05 November 2014

isu isu sensitif

Assalamualaikum..


perghh.. memang nampaknya aku gigih nak mula balik menaip...
belek belek blog blogger glamer yang memang aku suka baca setiap hari..
buat aku ade idea nak share samting...

sekarang ni memang kita semua dah ade kat zaman yang dikelilingi mereka yang tak tau 
macamana caranya nak jaga hati orang..
yela, kita ni bukanla serba serbinya sempurna..
mungkin ngko rasa ngko power dan mampu hadap semua benda dalam dunia ni..
mungkin ye.. ngko ade kereta besar.. ade keje gah.. badan solid kalah erra fazira..
ade wife/husband yang orang kata sempurna habis...
tapi tu bukan petandanya ngko bole menjatuhkan maruah orang lain...

kebelakangan ni...
aku suka share matlamat aku nak kurus..
wahaha.. 2kg turun.. oklaaa kan.. tu pun macam nak maut rasanya..
orang kata jangan skip makan... tapi aku kene jugak skip.. 
sebab kebiasaannya nafsu makan aku ni 
memang mengalahkan syaiton..orang suruh exercise, bab tu memang akui la aku agak liat sikit..
mana taknya, aku ni travel Meru - kL - Meru tiap tiap hari..
bila la masanya aku nak buat semua tu..
balik rumah dah sah memang aku dah tak bole gerak.. 
skip makan jela aku mampu buat..tu pun paksa jugak minum mineral 5liter sehari..
nak muntah pulak dibuatnya...tapi tu pun ade jugak yang kata aku memacam..
rajin sangat compare aku dengan diri dorang..
woih! ingat aku tak terasa ke?
kene laa paham, metabolisme badan kita semua ni mana sama..
janganla bandingkan aku dengan korang yang dah beranak anak tu..
tak payah rajin rajin sangat...
sekali dua dengar.. bole terima lagi laaaaa....
abis klau dah pantang nampak aku, sakan lagik bercakap...
rasa nak muntah pulak aku dibuatnya..
tu bukan advise dah... tu buat orang menyampah dah jawabnya...
aku lagi suka orang share dengan aku benda benda bermanfaat dari dok compare aku dengan life korang... helo! aku ni sampai dok dalam bilik tak klua okeh.. sebab tak nak la mak aku kecik hati, dia masak masak pastu aku tak makan...
kadang kadang aku susah nak explain dengan orang payah nak paham bahasa camni..
jalan sambil libas kain jelaaa aku bole buat...

pastu baru tadi aku cite dengan sorang member aku ni...
pasal hal brape bulan lepas...macam ala ala throwback laa ni...
bole timbul balik isu tu  pun pasal aku baik sangat nak wish birthday sorang budak ni...
tapi haram nak reply balik...kalau ikutkan bukan la aku hadap sangat pun dia reply balik 'pm' tu..
tapi aku rasa bangang jugak laaa sebab elok je komen kengkawan dia.. dia bole reply..
'pm' aku tu macam virus agaknya yang masuk dalam mailbox dia..
terasa gile betol la aku..
dalam hati ni memang dah macam macam rasanya yang aku ungkit....
tapi mampu dalam hati je aaaa... tu pun aku rasa dah melayang layang dah pahala masa ikhlas tolong family dia time tu...hahaha...
aku anggap jelaa dia datang dalam hidup aku dulu tu sebab Allah nak uji aku...
tapi serius rasa macam tak berbaloi...maybe dia tak cukup akal lagi...
sebab tu aaaa Tun M kata melayu ni mudah lupa..
masa susah payah, konon konon aku laa kawan yang ada..
dah senang, eh! menegur aku pun tak nak..
jaga hati sikit pun takpe kot beb..
tapi, sape la pulak aku nak hukum dia.. sudahnya, lantak ngko la..
halalkan je baik buruk selama hari ni..cuma agak kecewa jugakla...

aku rasa betul ade hikmah ape yang jadi...
sorang pun kat keliling kita ni tak bole pecaya...
sampai masa sure ade cite back stabber...
cuma rasa terkilan tu masih ada...