12 June 2012

Alhamdulillah... walau perasaan cinta tu hanya pinjamanMu..



cinta... sape x pernah bercita ye x.. smua manusia sama jer.. gembira dgn sedih je la ending kisah cinta tu kn.. sama jugak cm aku ler.. dulu masa skola, konon ler kata cinta... pui.. cinta la sgt... hahahaha.. start kengkonon kenal cinta laaa sgt ni.. masa form 1 kot.. muahaaha.. dgn member kelas.. pastu yg bestnya, kata cinta la sgt.. tp gile! sebulan je.. sbbnya yg kengkonon "clash" tu pasai gaduh la.. start dari tu, dia baling aku dgn beg skola yg penuh buku #sakit ko tau x!!!# aku lempar dia dgn krusi kayu.. yg tu aku x lupe.. sbb puncanya dia amek aku pnye meja.. #sesukahati ko je kn!#.. pastu trus lancar perang... hahahah.. mmg siyes, mcm jantan btul.. gduh siap tarik2 baju lg.. *tu ker cinta?? * pastu bertahun x bertegur.. asal tegur je, mmg bala la jawabnya... gduh smpai naik bilik disiplin.. muahahahahaha... ade aku kisah?? 

pastu aku form 3, mase ni xde cinta2 aku rase.. lebih pd kengkonon abg angkat... muahahaa.. "abg angkat" ni form 5 masa tu.. pastu habis la kecoh 1 skola konon2 aku ni skandal dgn mamat tu.. al maklum ler, mamat tu pemes.. bdk sport.. mana x pemes... yg besnya, siap aku ni kena marah2 la dgn gegerl yg minat nau kt mamat ni.. tp x dilayan.. nk sgt ameklaaaa, ade aku heran?? hahahaha.. x kot.. kira abg angkat aku ni, mcm kabel besar aku mase tu la.. asal ade org kcau aku, wa repot abg derrr... hahaa... pastu mamat yg kcau aku tu kena blasah.. muahahaha, larikkk... eerrr, aku x suh pukul okeh! aku suh warning je.. hehehhe.. kenangan.. bru2 ni baru kutahu mamat yg kena blasah dulu tu sedare aku... hahahaaha, matikla klau dia ingat lg hal tu... ampun2..... mmg memacam la jadik sepanjang berabang angkat bdk sport pemes ni.. setahun xde sape brani kcau aku... hahahaha... tp dia abes je akhir tahun, x jumpe lg da.. skang xtau mana da dia duduk.. ngeh ngeh ngeh... 

pastu aku naik form 4.. slow skit buat hal.. hahaahha.. da besar kononnya.. konon laaa.. lg pn masa tu aku bizi dgn jd pak polisi kt memacam program skola.. makanya aku xde pk sgt kot benda2 merpek ni.. tp ehem2 wa ade gak skandal.. tp nk kata cinta mati tu x la kot.. cuma cintan2 gaks laaaa... mamat ni pn bkn la baya2 aku... kot ikut dan pk kewarasan aku skrg.. apehal laaa... da 24 bole kawan dgn bdk 16taun... muahahahaa... bongoksss gile bile ingat.. tp mamat tu pn al sengal.. asyik tipu je ko kn.. pastu tipu kantoi.. hahaha, bangang gile... lg bangang konon sedih nau laaaa.. pigidahhh... hahaahhaah... ko tipu aku, aku tipu ko blk..zzzzztttttttttttt.... pastu pi lantak ler ko labu...
same time aku bizi dgn polis pencen.. makanya xde aku heran..

pastu aku da malas nk pk.. asyik ko je tipu aku kn... hahaha... cintakah itu??? skrg mamat tu da kawen, ado anak 2... tu pn sbb asal nmpak aku je pandang x kelip.. *_* 
hahahaha, kelakar la ko ni.. 

pastu lama da kot xde cinta kengkonon ni... err, ke ade trtinggal.. bdget hot je ko kn.. *sebenarnyaramaimalasnkingat* pastu.. aku da bizi follow apak aku sana sni.. roadshow proton..

setahun kemudian....

wa jumpa cinta baru laa... hakhakhakhak.. okeh, ni mmg da cinta kot.. kihkihkih.. gile! pesetime jumpe pesetime jugak aku bole hint2 kt mak.. ahaksss, gatai... tp cinta PJJ ni la kn.. memacam hal.. tp masa tu aku letak mmg 200% percaya sehh... sayang kata ko... setahun.. pastu memacam hal jadik.. smpai aku rasa aku da kuat nk pertahankan... dugaan.. tp ntah nape laa haihhh.. wa tgu gak. jd kayu.. walaupn, penyumbang cerita, gambar dan berita bertebaran.. tp aku bongokss gile tgu dia.. mmg time tu.. adoiii laaaa... ni kah cinta?? giler sakit sehh....




wa pnye hati da hancur kritikal giler... tp cuba giler kuatkan semangat... walaupn.... hakikatnya, yg jd... aku da x sggup lg nk tgu.. lastly, back to normal.. tp jalan tu da x sama.. da berbeza... jd kaku.. perubahan demi perubahan... bermacam perkara yg dikorbankan.. hingga akhirnya aku da mengalah..   mungkin aku bkn untuknya.. inikah cinta??? berbeza giler sehh dgn cinta berlari2 aku dlu.. mungkin masa ni aku rasakan dia orgnya kot.. tp Allah pinjamkan dia sebentar... dan Allah da ambil dia semula supaya kasihnya dipinjamkn kepada org lain pula.. =) aku masih begini... 

ape yg berlaku dan terjadi jadikan aku kuat giler.. walau sbnanya x.. hahahaahaha....


eh, pssttt........... pastu cinta ni aku bukakan pd insan yg Allah juga pinjamkn dia sementara pd aku... dan aku tau... walau mcamana cara dan bagaimana pn yg berlaku.. cinta pinjaman ni juga akan tetap menjadi pinjamanMU.. aku hanyalah meminjam dan sampai masanya aku tau aku perlu return back this love to u... =) 

terima kasih Ya Allah, berikan aku perasaan ni sbg pinjaman sementaraMU...