17 January 2012

bila sekali membuka aib org..maka x mustahil Allah akan membuka aibmu

ntah knp aku teringat tentang ni... kalau nk difikirkan logik.. ye,pernah terjadi.. kejadian tu walau sudah terlepas.. tp masih kekal dlm ingatan aku...
x mungkin aku lupa... ya, itu sejarah.. namun,dari sejarah mematangkan setiap tutur kata supaya tidak tersalah melepas kata2..

kadang2 sungguh mereka x sedar.. ape yg dikatakan adalah yg akan menjadi effect akan datang... namun siapalah yg akan mengenang itu kn.. sudah dasarnya melepas baru berfikir.. diketika tu agak terlewat untuk menilai.. aku jgk x lari dan x usai membuat kesilapan... namun, ada masanya kesilapan itu kadangkala x aku sedar.. realitinya sungguh aneh.. namun itu kenyataan.. malah dikala aku meluah ape rasa dalam hati.. itu yg membawa setiap bait kata2... agak formal disitu.. setiap detik perubahan demi perubahan aku cuba laksanakan.. namun ntah knp kadangkala peluang seolah2 dipermainkan.. egonya aku...

x ramai mudah sadari setiap salah sendiri.. tp aku mencuba hargai setiap itu.. kerana setiap itu membawa impak pd seribu perkara akan dtg.. ye... aku sedang yakin.. malah sgt yakin akan tetap setiap kesilapan yg aku lakukan masih berlegar2 di mana sahaja aku berada.. sygnya aku lambat memperbetulkan setiap bait itu..

alangkah indahnya andai aku diberi peluang mencari kedudukan sebenar aku di bumi Allah ni... tatkala aku seringkali lambat sedari bahawa yg mana satu murni...dan mana satu yg tidak harus aku jejaki... perbezaan jalan skrg yg semakin serabut.. x mungkin memudahkan aku mencipta haluan aku.. dan alangkah indahnya andai aku dapat kecapi semuanya dgn pelbagai kebahagiaan yg selama ni aku sukar gapai..

mudah2an Aku diberi kesempatan utk memperbetulkan keadaan sebelum terlewat.. =)