01 June 2015

:: today its my birthday ::

genap dua puluh dan enam tahun hari ni..
mak aku kata aku lahir subuh.. 
so peel agak suam2 kuku.. 
lahir hari pertama bulan jun.. 
mak kata semua menda nak perfect..
semua menda nak number 1..
tapi bila da meningkat usia.. 
semua menda macam nak lite2 je..
takde dah nak kejar sampai jadi hebat...
tapi peel stay strong dan tetap stay jugak sampai orang kata tidak..
masih ada.. sampai dah menikah.. sampai dah punya keluarga sendiri...

dulu..
mak ajar.. kemas dapur lepas masak..
tapi aku tinggal blah je lepas berkecah.. 
dulu..
mak ajar kemas bilik tu..
dah macam sarang tikus... tapi aku cakap.. 
wat lek wat pis la..
sekarang semua menda aku handle sendiri..
suami tolong.. perghh.. bersyukur sungguh..

zaman budak2 aku tak macam gegerl lain...
main pondok2.. main masak2..
sory! not my type katanya..
aku? main racing beskal.. bawak laju2 sampai langgar tiang rumah orang..
err..langgar pagar rumah orang ntah bape juta kali gamaknya..
pastu klau balik rumah nenek, memang ke parit la kiteorg..
sedar2 abah dah kat atas tebing dengan tali pinggang..
dalam hati.. matikla kene ni...

besar sikit, bawak moto pulak..
eksiden jatuh moto ntah brape kali..
aku pun dah tak ingat...
tapi prgai still gangster..

perlahan2 berubah sebab suami dan mak yang dah hangin tengok anak dia garang kemain..
mungkin jugak berubah sebab sayang pd keluarga & taknak orang asik compare aku dengan perempuan2 lain yang ayu dan lebih tersusun atur dari aku.. annoying kot! asik nak kata aku tak padan dengan suami.. dah jadi suami pun nak compare jugak.. masak untuk suami pun kene kata dek orang jugak.. annoy sugguh..

mujur jugak utk permulaan ni..
banyak benda dipermudahkan..
jadilah aku yang baru di usia dua puluh dan enam tahun ni..
sweet kan... hihi..
mudah2an aku bole bertabah untuk akan datang.. :)