10 June 2015

:: Dia.. isteri luar biasa ::

dah episode 14..
bole dah kot kalau nak kritik ke ape..
aku nak kata follow sangat tu takla..
kalau sempat tengok kat rumah, tengokla..
klau tak sempat, memang tengok lenkali jela...

tapi sepanjang aku tengok cite ni..
apsal tah aku rasa cite ni macam sama je dengan drama before ni..
hati perempuan ke ape tah nama cite tu..
MashaAllah.. keje asiklaa nak carik salah suami..
part paling aku tak faham..
apsal la beruntung sangat dapat suami sebaik2 umat..
yang cuma senyum.. buat semua serba serbi baik je..
isteri tu menjerit sampai nak terkeluar anak tekak..
tapi macam takde reaction nak bertegas..
terus rasa kesian dengan suami..

aku tak tau kenape drama sekarang macam cubaan nak menjatuhkan martabat suami..
dan aku tak tau jauh mana sebenarnya maruah suami pada pembikin drama & novel kat malaysia ni..annoying gile rasanya tengok drama yang isteri high class.. isteri yang rasa lebih hebat dari suami..ntah ape2...

belum part kakak pulak masuk campur rumahtangga adik..
sampaikan suami terabai..
dok sibuk fikir cara nak robohkan rumahtangga adik sampaikan rumahtangga sendiri berantakan..
serius aku rasa annoying gile cite macamni..

bila nampak situasi macam tu..
aku pandang sudut rumahtangga aku sendiri..
tak sanggup rasanya nak membelakangkan suami..
nak membangkang pun tak sanggup..
bukanlah kata ikut nau telunjuk suami..tapi paksi hormat tu kene ade..

ape rasa tak kene..
better bincang elok2.. dari menjerit2 mintak dilepaskan..
rasanya nak kawen pun takde sape paksa...
time bergaduh, sampai bergegar tiang arash mintak cerai..
aku tak tau part mana yang baik konon2 nak disampaikan..
dengan banyak plot kene potong.. 
betul2 aku tak paham... 

tapi rasanya drama sekarang memang camni...
benci kemain awal2.. last2 sayang.. 
terus aku rasa, aku pun sengal sebab layan cite camni.. haha