aku hargai...

06 November 2012

cinta atau sayang


ape beza cinta dan sayang?
pengalaman bersegi2 buatkan aku da tau skrg ape bezanya rasa cinta dan sayang dalam hidup aku.. hahaa.. nmpak funny.. tp klau nk pk balik secara rasionalnya.. mmg tu la kenyataan.. sebenarnya perbezaan tu sgt ketara... dan apabila kita jumpa org yg berbeza seharian akan buatkan kita tau ape ertinya cinta dan sayang...

sayang

setiap org, lain sifat dan peel memasing.. 
sama mcm aku gak.. kadang2 dek kerana rasa sayang.. aku akan rasa impak yg sgt x best.. lg2 bila aku rasa mmg aku sayang org tu.. dan org tu plak cm xde prasaan lak kan sakitkan hati aku.. haha.. mmg bengang gile la.. tp bukan maksud aku kt sini sayang org adalah utk lelaki ye.. tidak sama skali.. setakat ni yg terhampir dgn aku... dan mmg aku rasa sayang sgt2 selain rasa sayang pada family aku adalah seorg lelaki dan seorg perempuan yg sentiasa ada dkt.. sampai 1 tahap aku rasa cemburu bila dorg dekat lebihkan org lain.. haha.. bongok pnye prasaan.. aku benci btul prasaan cmni.. tp skang aku cuba dan akan kawal rasa smua benda mengarut ni.. aku malas nk layan.. kang layan, aku plak yg jiwa x betul.. hohooo.. tp mmg betul, rasa sayang tu slalunya buat aku bingung.. 
knpla aku nk kena rasa sayang kt org smpai mcmni.. biase2 je sudehh.. tp tu laaa.. try remove asiklaa error je.. cm hampagas tul.. sbb aku x suka sayang org then aku jd down gile cmni..... siyes sifat paling mongok rasanya.. lepas kena basuh hari2...errr, aku rasa aku kena buang rasa sayang ni n make it as simple... xyah nk baik sgt laaa.. sdgkan bkn org pk pn kan.. hohoooo.. tu kata jari aku laa... kata hati aku sendiri... susah gile nk mammm ok nk buat.. last2 aku buat bodo je.. layankan saje.. ko nk sakitkan ati aku? silakan.. aku xkn balas, cuma tindakan aku nti akan menampakkan ape aku rasa.. sebab ape? sebab aku sayang.. tu masalah aku.. haha.. 

cinta

cinta yg tulus sesungguhnya hanya pada Dia.... tapi cinta pada manusia yg aku xmgkin dan xpenah akan lupa.. tetap si dia.. susah nk buang rasa cinta tu even dia bukan lg ada kt depan aku skng ni.. mengenali dia cukup buat aku belajar smuanya.. bukan aku jmpe dia je 1st lelaki dalam dunia ni.. haha.. tp lelaki pertama yg berjaya fahami perangai keanak2an, perangai kebudak2an, perangai bangang, perangai x tentu arah aku, hot temper aku.. dia adalah org 1st yg fahami aku seadanya aku.. mungkin ye aku terlampau memuji dia.. sbb aku xnk keburukan dia menutup smua kebaikan yg dia penah buat.. cukupla ape yg da hiris2 hati aku.. untuk aku hamburkan smua... xmungkin.. untuk aku lupakan dia jgk xtau berkemungkinan atau x.. haha.. mungkin amek masa.. mungkin juga tidak akan berlaku.. tu namanya cinta... bezanya cinta tu x seperti yg aku harapkan.. menara KLCC jadi saksi.. 



Kan ku utarakan kepadamu
Semua yang ada di hatiku
Aku mencintai kamu
Dengarkan janjiku

Kan ku sayangi kau sampai akhir dunia
Dan ku jadikan kamu wanita
Paling bahagia di seluruh dunia
Karena kamulah satu-satunya

Jadi terimalah oh cintaku
Jangan kau patahkan hatiku
Aku mencintai kamu
Dengarkan janjiku

Kan ku sayangi kau sampai akhir dunia
Dan ku jadikan kamu wanita
Paling bahagia di seluruh dunia
Karena kamulah satu-satunya

Kan ku sayangi kau sampai akhir dunia
Dan ku jadikan kamu wanita
Paling bahagia di seluruh dunia
Karena kamulah satu-satunya

No comments: