14 November 2012

i wish i could forgive & forget..... but i can't ='(

susah kan nk istiqamahkan diri... ikhlaskan diri dalam ape pn situasi....sampai 1 tahap sbnanya aku mmg da fed up gile smua ni... honestly mmg mengarut cam hampagas da rsenya.. 
aku rse da masanya aku balik pada asal.. back to basic macamna aku dlu... tetibe teringat balik smuanya... saat aku kemana pn smuanya seorang... xde sape pn pk atau kisah.... hati sesape pn x sakit... hati sape pn x terluka... hati sape pn x kecewa.. mungkin ye, aku mmg kena patah balik pada asal... penat?? haah... aku penat sgt da.. letih aku nk sabar.. nk layan semua benda yg semakkan kepala otak aku setiap ari.. sedangkan... aku?? xde sape pn pk.... balik2 kang aku je yg salah... tu belum lagi nk kena pk mulut org....

bila brckp tntg mulut org.... aku pn bingung kenapa nk kena pk mulut org? 
dan knapa la agknya mulut org ni mudah sgt buat kesimpulan sendiri.. hmmmm.... bila pk rasionalnya.. aku rse laaa aku pn mgkin akan katakan yg sama andai aku sendiri nmpak perkara luarbiase... lumrah manusia kan... xde yg sempurna... tp skang ni.. aku blaja utk katakan... lantak ko la ape nk jadi..... nk terbalik ke nk tergolek ke.. tu ko pnye pasal.. jgn ggu hidup aku ckup! aku pn da bosan nk kna pk, "eh, nti org tu kata cmni..." "eh! nti org tu pk ape lak" 
sumpah! aku da bosan..... sampai 1 tahap.... aku rse woi! ape sbnanya yg ko nak eh! xpenat ke hape asik dok komplen org? xde life sendiri da? xde kluarga sendiri da nk jaga? xde anak sendiri da nk jaga??? sumpah! aku da menyampah.... tp mcm aku kata td laaa.... tu la baru namanya manusia.... klau bukan gitu rupenya... makanya bknla manusia kan........ lumrah alam

knp kena jaga hati smua org sedangkan hati kte sendiri disiat2?
haha, ni aku da biase gile kena.... aku pn xfaham knp aku masih stay lg... lg x faham bila aku masih sabar.... makin aku x fhm bila aku rase, eh... ko da sakitkan ati aku... aku bole baik lg? 
kebiasaanya org bole tahan kena memacam 3kali je.. tapi aku?? da kena memacam lebih dari 30kali! sampai aku rase dalam ati aku ni da ade dendam pn ye.. haha... pi lantak sana... mmg aku da xlarat nk melayan smua benda2 mengarut2 nih... asik laaa aku je mengalah... korg? ewah, kemain heaven buat aku mcm bola... campak sana campak sini... kannnnn......  

aku harap... satu hari nanti aku dpt ikhlaskan hati maafkan ape jua yg da jadi... walau sbnanya aku mmg x bole trima langsung da skrg ni.... rasa sakit hati tu berbekas... 
sekian.... =')