22 June 2015

:: hari ke 3 ramadhan ::

menjelang hari ke 3 ramadhan..
we olss balik kampung..
yeay! pestime dalam hidup merasa balik kampung nak sambut puasa..
dia punye happy.. lain macam....
kesian dengan orang takde kampung ni...
menumpang la kampung suami..

jumaat malam kiteorang dah gerak balik..
terus update pesbuk...

balik kampung... ooooo... balik kampung...
ngeh ngeh ngeh...

pukul 11lebih jugek baru sampai kampung...
jenuh jugak menahan mata sebab kesian mr.capt drive mata dah nak lelap gayanya...
1st nite kat kampung, internet memang totally lost..
info mak yang aku dah smpai pun harap2 nasib je..

before balik lagi..
target aku cuma nak pegi bazar..
sebab aku memang suka gile tengok makanan banyak2...

so memang tggu petang je..
mil memang beli memacam sayur dah..
aku tak tau kenape bulan puasa ni bole pulak terbabas tido..
adoiii.. pukul 9 baru terjaga balik lepas sahur tu..
baru nak join pi pasar..tapi terjoin pi pasar dalam mimpi rupenya..
adehhh...

so weekend kat kampung dibulan puasa memang takde ape program..
melainkan tggu petang nak ke bazar..kebetulan pulak ramai yang balik this week..
memang meriah la meja makan..

menjelang petang je..
mr.capt da info nak pegi bazar..
yeay! ni part yang aku tunggu...

so ai pegi bersama si twinny..
mie pegi carik martabak..ai & mr.capt pusing2 tengok ape yang best..
ternampak pulak laaa ice blend.. aku rasa mr.capt dapat agak ape ade dalam kepala aku..
wahahahahah... sebab memang dia dah tau kot aku agak gigih kalau pasal ice blend..
hari2 laaa muka aku menabung kat chatime & starbucks..



yang best kat bazar bandar temerloh ni..
sebab bazar tepi sungai..
pastu ade kuih yang aku memang suka..
pastu ade nampak kuih dodol kukus..
ntah ye ntah tak dodol kukus..mr.capt yang bagitau..
memang misi asal dorang berdua ni nak cari martabak pemes je kat bazar tu..
misi aku pulak round tengok makanan.. wahahahah..

sebab dah hari ke 3 baru laaa dapat merasa berjalan bazar..
maklumlaaa.. ai balik dah kene masak..
memang tak dan la.. kirim2 mintak seben belikan..
mujur laaa mr.capt rajin layankan..

so target aku minggu ni..
nak pegi bazar meru pulak..
dah ade niat nak pinjam moto atuk je..
sebab kalau naik kete memang 7.30 pun belum tentu bole balik..
hazab punye jem...