aku jua sedar, seandainya sesuatu itu bukan yg terbaik untukku... walau bersusah payah aku berusaha atau mempertahankan.. tetaplah ia bukan milikku.. 
sesungguhnya aku bersyukur diberi hati yg cukup sempurna menyayangi insan2 dihadapan mataku.. walau aku bukanlah diantara yg disayangi mereka.. =)

berikankanlah aku kekuatan supaya perjalanan 360 ni berjaya..
amin..amin.. amin.. 



"salahkah bila aku mencintaimu
dan berharap engkau kan jadi milikku
walau banyak yang bilang kau tak pantas untukku

sayang ku mohon jangan tolak cintaku
jiwa ragaku ini hanya untukkmu
aku rela berkorban demi cintamu itu

biarlah orang berkata apa
manusia tiada yang sempurna
kuterima kau apa adanya
yang penting aku bahagia"



No comments: