aku hargai...

18 December 2013

love you Mr.arrogant

dugaan hidup..
ada masanya da rasa kecewa sangat dah..
ada masanya pun da rasa menyerah sgt dah..
bukan tak yakin diri.. cuma tak yakin dengan diri sendiri..

arghh.. semakin aku dilempar kata2 seolah sengaja menyakitkan hati..
bukan aku tak tau siapa mereka sebenarnya..
cuma kebenaran belum berpihak pada aku..takpe nad! Allah always with u..
berapa jauh dan berapa lama sgtkah mahu dilempar kata2 sinis itu..
berapa lamakah mau dilempar kata2 menghina itu..
berapa lama jugalah jika nak dikisahkan mulut yg berbicara seolah sengaja mengadu domba tu...

aku akui.. kelemahan aku bila terlalu cepat melenting..
terlalu pantas melepaskan amarah..
kuat manalah aku nak menepis rasa.. tipu juga andainya aku diam dan diam bermakna aku redha setiap incinya yg dilemparkan.. aku bukanlah boneka yg boleh dihambat dgn pelbagai cerita kemudian dibiar tanpa rasa belas..

cuma masih tak dapat lagi teknik melepaskan amarah dgn rasa tenang..
terdetik cerita lepas..
bila hampir milo panas hampir dicurah kerana melebihnya sikap biadap dalam diri..
sungguh! aku kecewa yg teramat.. ahhh! apelah sgt kisah itu..

sungguh.. syukur alhamdulillah..
kerana kisah tu, aku nampak sesuatu yg terselindung..
sungguh.. itu yg buat aku kembali tenang.. dan mampu tersenyum bangga tatkala aku melihat kebenarannya.. sungguh.. Allah sentiasa maha adil dalam setiap tindakannya.. =)

kita biarkan kisahnya...
aku membelek helaian demi helaian muka baru..
supaya aku jumpa setiap inci yg pastinya membahagiakan aku nanti...
allah punya kuasa untuk segalanya kan..


mahu menjadi sekuat zara amirah..
sabar dan tak mudah menyerah.. redha dgn setiap inci jalan hidupnya..






disamping zafriel irham..
si Mr arrogant alam maya..





No comments: