aku hargai...

24 December 2013

selamat pengantin baru cuzzie =)


akhirnya 21.12.2013
cuzzie kesayangan yang terpaling rapat selamat diijabkabulkan dengan pilihan hatinya..
Allah je tau ape rasa aku..
mcmana rapatnya dia dengan aku.. 
sempat aku bisik kat dia..

moga jadi isteri yang taat pada suami..
moga jadi isteri solehah terbaik dunia akhirat..

masa dia masih kena andam.. 
takdela aku rasa ape pun..
bole cool rileks2 lagi.. klua masuk bilik pengantin sesuka ati..
siap buat lawak2 bangang lagik..

bila kena inform je..
pengantin da kena keluar..
ara genggam tangan aku..
sejuk.. sangat2..

aku pun tak penah rasa gugup sampai camtu..
macam aku pulak yang nak menikah malam tu..
aku cakap dengan ara..
aku duduk jauh ye.. sebab aku tak kuat sangat tengok orang aku sayang lalui fasa baru dalam hidup dia..betul.. aku ni memang gebang je lebih.. tapi selembut2 hati yang selalunya jadi..

ara suruh jugak aku kat sebelah dia..
masa nak start akad nikah..
ara hold tangan aku..
tapi aku da pesan ara siap2..klau nampak aku nangis jangan tegur..
aku tampa sat lagi kang..

tapi ara tau aku sedih..
sebab dia je yang aku angkut bila aku mood tak betul..
bila aku sedih..bila aku stress..bila aku tertekan..
selamat je majlis.. aku peluk dia.. 
sebab aku tak sangka segila2 kitaorg.. lastly dia menikah dulu..

baru aku faham kenapa org nangis bila lalui majlis pernikahan..
bagaikan merampas orang2 yg kita sayang demi mencari kebahagiaan dia sebenarnya..
tapi aku bangga.. sekurang2nya aku masih ada saat dia selamat jadi isteri..

sepanjang usia kami memang ada adatnya kami tak bertegur..
bila makin hampir majlis.. makin kteorg klua merayau together..
sebab aku yakin pasni susah da nak merayau sesama lagi..
bukan sebab suami dia tak izin..
tapi aku belajar hormat.. dia ada ketua yang perlu didulukan..

perubahan demi perubahan akan berlaku..

Ya rabbi..
lindungilah bahtera pernikahan orang yang paling aku sayang..
permudahkanlah setiap urusan rumahtangga mereka..
moga mereka sentiasa bertolak ansur..
moga mereka sentiasa bertanggungjawab..
moga mereka sentiasa memahami antara mereka...

selamat pengantin baru ara & zulkifli



No comments: