aku hargai...

12 August 2015

:: apa ada pada tulisan ::

nampak gayanya nafsu nak menaip makin kurang..
stiap hari bukak blog.. tapi tak tau ape nak taip..
bila nak cerita tentang harian..takut ade yang terasa hati..
bila nak cerita pasal masak ape.. takut aku pulak yang terasa hati bila orang bercakap...
nak cerita pasal dunia.. aku rasa dunia sekarang pun dah tua sangat...

pernah aku up satu status..
tiba2 suami tegur..

"kenape tulis camtu.. nanti orang kata awk bergaduh dengan saya"

kali ke 2 la ditegur sepanjang kenal mr.capt..
ada masa memang aku paten tak makan saman..
rasa nak marah? memang aku publickan je status tu..
emosi kurang stabil.. orang cucuk sikit pun bole jadi punca...
kadang kadang sebenarnya terfikir..
hati sape sebenarnya yang tengah aku jaga..
hati orang luar yang sentiasa cari hal atau hati suami aku yang sebenarnya memantau ape aku buat..

manusia..
aku pun ada angin sendiri...
kejap okey.. kejap mendung.. kejap kang tau2 dah terbako...
tipulah tak mudah terasa...
lagi2 pulak dengan orang yang bangsa cakap lepas..

mr.capt kata.. buat dek je..
kenape la aku rasa lelaki ni simple sangat..
yela, aku punya la dok sentap2 segala bercerita mengadu..
dia kata.. tak yah amek port la..
biarkan je..
seronoknya ada prasaan camtu..

sekarang ni..
aku rasa aku lagi mudah sorang2..
tak kuasa dah nak ajak orang teman aku nak makan..
ajak pun sekali je.. ko nk ikut, jom..
tak nak, aku pi sendirik.. setel..

kemarin..
bila aku marah.. dan aku tak tau macamana nak lepas geram..
memang alamatnya aku taip la panjang2..

harini..
aku terfikir..
sok2 aku mati sape pulak nak tolong padamkan ape yang aku taip merapu meraban tu..

sebenarnya melalui tulisan la yang paling lekat kat hati..
taip harini.. sape yang trasa memang lekat kat hati sampai ke sudah..
alahai...

teringat minggu lepas..
hadir ziarah Allahyarham abg wan..
paling mengejutkan rasanya...
last aku jumpa abg wan masa majlis hari raya kraf..
ade la 2 lagu dia nyanyi..
abg wan memang terkenal dengan baiknya dia..pelawak..
senang sangat nak dekat..peramah..
betul la.. Allah akan ambil orang yang baik2 jumpa Dia dulu..

Al Fatihah buat Allahyarham Norizwan Mat nor

belajar dari setiap silap kita yang lepas2..
ajal datang tak kira siapa kita dan kat mana taraf kita hari ni.. :)





No comments: