20 August 2013

psiko yang so saiko...

jenuh laa aku google cite pasal org psiko ni..
hihi.. bila dok baca balik ape yg dorg2 tulis ni klakor ade...scary pn ada.. 
ishhh.. mana tidaknya, baru2 ni asik dirundung dgn org saiko je.. 
betul gak laa pesan kawan aku sorg ni..

"jgn dilayan.. sbb makin dilayan makin menjadi"

tapi yg aku dok bantai gelak skng ni.. 
bukan la pasal ape pn.. bende remeh je.. tp dia punya tahap saiko gelabah tu.. 
mcm nak mati 5saat lg jer.. sampai 1 tahap rasa menyampah pn ada... 

gara2 semalam pnye cite la ni.. hiksss...
sbnanya kisah da lama.. dan aku ingat si saiko ni da stop la kan dgn peel saiko dia yg kemain menyesakkan kepala aku tu.. rupenya, tidak.. gitu gak rupenye.. haha..

berpuluh2 watsapp dia anto dgn harapan aku reply dan layan krenah tak masuk akal dia tu..
last2 dia yg sakit hati.. haha... dia tak tau yg aku dok guling2 gelakkan dia.. 
mungkin laaa kan takut dgn bayang2 sendiri.. tu yg jadi gitu..
ishhh...ishhh... ishhh... sian sesungguh sgt laaa haih...
 tak sangka lak smpai rupe itu tahap saikonya..

selama ni aku dok dgr2 jela si saiko ni pukul canang memacam..
smpai 1 tahap dek krana saiko yg melampau nih..
sanggup nih.. nk jugak tau hal org.. 

ishh..ishhh.. tak ker kesian sesangat tu.. 
tp takpela.. anggap jela si saiko ni mmg wayar terbako..
layan pn takdak guna.. cuma kesian jela mampu.. 

ni aku copy jerk... 
repost semula..

kot sesape jumpa org saiko..
bole ler gamaknya guna solution cam gini..

dan kepada si saiko yg gigih gak pukul canang pasal aku tu..
nak suruh ko brenti.. mmg tidak la kot kan...
jalan mudahnya.. suke hati laa ko sana.. jenuh nk layan la haih.. 

ko pun rajin kemain view blog aku carik maklumat kan.. 
nahhh.. amek entry KHAS utk ko.. 

Cara menangani psiko
1) Orang gila, kalau dilayan, dia akan jadi semakin gila. "Tepuk sebelah tangan takkan berbunyi". So, tipsnya mudah je. Jangan dilayan langsung orang yang macam ni.

2) Setiap call, sms, ataupun email, surat, PM kat facebook, jangan sesekali bagi feedback. Jangan angkat call dari dia untuk ucap "tak mau la, jangan la,entah la,ataupun marah-marah". Sia-sia je.

3) Orang psiko biasanya jenis tak faham bahasa. Hanya dengan "totally ignore", dan matter of time, dia akan pergi jugak dari hidup korang sebab bosan tak dilayan.sangat kesian. Huhu.tapi apa nak buat, siapa suruh dia jadi psiko. Kan ?

"Macam mana kalau dia ugut nak apa-apakan korang/kenalan korang?"
Jangan sesekali cabar orang psiko. Orang macam ni bergerak dengan naluri hati. Bukannya akal fikiran. So, amat bahaya kalau kita buat sesuatu yang boleh bangkitkan kemarahan dia.
Seperti yang saya kata tadi, "orang gila akan jadi semakin gila kalau dilayan". So, caranya masih masih sama. Jangan kasi apa2 feedback. Tetaplah abaikan dia.


Nota hati : ada sebab saya buat entry ni. Stress gila ok. Tolong lah jangan jadi psiko. Kalau awak nak teruskan juga, jangan risau, insyaAllah anda akan dihantar ke Pakar Psikitiari dengan jayanya. Hehe