aku hargai...

29 June 2015

:: 10 & 11 ramadhan ::

plan balik rumah mak memang dah petang2 sikit..
sebab aku nak terus pi bazar, pastu nak terus hadap makanan..
pandai tak aku? haha...

ok tak tak..
aku kene setelkan iron baju keje mrcapt dulu..
kasi setel seminggu terus.. pastu ikut suke la nak pakai baju mana 1...
kompem2 balik rumah semula dah malam..
tak kuasa aku nak iron subuh2 tu..

sampai meru dah pukul 6..
terus singgah rumah atuk terus..
nak pinjam moto pi bazar...
kalau naik kete, memang alamatnya buka kat bazar jela jawabnya...

pestime mr.capt yang bawak moto..
terus aku rasa yakin dengan tidak je..
hahaha... maunya tidak, aku da la dah macam kenderaan berat..

adik2 dah kirim memacam..
air tebu la..
nak agar2 jelly la..
mr.capt teringin air tembikai pulak..
aku? takde nak teringin ape2..
sebab semua tu nanti aku jugak yang bedal..

sampai rumah nampak karipap...
wahhhh!! mak tau anak dia nak balik..
siap buatkan aiolss karipap..
heaven! 

setahun ade kot aku tak makan mee goreng..
haha.. tahla.. fobia dengan kalori..
tapi beger ngko makan pulak kan..
kalori hangguk dia..
hahahahahaha!!!





buka puasa day 11 ramadhan..

aku pagi2 dah hantar mak pi pasar....
aku tingin asam pedas ikan pari..
sedapnya...

pastu mak beli jagung nak buat bubur..
ade la sayur sikit..
kene masak jugak nasi untuk menantu mak sorang tu...
tak lalunya dia nak makan menda lain selain nasi...

petang2 pegi bazar carik air tebu..
pastu nampak soya dah teringin soya...
nampak popia teringin popia..
eh eh.. semua pulak nak teringin kan..

kesudahnya air tebu je yang jalan...
air soya tu tah ape jadi..
good!



mak aku kata..
aku takde, meja takde memacam sangat..
aku balik.. penuh meja...

maklumla mak..
hantu balik nak makan..
semua menda hantu ni teringin..
lalalalalala...
balik rumah sendiri, takde dah macam gini...
memang aku masak 2 lauk je...1 untuk buka.. 1 untuk sahur kang..


sekarang ni aku tengah pikir ape nak masak buka kang..
rasa macam nak masak nasi ayam..
ke nak masak nasi minyak? adoiiii
bingung!

No comments: