02 June 2015

:: thank you cinta! ::

semalam birthday gegerl memang hepi nau nau...
senyum melebor sepanjang hari..
bile orang tegur, nampak sweet je arini..
mestilahhhh... kan befday ai..
mestilah ai nak nampak sweet..

tapi sebenarnya ade lagi sweet dari baju gaya semalam..
sebab baju still baju biasa.. 
cuma jarang pakai sebab aku nampak debab lebih dari biasa..
yang lainnya shawl je.. nampak macam hari raya sikit..
pulak tu, memang aku tak penah ade la pulak shawl kaler lite nau nau camtu...

ni smuanya seperaisss mr.capt...
bangun pagi je, dah ade box berbintang2 ni atas meja..
memula macam, ape benda ni? semalam takde..
mana pulak datang.. tapi aku memang tak usik walaupun box tu ade kat side barang2 aku..

bila mr.capt dah siap mandi solat smua baru bole tanya..
dia senyum2.. eh eh.. buat muka sweet pulak dia...
tapi siap dia bukakkan box tu.. kluakan isi dia.. 

cantik!

tapi memang taklaaa dia nak cakap...

"sayang! happy birthday!!  suka tak! suka tak!"

haha.. mau aku pengsan kot tetibe dia camtu...
dan aku memang almaklum yang mr.capt dari awal kawan dulu memang takde aaaa
nak romantik2 ke hape...so, aku memang takde harap ape2..







terus gigih pakai pi opis.. takdela match sangat dengan kaler baju sebenarnya..
tapi sebab eksaited dia lain maciamm sbb suami yang belikan..
iron terussss pakai...... wiwiwiiiiiii....




pada orang yang tak pernah dapat seperais2 cam gini..
even cuma sehelai shawl.. dah rasa dah yang suami aku paling romantikus gamaknya..
terus rasa yang hebat betul dia sorokkan kotak tu..
sebab part rumah memang aku yang totally handle..
husband cuma tolong mana yang dia reti je...
terus terkagum2 dia berjaya sorokkan..
tapi aku rasa dia sorok kat boot kete..
sah2 memang aku jarang amat usik2 barang dalam boot kete pun kan..

bercerita bab romantik..
memang aku dari awal berkawan..
dah maklum sangat perangai dia..
klau dia balik kampung pun, aku cuma tau dari last seen watsapp..
macamana tau?
haha.. instinct untuk orang yang kita sayang ni alert sangat kot..

dan sepanjang berkawan pernah je bergaduh..
eh! banyak kali la gaduh..
aku rasa sampai aku dah jelak kot..
kejap kang aku sentap dia balik kampung tak bagitau..
kejap kang aku sentap lagi dia outstation tak bagitau..
pastu aku lagi sentap sebab dia tinggal aku jalan sorang2 kat mall..
pastu sok aku sentap lagi pasal hal lain pulak..
tu belum sentap sebab tak watsapp..
sebab memang dia takkan la nak watsapp ngko..
memang takde laaa dia tetibe nak call..

"sayang!!! buat ape?"

kot dia camtu, mau aku suruh dia makan ubat demam..
da kenape ngko...haha...
jadi selama brape tahun aku layankan je peel dia..
taknak watsapp? sukahati la..
outstation taknak bagitau? sukahati la..
pendek kata.. memang banyak benda aku tak penah tau..
dating pun 3 bulan sekali.. eh! ke lebih ntah..
aku pun tak ingat..penah je berbulan2 tak dating..hahaha...
aku layankan je.. sebab aku memang habit merayau sendiri..


jadi lepas kawen ni..
aku agak rasa bangga gile bila dia buat keje memalam walaupun bising sebenarnya..
sebab tak mungkin la kan aku tak dengar dia menapak kesana sini semua..
cuma agak heran, ape benda ntah yang dia sibukkan sangat...
yela, rasanya kain baju semua aku dah kemaskan..
iron baju pun aku dah setelkan..

tapi, aku hargai sungguh kesungguhan dia..
ingat senang nak nampak husband yang memang tak reti nak romantik..
tetibe usaha camni..

thank you so much husband!
i love you much!