aku hargai...

15 September 2015

:: pasal chef paling cantik ::

aku ni memang jarang amatlah kan nak tengok program2 masak melainkan tertengok..
macam last week tertengok junior masterchef amerika.. yang masak semua budak2 12 ke 13tahun...aku pun terkagum2 laaa tengok skill dorang masak..
sebab masa aku 13taun, paling hebat pun goreng telur dgn masak megi..
nak masak2 lauk pauk ni? memang jawabnya sape pun tak makan..
pernah je jadi masa aku bujang lagi, abah memang takkan makan kalau aku yang masak...
haha.. sebab tak ikhlas.. rasa memang kompem out la kan.. jangan harap laaa ade skill rasa pelbagai tu.. ntah hape2 jadinya...

sebab tu bila dah dekat nak kawen.. aku punye takut bukan pasal life berdua..
tapi bila aku kene masak utk mr.capt.. MashaAllah dia punye ketar..
Allah je tau... ntah brape kali aku tanya dia, sedap ke? pedas sangat ke? ok tak?
ada rasa pelik tak? haha.. dia punye gelabah.. lain maciammm....

ni tertengok pulak page chef paling hot!..
adoiii.. apesal dorang ni hebat sangat.. aku rasa dulu program yang mak aku suka betul tengok program nigella lawson tu la.. asal dia bukak je kebetulan ade siri nigella tu.. kemain mak panggil aku...mak cakap da la cantik amat... masak main campak2 je..
skill power tapi semua perfect... tapi akui la.. memang hebat sangat pun... kagum!

baru la aku tau farah quinn ni rupenya cheff..
adoii.. tapi dah kenape jadik juri maharaja lawak plaknya?
tak penah pun tengok program masak dia.. tapi anak sorang macamni punye cantik?
ciss.. ingatkan tak kawen lagi.. apesal lawa sangat oih....
jeles betul tengok orang ade pakej cantik & pandai masak ni..
kagum sungguh...

aku ni hari2 la kene pikir ape nak masak..
ikut perut aku, aku balik mandi siap semua..
aku nak tido je.. tak lalu dah rasanya nak hadap kuali minyak segala...
kalau rajin amat, ade la aku masak 3 4 jenis lauk...
padahal mr.capt je pun yang nak makan...
kalau tak rajin.. aku masak sardin je.. wahahaahhaha....

rajin amat aku kan...
tah bila aku nak upgrade jadi power masak..
power baking.. adoiiii..
bab baking tu yang paling lembap sekali....
kesian kesian kesian...

No comments: