16 July 2019

:: suasana baru ::

Selepas beberapa tahun tinggalkan dunia blog.. harini saje je nak membebel.. :p
tahun ni genaplah 30 tahun umur aku.. macam tak pecaya.. dulu aku slalu jugak aaa terpikir kat mana aku dan ape aku buat bila dah jejak 30an ni.. dulu awal 20an baru je nak carik diri.. carik keje.. blaja tanggungjawab.. ahaaa.. skrg 30an dah banyak tanggungjawab kene pikul.. jadi isteri, jadi mak.. paling mencabar jadi mak.. lagi2 pulak anak dah masuk fasa menjerit tak memasal.. pekak jap telinga mak ngko..

tahun ni pertama kalinya aku keluar dari daerah tempat lahir.. ahaaaa..
aku dah kat kuching ni.. nak sesuaikan diri.. nak paham ape orang cakap.. so sekarang hari2 aku bukak google translate bahasa sarawak.. aku agak sikit hari mesti mekcha pun pandai cakap sarawak.. jangan nanti dia cakap aku yang tak paham dahla.. dan2 tu mak ngko bukak google translate.. ;P

orang tanya ok ke tak duduk bukan di tempat sendiri.. ok ke tak ok ke.. kene ok la kan..
kita ni kan nak mencari rezeki.. kene belajar sesuaikan diri... tapi alhamdulillah.. semua orang kat sini baik2 belaka.. senang je mintak tunjuk ajar..

minggu 1st masih bawak mekcha pegi opis.. aku agak dia cepat je biasakan diri.. xpun dia ingat pegi bercuti sebab duduk hotel kan.. balik hotel je terus mintak baju tido.. alasan dia nak berendam dalam bath tub tu.. yelah, dia nampak je pool dari tingkap bilik.. tapi mak pak dia malas layan.. penat..
jadinya isi la air dalam bath tub tu.. berendam jela dalam tu nak.. tapi kene bergaduh siap la dengan dia.. kat sini ade la sekoq kucen nama jep.. aku agak jep tu mesti ingat mekcha ni pemburu.. asalkan dia lalu je mekcha ada.. lintang pukang jep lari.. tepuk dahi mak.. hari ke 3 mekcha dah pi pau aunty2 kat preka centre belakang biskut.. bagi dia biskut lain, x mau.. alasannya tak sama.. dah la mak ngko kene tebalkan muka mintak biskut kat aunty2.. mekcha2..

minggu pertama ni belum ade ape2 lagi la tugas.. sebab tak amik alih lagi kan.. sama je feelnya macam memula masuk hq dulu.. skrg ok sikit la..

sape yang dok provoke aku dengan pasar satok tu.. ahaaa.. aku pegi dah pasar tu.. best weh! semua menda ada.. ikan udang semua cantik2.. gembira betoi.. dulu aku suka pi pasar shah alam tu sendiri.. la ni kene bawak skali la semua.. cuma payahnya bawak anak dara sorang tu.. langsung taknak jalan.. nak dukung je.. "acha penatlaaa" waaaaaahhh.. ayah dia la jadi mangsa.. mak dah macam pinguin terlbih makan ni.. tak daya dah la nak dukung..

aku pun ade jumpa midin.. mesti korang tak tau kan midin tu menda.. aku pun tak tau jugak asalnya..bila tengok gamba cantik je jual...macam bunga.. rupanya dia sejenis paku pakis.. tapi aku takde la beli.. dah merasa sekali kan masa makan kat top spot aritu.. nanti aku cite pasal top spot tu.. meriah jugak tempat tu..

ok nanti sambung cite balik pasal suasana sini okay.. pasal pestime mekcha kat taska.. cerita betapa banyaknya rounbot kat sini dah macam shah alam.. haha.. stakat ni memang kene guna waze.. risau salah masuk jalan tah memana peginya.. :p
ok bye..