18 June 2015

:: al kisah sahur 1st ramadhan ::

haaa...
ape cerita sahur 1st day di bulan ramadhan?
aku set jam pukul 4.30.. tapi sebab dah mind set sesiap kan..
lauk semua stanby.. so cuma masuk je microwave sok...
malam tu mak aku antakan masak udang lemak cili api..
terus aku rasa teruja amat..
walaupun aku sedih jugak la sebenarnya 1st ramadhan bukan dengan family aku..
okey sedih!

aku rasa aku macam gelabah kot..
takut aku terlajak tido..
sebab aku asikla terjaga sejam sekali..
rasa macam saiko sangat sampai pukul 2pagi aku terjaga mati2 ingatkan dah terlajak..
terus rasa tido2 ayam je pastu.. adoiiilaaaaa....

elok je 4.30 aku terus siap2kan makan...
pukul 5 baru kejut mr.capt..
senang sangat bangun, bagus..
takde aku kene ulang kejut banyak kali..
kalau sama spesis dengan adik bujang aku..
matilaa aku..

mr.capt turun bawah dengan muka ceria sungguh..
heran aku.. tido ke tak sebenarnya dia ni..
yang lagi aku kagum, dia makan selera sungguh...
maklumla.. sepanjang aku bujang, aku memang manusia paling pemalas bangun sahur..
mak aku pun tau sangat dah perangai aku..
memang tak laaa nama aku nak join sahur.. orang kejut, aku tarik selimut adela..
sebab aku sendiri kalau kejut dorang, memang peel memasing sama..
jadi bila tengok dia makan selera sangat sampai bertambah pagi2 buta ni..
aku jadi tercengang sampai aku pun terjoin nasi tambah sekali..

ciss...mr.capt siap cakap.. amboih! menambah..
nasibla husband bukan jenis memilih makan..
kot tak.. jenuh jugak aku pikir..
ni berbuka kang da ade dah plan dalam kepala aku..
tapi tengok la keadaan jalan kang..
aku harap2 jalan normal dan bukan jem nak mati..
kot tak, memang tak jadi ape la nak masak ni kang..