22 September 2015

:: pengalaman 1st buat buku pink @ KK ::

tak nafikan la kan...
aku memang dah disogok dengan cite2 perangai nurse yang maha dasyat perangai dorang ni kat kk..
sebelum nak buat buku pink pun aku dah tanya jugak kawan2... 
gugel maklumat siap2.. 
ape kene bawak.. 
ape kene ade...

1. skali kad @ sijil nikah kene bawak... 
*ni pun kalau la nurse tu mintak.. macam aku memang tak mintak pun dorang tu..*
2. gambo scan baby... *ni memang dia mintak sbb kang dia lekat kat buku pink tu je*

sebelum sampai ke kk yang sepatutnya aku kene refer...
jenuh jugak la aku jalan dari 1 kk seksyen 7 smpailah ke kk seksyen 19...
kes campak sana sini memang aku dah jangka da pun... 
sebab kawasan rumah aku tu masuk ke area mana pun aku tak tau sebenarnya.. 
last kat kk seksyen 19 tu baru la dorang kasik detail suruh ke puchong.. 
oih! jauh amat ni campaknya..
skali pegi sana.. eh! laaa... dekat je haa dengan rumah pun...
ok la.. tapi bknla kk aku rasa.. 
ni macam sejenis klinik desa je.. takpela, asalkan tak ramai sgt.. 
then smooth je okeyla kan..

pertama kali datang aku aku 9weeks kot...
ikutkan dorang.. sebenarnya kene 10 or 12 weeks camtu...
mana laaa aku tau.. sebab ade je akak2 opis ni kata dah bole pegi..
makanya pegila... 
tapi betul jugak la.. awal2 nurse ni dah celupar..
nasib baik laaa.. mood aku baik pagi tu.. 
kot tak memang aku sound dah.. 
macam biadap sangat plaknya.. 

Alhamdulillah byk yang dipermudahkan..
nurse yang akan berurusan dgn aku pun aku rasa utk 1st time ni oke je...
kecuali yang kat kaunter tu la.. rasa nak aku hempuk je.. huh!

banyak jugak info nurse ni bebel kat aku..
tapi utk 1st time memang serius berkerut2 dahi aku..
ape kebendanya dia membebel ni..haha...
takpe, next time bole jumpa then tanya lagi ape mendanya...

ade yang tanya kenape pegi kk kerajaan klau dah tau nurse memang perangai sangat?
haha.. sebab aku tak nak amek risiko.. 
dorang nk biadap dengan patient.. lantakkan.. 
asalkan keje jalan.. 

ade je yang susah payah suggest aku ke swasta..
tak payah menunggu.. semuanya baik2 je.. 
takde kene minum air gula.. *fobia sangat dorang dengan air gula*
haha.. aku tak tau rasa dia camne.. jadinya tak bole nak komen..
cuma dari awal memang gerak hati aku memang nak ke gomen..
taknak la membazir ke swasta demi pelbagai keselesaan yang teramat sangat kononnya..
aku dah biasa susah.. takpela bersusah pun.. =) 
lagi pun pengalaman 1st.. biarla aku sendiri rasa semua tu..

buku pink aku setel dalam masa 1 jam..
okla kan.. takdela berjam2 sangat nk tggu turn kene check..
cuma kene pegi banyak nau seksyen..
kejap check urine..pastu check darah pulak.. 
pastu check baby.. haaa.. cukup 1 jam... 

so.. taraaa..
siap dah buku pink kite...
mudah2an semuanya baik2 selepas ni..
ameen..