23 October 2012

susah nk puaskan hati semua org.. termasuk laa hati aku sendiri


perlu ke aku kata aku trasa hati dgn banyak benda skrg ni?
aku sebenarnya da letih.. teramat laa letih.. aku bukanla malaikat.. baik sepanjang masa.. tp aku cuba transform jadi baik dan lebih baik.. saat aku disalahkan dari semua segi.. aku buat tindakan aku sendiri.. tp aku masih lagi dikejarkan dgn kesalahan.. ='(  aku masih cuba senyum.. 

saat aku cuba ubah diri aku.. aku diserang dgn pelbagai tindakan.. 
sungguh aku penat.. teramat penat.. aku cuba biarkan bagaikan angin lalu.. tp sungguh aku terluka.. 
xde sape pn yg faham... 

saat org lain kesedihan.. aku masih ada.. 
saat org lain memerlukan... aku masih ada.. 
saat aku lalui smua tu.. aku pendamkan.. ermmm...
ntahlaaa... moga satu saat aku pasti rasa OK.. 

^_^

bila aku resah.. aku pasti kesini.. 
mungkin langkah si arowana hanya akan kesana setiap kali tertekan dgn situasi.. 
=') 



Ya Allah, cekalkan hatiku moga aku hadapi situasi ni smua dgn segala rasa redha..
Ya Allah, berikan aku ketabahan yg sewajarnya tatkala aku dihujani pelbagai perkara yg ada masanya aku gagal mengawal rasa amarahku...
Ya Allah, peliharalah aku dari melontarkan kata2 yg menyakiti insan2 disekelilingku..
Ya Allah, andainya aku bukan insan terbaik dikalangan mereka.. lenyapkanlah aku dari pandangan mata mereka.. semoga mereka menghadapi hari2 akan datang tanpa aku menyakiti mereka lagi.. =)
Ya Allah, aku cuba menjadikan perjalanan seindah pelangi milikku... namun aku sedar, itu bukan milikku.. aku bukanlah insan sempurna jauh sekali terbaik dikalangan mereka.. izinkanlah aku mengundurkan diri andai takdirku bukan disisi mereka Ya Allah.. sungguh aku xsggup sakiti mereka lagi dgn kata2 yg aku lontarkan.. Ya Allah, andai yang tercatat itulah perjalananku.. aku redha ... semoga aku mampu dan kuat.. semoga aku cukup cekal.. mungkin bukan disini tempatku berdiri.. =)
amin, amin, amin...