aku hargai...

17 November 2014

khilaf buat keputusan

orang kata kalau mengenang kembali kisah kemarin..
camtu takpe..tapi jangan patah balik dalam tu..
tipula kalau aku tak pernah ingat semua kisah lama..
aku rasa sekarang ni macam makin kuat semua tu datang balik..
selalu jugak aku fikir kat mana agaknya silap semua tu..
mencari cari silap yang tak pernah aku jumpa..

kemarin terjumpa kawan lama yang pernah ade selisih faham..
aku tak rasa dalam hati aku ada prasaan benci..
cuma aku tak reti nak mulakan balik..
yup, dah jadik awkward pun..
sangat janggal..

sebab tu jugak buat aku patah balik kisah2 lama..
baru aku perasan..aku ada seseorang yang buruk mana pun kteorang bergaduh..
jahat mana aku amuk dia..tapi dia la satu2nya yang pernah rapat dan masih tanya ape kabar aku..
betul aku banyak ada rasa terkilan.. berkawan baik.. bercerita.. tersentap dan kesudah taknak tegur aku dah..sebaik2nya aku rasa aku taknak carik musuh..
tapi aku sendiri tak paham kenapa orang suka judge aku macamni dan macamtu..
mungkin aku tak pernah bagi diri aku peluang nak berubah..
atau aku sebenarnya yang emosi dan selalu negatif..

betul jugak..ade baiknya tindakan aku sekarang..
bercakap bila perlu.. berurusan bila perlu sahaja..
kebetulan jumpa kawan yang pangkat ala kakak2..
selalu senyum je kalau aku lalu depan dia..
aku pulak laju2 slowkan jalan.. sebab dia suka tegur aku kasik biar makin sopan katanya..
haha.. walaupun kadang2 terlepas jugak kurang sopan..

tipulah tak pernah ade yang menegur..
tapi spesis degil macam aku.. tak taula bole dengar ke tak ape orang cakap..
sebab tu ramai give up dan blah.. kadang2 aku senyum sendiri..
sebab aku penah jadi diam dan sabar..
dan kita sebenarnya tak bole nak expect yang orang luar mampu buat macam kita buat...
dikurniakan sifat berani dan aci redah buat aku dah tak kuasa nak pandang belakang..
aku penah je rasa kene hina... penah je orang cakap aku tak sesuai dengan orang ni sebab sifat dan ciri2 kasar melampau aku..tapi sape la tau disebalik seorang aku kan..
tipulah aku tak pernah terasa dengan semua tu..
bila orang buang aku macam aku tak pernah ada prasaan..
banyak benda yang aku masih flashback sebenarnya.. supaya aku kenal sape aku..
ape agaknya identiti aku...walaupun aku masih ada lagi sifat marah... tapi alhamdulillah aku bole kawal semuanya.. dan Alhamdulillah, setiap kali aku ada rasa tak best.. rasa terasa hati.. rasa nak amukan.. aku akan amik masa diam..
setakat ni alhamdulillah.. aku banyak belajar sifat sabar dan tanggungjawab mak..

mungkin sebab mak selalu sangat dah risau dengan aku..
macamana aku nak urus hidup aku untuk tempoh beberapa bulan je lagi..
tipulah aku tak pernah fikir semua tu.. banyak dalam fikiran aku sekarang..
cuma satu pun aku takde jumpa jawapan lagi..
cuma sekarang lebih banyak kepada kecewa...
Allah je tau.. dan aku serakan semua pada Dia..

kata kata sekeliling..
aku cuma bole perhati..



1 comment:

sharamli said...

Kalau engko jadik pendiam mesti cam pelik jeeeeee.

Larikkkk