26 August 2013

cara-cara mengatasi alergic seafood.. haaaa

haiii.... haiiii..
ade tak sesape yang alergic seafood?
ye... aku mmg alergic seafood.. aku sendiri tak sure dari bila.. yang aku tau, asalkan laaa aku makan seafood.. mmg sudahnya aku jadik alien laaa... dgn muka merah2... abis smua penuh dgn ruam2 merah.. 

nak jadikan kisah mmg aku slalu makan udang dalam kadar slow sikit je... tapi ntah mcamana, masa ade event uma kawan kemarin.. dek kerana aku sndiri yg request udang masak sambal homemade by ibu member.. makanya dgn riang gembira laaa aku melantak bagai nak rak.. serius sampai member sebelah suruh aku stop makan udang sbb dorg tau aku alergic sesangat dgn udang.. 
aku pn tak sure laaaa syaiton ape yg merasuk aku makan udang sampai mcmtu skali.. aku rasa ade dalam 30ekor kot aku santak sekali jalan.. yes! aku mmg jarang2 makan udang sbb aku tau aku alergic.. tp smlm mmg daya ingatan aku agak slow utk menngigatkan aku yg aku ada alergic..

lepas je stop.. terus rasa bersalah.. sbb muka da jadi kemain merah.. sbb mmg langsung da tak bole sentuh sebenarnya.. maklumla org degil.. ape kisah ye dak.. asal dan telan, makanya telan je laaa..
pastu malam tadi mmg aku da start syak mcm ada something tak kena je.. cek punye cek.. amikkkkk ko... kemain merah muka.. mcm udang kena bako da rupenye.. memula gigih gak laaa letak krim bg kurg sket rasa sakit... rupenya makin lama makin bengkak.. makin merah plaknya.. last2 surender.. kasi cuci balik krim ubat.. biar gitu je.. sakit jgn ckp laaa.. mmg pedih gile.. haihhhhh

dek kerana antu udang laaa jadi gini..
makanya aku kena start kurgkan makan udang....



tapi kalau da sepinggan penuh camni...
mcmana laaa agaknya tak main senduk je kan...

terima kasih insan yg menjemput..
terima kasih daun keladi..
terima kasih sebab menunaikan hajat hamba..

yeah! dapat udang kemain banyak.. yeahhhhh!!