19 June 2015

:: nasi beriani 1st day berbuka ::

bole kata jenuh jugak la nak pikir ape nak masak berbuka semalam..
sempat ke dak sampai rumah ni..
bebudak grup pun memasing heboh share menu memasing..
aku pun ade fikir something yang aku tak penah buat sebenarnya..
tapi rasa macam hebat sangat nak jadikan menu berbuka..
tapi ntah tawakal orang kata.. kite try je...

watsapp mr.capt..

"bole ke nak buat menu yang tengah berlegar2 ni"

"dia reply..okey je..tapi sempat ke dak?"

susah jugak soklan dia..
sempat ke dak aku pun tak tau..
tapi kalau ikut aku punye timing memasak sepanjang balik keje biasa ni..
inshaAllah bole..walaupun ade je orang yang suka downkan aku..

"makan je la kedai... kan senang"

senang untuk korang..
untuk aku yang masih ada rasa kesian sebab sepanjang bujang dengar mr.capt mengeluh makan kat luar.. mungkin bukan yang mudah untuk aku makan kat luar je..
tapi ade je orang cakap..

"kan dua2 keje..give n take la"

ntahla.. selagi aku rasa aku seronok uruskan semua..
aku takde masalah pun..
Alhamdulillah sangat sebab husband aku rajin jugak tolong aku..
husband korang tak taula..maybe sebab taknak menolong la kot jadi punca seronok makan kat luar..errrr....

macam dah meraban... err..err..
semalam sampai rumah dah pukul 6 petang..
aku campak campak beg smua.. terus bersilat kat dapur..
mujur la semua yang aku nak guna dah memang takde la beku amat..
kot tak haru weii..

tu pun husband tanya ade ke nak beli ape2 kat bazar..
eh eh.. ade la..tapi tak tau nak beli menda..
ikut suka la.. tapi macam dengar dia nak beli martabak..

siap je semua..
terus share dgn kalong and grup geng2..
wiwiwiiiiiii....

air rebina..
- nasi beriani -
- kari daging -
- sambal ayam -
- martabak yang dah bertuka jadi karipap-




so.. korang nak masak ape harini...
aku dah ade menu..
tapi macam biasa..
kene tengok timing balik keje kang..

yeay!
harini nak balik kampung...
sambut puasa kat temerloh ler kite..

teringin nau nak pegi bazar ramadhan kat temerloh.. =)