17 January 2012

bila bertindak mudah dlm setiap bait kata2...

mudah sgt melepas setiap kata2... ntah bila nk berubah.. ahaa! tu ayat yg acap kali akan didgr bila stiap perkara yg dibuat sebenarnya adalah amat mudah utk dilafazkan..walau kadangkala ade unsur yg menyakitkan hati.. tp..itulah realiti.. yg adakalanya nampak sgt manis ketara ucapannya.. namun,siapa sedar.. bila perkara sama sentiasa berulang... memaafkan dan terus memaafkan.. nampak indah kn... knp xde unsur2 baik yg memudahkan dalam bait kata? yg adakalanya sgt mencabar perasaan..

tanpa sedar,.... hati baru nk selembut kapas... tp x terjangka.. itu yg realiti... andai perkara sama... adakah akan bertindak serupa? haha.. mengamuk mgkin la.. tp, itu adalah yg mematangkan.. kesempurnaan.. melengkapi.. ya.. itu adalah karma.. juga norma kehidupan.. x lari dari silap.. ape yg akan difikir andai masa itu semakin tipis.. andai masa untuk berbuat dan bertindak utk kesempurnaan tu ada? nampak kelakar kn.. janji yg Esa tu tetap janji.. masa akan tiba untuk smua..

disaat merasa di atas.. di saat merasa di puja.. disaat merasa di kelilingi.. dan akan sampai masanya... bebola itu akan berada dibawah.. oh salah.. bukan bebola.. tp roda2.. roda? roda putaran alam.. pernah terfikir?? x mgkin.. setiap kali meninggikan suara... setiap kali melepas rasa marah sesuka hati.. setiap kali menyebabkan pertelingkahan.. Ya Allah.. berdosanya aku...
masa ni.. niat dalam hati nk memperbetulkan smuanya.. kesemua keadaan.. nk merubah smua perbuatan.. namun.. ada masanya trasa terlambat..

setiap ape yg aku adaptasikan dari ruang hati.. seluruh jiwa ni nk kuputihkan semula.. hendak ku ukir semula menjadi seperti bayi.. hendak ku jauhkan pergaduhan.. persengketaan.. ntah knp.. harini aku ternampak 1 status yg bertarikh 10 januari.. dan harini 17 januari..7 hari selepas status itu diupdate.. insan yg menulis,menghembuskan nafas terakhir selepas terlibat dgn kemalangan.. secara jujurnya aku tidak mengenali siapa empunya diri.. tp ntah knp.. hati aku terasa bergetar... ape maksudnya? aku perlukan jawapan.. mudah2an itu dipermudahkan.. amin