25 August 2015

:: check in hotel 5 bintang katanyaa ::

sape la yang nak rasa sakit ye tak..
minggu lepas, aku memang da rasa lemah semacam je aku ni..
macam ade unsur2 nak demam pun ye jugak..
tapi gagahkan datang opis.. elok je lepas breakfast, terus aku meleper..
memang tak daya sungguh.. orang watsapp ape pun aku tak hirau dah..
memang lemau sungguh aku rasa..

masuk je tengahari.. aku dah tak bole tahan..
mujur c.ai tengok aku kat dalam bilik jait depan tu..
before tu ade kak Nurul belikan aku air barli.. 
mudah2an surut la demam.. tapi sebabkan aircond opis makin kuat..
badan aku pun makin tak tahan.. 
mengigil2 rasanya...terus mr.capt anta pegi klinik..
takut2 jugak nak makan ubat klinik, tapi dah badan pun makin lama makin tak bole nak tahan..
aku tawakal telan jela bedal jela..

malangnya malam tu aku rasa kebah sekejap je..
plan nak ke opis pagi esoknya pun dah takde daya dah...
tido je kat rumah.. masuk tengahari aku da pakai stokin.. 
macam orang berpantang dah..terus call mr.capt bawak aku pi spital petang rabu...
haha.. memang da jangka laaaa kan kene masuk air.. pastu kene cucuk lagiii...

paling fobia rasanya bila kali ni..
bole pulak la kan cucuk jarum sampai rasa ke tulang.. 
bila komen dekat nurse..
dia bole kata aku 1st time kene cucuk..
mangkuk betul.. dia taktau ni genap sebulan aku masuk spital balik...
redha dalam masa 4ptg ke 11malam dah masuk air 2 botol..
paling suffer bila nurse pulas salur drip tu..
sakit sampai tahap gigil2 aku pegang meja tu...
nasib baik aku tak kunyah je meja tu.. hahaha...



ingatkan abis je botol ke 2..
doc nak suruh balik.. rupenya harapan tinggal harapan..
dia kasi aku gelang suruh aku duduk wad diam2...
adoiiiilaaaaaaa.....

elok sampai wad.. doc terus tukarkan jarum aku..
pasal suffer tiap kali dia pulas tu memang bole buat aku tak tido jawabnya..

aku memang da berkira2 nak pi berjalan esok paginya..
harapan dah start tipis... adik aku siap pesan, sok pagi2 pegi tanya doc..
bole balik ke tak.. pukul 5pagi aku gagah bangun weii...
semata nak tunggu doc check..nak balik punye pasal..

1 malam kat wad aku rasa kenangan paling dasyat sebab memang sah aku tak aman tido..
kejap2 kene kejut..kejap kang doc suruh minum air..
kejap suruh pegi check urine...perghhh.. nasib tak kene migrain je haaaaa....
welcome to hotel serdang katanya....
selamat la bermalam kat sana..




Alhamdulillah aku ada suami yang sangat2 caring..
sangat2 menjaga..
kebetulan pulak elok je doc pakar check..
terus dia tanya nak balik ke? haha..
memang pucuk dicita laaaa weiii..
aku nak pi penang ni..
berjalan punye pasal, aku gigih buat2 sihat depan smua orang..
huhu.. mr.capt cakap...
mujurlaa sy suami awk, ikutkan je sakit2 pun nak berjalan..
kene bersyukur ni.. hahaha..

haihss.. memang bersyukur sangatlaaaa....
mr.capt ai kan.. hikss..
episod kenangan kene tido kat spital memang rasa scary weh..
ntahla.. sebab aku tak suka duduk spital kot..
rasa terkepung kejap otak aku...
pasni kene paksa jugak makan..
tak nak dah kene masuk air lagi..
fobiaa fobiaa