aku hargai...

02 January 2015

:: hari pertama 2015 ::

Assalamualaikum januari 2015.

berlabuh sudah tirai 2014..
ade azam baru ke tahun ni? haaaa.. aku memang dah bersusun azam..
dari aku ade kawan nama azam lagi aku da azam macam2..
hewhewhew.. azam tahun ni memang ade yang aku amek je dari tahun2 lepas..
sebab ade a few list yang belum pun tercapai sebenarnya...
sebab aku bizi sangat buat azam sampai tak ingat langsung nk realitikan azam tu..


  • untuk permulaan tahun 2015 ni.. benda pertama skali aku nak buat.. aku harap sangat2 laaaa aku dapat berentikan masalah addict aku dengan kasut..kadang beli pun.. sekali je pakai... pastu tak pakai dah.. balik2 yang aku sarung sat lagi kasut yang sama je..kalau mak aku nampak rak kasut aku kat opis dengan dalam keta.. kompem aku kene ceramah sampai ke sudah.. tapi nampaknya azam cuma tinggal azam sebab sempena 1 januari 2015..aku dah tambah koleksi kasut baru..hahahahha... terima kasih vincci sebab buat sale.


  • seterusnya aku harap sangat2 tahun ni aku dapat perbetulkan lagi banyak keadaan yang tak betul..mak selalu doakan aku jadi lemah lembut.. sopan.. tak basuh pinggan macam basuh kerang..tak jadi tarzan panggil adik dari depan rumah.. takde lagi muka bengis macam singa lapar...tak bawak kete macam F1..eh! teruk betul peel ngko ni nad.. hahaha.. mudah2an la dipermudahkan..amin..


  • aku selalu harap aku ada lebih banyak masa lagi nak bawak mak aku sana sini..sekarang ni pun bole dikatakan dah macam kutu rayau.. meru - kL - Meru tu dah macam depan rumah pi dapur je... mak aku pun redha je mana aku bawak dia.. kadang saje je bagi jalan jauh..padahal jalan dekat ade.. kehkehkeh..mudah2an jugak Mak Abah aku selalu sihat.. supaya sampai masanya nanti dapat balas jasa dorang.. Ya Allah, mohon lindungilah Mak Abah selalu..amin..


  • aku rasa aku kene masukkan jugak azam tahun ni dengan elakkan dan jauhkan diri dari manusia2 saiko.. sebabnya? takpe.. tu kira masukkan dalam azam untuk tidak bercerita dan terlampau rajin sangat bercerita dengan orang jugak.. haha.. orang sekarang ni kan memang paten carik silap orang lain sampai lubang cacing.. haha.. perangai sangat..

  • harap2 aku bole jadi anak,kaklong,teman,kawan,sahabat dan pekerja terbaik dari sebelum ni untuk semua orang.. mudah2an jugak aku bole naikkan prestasi keje aku yang kadang2 macam graf ni.. kejap naik kejap turun.. amin.. 

  • mudah2an Allah makbulkan doa kaklong aku yang masih TTC.. Ya Allah, makbulkan doanya.. mudah2an ada zuriat soleh solehah buatnya.. amin..

  • last sekali.. misi aku tahun ni aku nak kurus dengan jayanya..haha.. tu misi 8 tahun lepas yang aku asik c/f ke depan je..ntah bila ntah nk kurus.. hadoiii 
mudah2an azam bukan sekadar azam je tahun ni..
mudah2an Allah lindungi negara kami Malaysia juga.. amin..







2 comments:

Ida Puanstoberi said...

Eh.. ni naper sweet sgt ni.. tetiba terus sebak.. huwaa...

siap masukkan kaklong dlm list azam ni.. huwaaa.. nangis lagi lah...

mekasih tau.. huwaaa... (sambung nangis)

cik nadiakeeza said...

kaklong..
sama2 doa bebanyak eh eh..
mudah2an dipermudahkan.. amin.