aku hargai...

26 June 2015

:: menu 8th ramadhan ::

semalam awal jugak sampai rumah..
before pukul 6 dah sampai..
siap sempat pegi kedai dulu nak carik nanas..

cadangnya nak buat siakap sweet sour..
so kene ade nenas.. sebab aku malas nak letak sayur memacam sangat..
kang tak dimakan, membazir plak nanti.. 
so kita letak nenas je.. bagi rasa masam manis sikit kan..
mujur la ade nenas yang dah masak.. 

masuk rumah je terus ke dapur..
siang ikan dulu.. mujur dah tak beku..
senang nak kejekan.. 

pastu siapkan sos ikan dulu..
sambil2 potong nenas..
eh.. macam beso sangat nenas ni.. 
nak simpan memang macam dah masak..
kang simpan jadi tak elok..
so, kita cincang2 nenas tu..
buat air je....

semua sekali jalan.. 
sebelah masak sos ikan..sebelah lagi rebus nanas.. 
so dalam sejam setel semua...pengaruh mak aku la ni..
buat keje sapu semua skali..takde nak lalalala sebab takut tak dan kang..
so taraaaa....

air nenas yang kita rebus..
dah terliur pulak dah tengok air nanas ni...




takde nak show gambo ikan..
kang ade pulak orang asik perli aku..

"tengok jela sampai bila bole tahan masak hari"

haish.. suke merosakkan hati sendiri dengan negatif kat orang..
tak paham.. tak paham..



2 comments:

Luv said...

i like dapor bersih.. good2!!

nasi aym nextttt

nadiakeeza said...

luv:

wajib bersihkan dapur lepas guna.. haha..
sakit mata ai dapur sepah2..