19 May 2015

:: memasak demi menjana perut suami ::

sebelum kawen..
memang aku la orang paling malas ke dapur..
bole kira la bape kali je aku masak pun..
sebab aku lagi rasa best lepak makan kat luar..

bila suami dah gigih belikan dapur..
siapkan semua pekakas..
memang perangai sangat la kan langsung tak nak kedapur..
memula aku rasa macam.. bole ke mr.capt makan ape aku masak ni..
akhak main masak campak2 style je wehh..
memang dasar pat juta kali la aku merasa...
okey ke dak.. okey ke dak..
pestime masak aku dok perati je muka dia..
memang doa siap2 janganla mr.capt sampai kene food poison..
kot tak.. risau aku hoih..




memang hari2 aku dok pening..
ape la aku nak masak petang ni..
sekarang ni takde dah fasa balik rumah..
melengkar barang sejam dua.. baru pi mandi..
balik je rumah da sinsing baju siap2 masak dulu..
kang takde terkejar2 nak memasak lepas maghrib.. 
bila suami memang makan ikut time ni.. kita pun kene punctual memasak..
mujur jugak suami bukan kaki komplen.. 
cuma agak memeningkan kepala sebab banyak nau yang tak makannya.. 
redha la ikut selera suami ye..

tapi yang bagusnya.. 
aku rasa aku makin hebat kat dapur.. wahahahaha...
ingat la dulu, aku penah try masak telur bungkus style mak aku..
tak penahnya jadik telur bungkus elok..
kompem pecah pastu telur rentung..
aku pun berasap je rasa tengok lauk jadi camtu..

tapi 1st trial lepas kawen..
buat semula telur tu.. menjadi wehhhh....
perghh.. aku rasa betul jugakla teori memasak untuk orang yang kita sayang ni memang inshaAllah..
semua menjadi.. cuma 1 yang aku rasa macam failed lagi..
apehal asam pedas ni takde rasa asam pedas...
terus menyesal sebab tak belajar ilmu mak masak betul2..

ni masak tah minggu bila pun aku dah tak ingat..
yang aku ingat, aku masak ikut resipe ebu cik ai..
kene repair lebih sikit udang tu..
sebab macam tak sama je dengan yang ebu masak.. 

setakat ni Alhamdulillah..
aku rasa seronok je buat semua ni...
kene rajin gugel tu yang penting.. haha




majulah program memasak setiap hari untuk menjana perut suami tercinta!
wahahahhaha!! k bai