aku hargai...

19 November 2015

:: tak pernah aku jangka ::

aku pun tak tau nak cerita macamana..
bila teringat balik, rasa macam lemah lutut sungguh..

kejadian hari isnin..
balik rumah memang dah plan nak masak tomyam..
siap mintak mr.capt bawak pi kedai kejap sebelum balik rumah,
nak cari limau nipis, daun limau..
pastu bole pulak mr.capt lapa.. singgah pulak stall burger...

elok je bukak pintu rumah..
nampak lampu bilik belakang nyala..
trus cakap dgn mr.capt..

 "kakak, lupe tutup lampu kot ni"

melintas je bilik kakak..
lagik rasa pelik sebab lampu bilik kakak pun menyala..
ntah kenape aku bole pulak jenguk kenape tak tutup lampu..
rupenya, siling bilik kakak dah pecah..
meja solek abis bersepah.. almari baju jangan cakapla..
semua pun bertrabur..













terus berderau rasanya tengok keadaan camtu..
laju terus aku ke dapur.. tengok siling wash area pun berlubang..
pintu grill dah terbukak.. mangga pintu pun dah ntah kemana..




makin aku da mengigil.. terus nak naik atas,
sebab aku terus teringat semua..
mr. capt pulak mana aku pegi, kat situ dia menarik aku jalan belakang dia..

terduduk jugakla tengok bilik kiteorang bersepah..
jewellery box dah bertabur..
brooch box aku pun dah bertabur..
terus rasa macam..
bingung ape nak dibuat...

Alhamdulillah, Allah swt masih lindung kami..
kerugian barang2 mungkin la tak banyak mana..
Asalkan kami masih dalam lindunganNya..

ada jugakla yang cakap..
lepas ni kene grill semua pintu..
ntahla.. rumah aku tu semua pun bergrill penuh..
tapi kalau dah namanya terjun dari bumbung gitu..
rasa pasni macam nak kene grill bumbung jugak..

-_-''

sekarang makin fobia..
tido malam langsung la tak lena..
kejap2 kang aku terjaga tengok tingkap..
seriau sungguh!

malam tu pulak terbaca berita yang heboh pasal kes rogol bunuh kat muar tu..
terus makin rasa tak selamat..
kadang2 aku terfikir ape la ada dalam otak diaorang ni agaknya..
pecah rumah orang da memang salah..
ni pi rogol pulak orang tu.. pastu bunuh pulak lagi..
Allahuakbar! mudah2an jatuhla hukuman setimpal dgn ape yang dia dah buat..
kesian anak dia yang kecik sangat2 lagi tu..

Mudah2an Allah lindunglah kita semua..
risau! zaman kegilaan manusia yang makin hilang pertimbangan agaknya...




No comments: