aku hargai...

30 June 2015

:: buka puasa day 12 ::

semalam memanglaaa aku lemau yang teramat sangat..
rasa nak pitam.. letih semua ade...
memang takde la nak pikir sangat ape nak masak..

tapi dah dekat nak sampai rumah tu memikir jugakla..
ape aku nak masak arini...
last2 suruh mr.capt singgah speedmart dulu..
dalam kepala nak buat nasi ayam..
so, aku pun capai la barang nk buat nasi ayam kononnya..
tapi pastu cam terpikir..nak buat nasi minyak...

tapi hati masih was2..
kesudahnya sampai rumah, memang aku buat nasi minyak...
ayam pn ade sikit, so buat ayam sambal je..
pastu masak sikit kari daging..
kang sahur meraban pulak takde menda nak makan...

air pulak aku buat ribena frizz..
kengkonon macam air kat pizza hut..haha..
konon2 jelaaaa... buh laici segala dalam tu..
setel...


terus aku rasa hebat bila mr.capt dok menambah2...
aku pulak dari dapur tak sengaja tersergah dia..
ahahaha... tanya sedap ke tak isteri masak?

laju2 dia cakap sedap..
siap cop pelepasan nak bawak ke potluck nanti nih..
kehkehkeh...comey amat pragai..

Alhamdulillah..
aku seronok belajar memacam menda...
ni pun resipe tanya kat mak otw nak balik keje semalam..
pastu pepandai la aku titiskan pewarna bagi nasik tu kaler2...

adoiiii.. lapa balik pulak dah..
petang ni nak masak ape pun xtau...

No comments: